Negativiteit en geklaag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Peri, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peri

Peri Niet meer actief

Sorry dames maar het valt me echt op dat er zo enorm veel geklaagd wordt hier.
    Tuurlijk is zwanger zijn niet altijd makkelijk maar kom op zeg...je krijgt er heel wat voor terug.
    Bovendien zijn er (zoals ik net ook in een ander topic las) tig vrouwen die graag in onze schoenen zouden staan.

Misschien wordt het tijd dat we eens inzien dat we echt bevoorrecht zijn dat we uberhaupt zwanger zijn?!?

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik denk dat het meer door de hormoontjes komt:D En niet te vergeten sommigen hebben echt vies last van bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit en dat kan vies pijnlijk zijn. Sommige vrouwen hebben gewoon iets wat andere niet tijdens de zwangerschap hebben of krijgen ineens gezondheids problemen door de hormonen of ene hoge of lage bloedruk.
    Wel goed van je dat je dit opend om andere op te beuren:D

3. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    mee eens, al doe ik er zelf ook aan mee. maar soms moet dat ook kunnen. Hoe mooi en prachtig ik de zwangerschap ook vind, rozengeur en manenschijn is het in mijn geval niet... Helaas.
    Toevallig vandaag met een vriendin nog over.. als wij geen spanningen hadden gehad rondom de 20 weken echo, had ik misschien het vervolg ook wel beter aangekund.... Nu is het me allemaal af en toe wat te veel. Terwijl ik dolgelukkig ben!

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Gedeeltelijk ben ik het hier wel mee eens. Nu klaag ik IRL lang niet zo erg, maar juist hier op dit forum is het fijn om af en toe even lekker te kunnen klagen. Ik begrijp je argumenten heel goed. Ik heb zelf een vriendin die al jaren probeert een kindje tekrijgen en dat niet lukt. En dan voel ik me idd wel eens schuldig al ik dan weer loop te klagen.
    Mijn vriendin zegt dan: Hee, zo voelt ieder zin eigen. En zo is het ook.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mee eens, hoewel ik sommige klachten niet onderschat hoor. Maar ik heb zelf de nodige ellende meegemaakt m.b.t. zwanger worden en zwanger zijn. Het ging bij ons bepaald niet 'vanzelf' en ik ben dan ook erg dankbaar dat het nu wel goed gaat. De kwalen neem ik ook erg voor lief....als je een aan het einde een gezond kindje in je armen hebt, daar kan niks tegenop!

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Omdat je zwanger bent hoef je nog niet alles op te kroppen. Het is bekend dat niet iedereen het meteen lukt om zwanger te worden, sommige lukt het zelfs nooit... maar als je wel zwanger bent dan heb je gewoon pijntjes en dingen waar je last van kan hebben.

Ik heb een super zwangerschap gehad, maar onzekerheid en pijntjes zaten daar nou eenmaal bij. Was blij dat ik mijn zorgen en klachten af en toe kwijt kon juist... dat maakt het allemaal iets dragelijker.

Als ik nog een kindje in mijn leven zou mogen verwelkomen zonder zwangerschap, zou ik daar trouwens voor tekenen. De zwangerschap kan ik namelijk missen als kiespijn, maar mijn dochter voor geen goud.

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik dacht dat dit forum voor iedereen was, zodat iedereen zijn ei kwijt kan??

Zwanger zijn zijn is nou eenmaal niet voor iedereen de wel bekende roze wolk.
    Ik vond het ook een behoorlijk pittige tijd en heb ook soms echt af moeten zien, niet dat ik het er niet voor over had maar dat je op zo'n moment een uitlaatklep hebt is toch wel prettig.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben nog niet zo heel ver, maar hoop binnenkort ook flink te kunnen klagen. ;) Nou ja, niet echt natuurlijk, ik hoop uiteraard op 's werelds makkelijkste zwangerschap.

Wij zijn ook best een tijd bezig geweest. Toch stoort het mopperen hier me niet. (Als ik niet zwanger ben, kijk ik hier gewoon niet eens.) Ik denk ook dat het wel goed is om te lezen; hé, ik ben niet de enige die daar last van heeft! Het stelt toch een beetje gerust.

Ik ben blij dat ik (ook door verhalen uit mijn omgeving) al van te voren weet dat de zwangerschap en ook de eerste periode daara niet altijd rozengeur en maneschijn is. Anders ga je toch aan jezelf twijfelen, denk ik. ("Ik zal wel een slechte moeder zijn omdat ik het niet zo leuk vindt.") Dan hoor ik liever af en toe andere vrouwen ook mopperen, zodat ik weet: hoort erbij.

Maar, één ding staat als een paal boven water: wij zijn gezegend dat we een kindje mogen verwelkomen!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ach dan mag je nergens over klagen meer he.
    Meiden die niet zwanger kunnen worden mogen ook niet klagen want zij hebben tenminste een leuke man/vriend. Zat meiden de dat niet hebben. Mensen met een huis mogen ook niet klagen. Zat mensen die geen huis hebben.
    Mensen die gezond zijn mogen ook niet klagen als ze n keer ziek zijn. Er zijn immers genoeg mensen die chronisch ziek zijn.

Klagen zit in de mensen en het lucht op. Ookal zijn we bevoorrecht met zwangerschap, kinderen, een huis, familie etc.

10. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, werkelijk zeg... laat een ieder lekker klagen als dat oplucht.. Tuurlijk realiseert iedereen zich dat er een wondertje in haar groeit en wat een voorrecht dat is. Dat hoeft echter niet te betekenen dat een zwangerschap dan ook maar gelijk appeltje eitje is, toch??
    Weet dat er genoeg meiden zijn die ook dergelijke klachten voor lief zouden nemen, maar net alsof die meiden dan geen last van de klachten zouden hebben.. die zullen nook wel eens een keer zuchten hoor.
    Er is altijd iemand die het zwaarder heeft.. in iedere situatie.. neemt niet weg dat de eigen situatie ook klote kan zijn.. mag je dan niet meer klagen?
    Laat een ieder in haar waarde, pleasssseee....

11. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik vind het ook maar raar dat je niet mag klagen! voor iedereen is zijn of haar probleem het ergst.. als jij klaagt over een hoofdpijntje denk je ook niet altijd aan mensen die het veel en veel erger hebben.. laat iedereen lekker in zijn waarde!

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Mijn zwangerschappen zijn ook behoorlijk shit geweest om het zo te zeggen ik heb echt bijna de hele zwangerschap gelopen met bloedverlies en dan begin je gewoon te klagen erover vooral als je andere op een roze wolk tijdens hun zwangerschap ziet zitten en zelf helemaal in een dip zit of de zwangerschap wel goed afloopt.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gewoon lekker klagen als je daar behoefte aan hebt, hoor! Kan soms zoooo enorm opluchten!
    En ja, iedereen snapt dat het ontzettend mooi en bijzonder is dat je zwanger hebt mogen worden, maar ook hier zit iemand die de zwangerschap met alle liefde had overgeslagen...
    Mijn kind zou ik niet meer kwijt willen, dus in die zin had ik het er voor over, maar zwanger worden gaat hier dus echt niet meer gebeuren.

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het wordt weer een beetje overtrokken :D. De TO stelt nergens dat je niet 'mag' klagen hoor, ze meldt alleen dat het af en toe veel gebeurd. En dat is toch ook zo? Het kan niet zo zijn dat dat niet meer gemeld mag worden. Waarbij ik niet stel dat klagen niet moet kunnen natuurlijk ;). Ook ik klaag weleens hoor, wie niet? Maar ik realiseer me ook dat er genoeg vrouwen zijn die al die pijntjes, ongemakken en kwalen er graag voorover hebben (daar heb ik zelf ervaring mee!) en dat zorgt er wel voor dat ik het relativeer.

Maar niets is zo lekker als het zo nu en dan even melden en tot je geluk lezen dat je niet de enige bent :). Het stelt ook weer gerust!

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Vind dit ook een raar topic....

Ik kan er niks aan doen dat ik wel in 2 maanden tijd zwanger geraakt ben en andere mensen er jaren en ziekenhuizen over doen... ik vind dat heel erg voor hen, maar daarom doet mijn rechterheup/bekken wel elke ochtend vanaf 5 uur verrekte pijn zodat ik niet meer kan slapen, en dat is klote!! En daar mag ik best over klagen als ik dat wil :p

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Laris: dit zinnetje komt op mij eigenlijk wel over als "zeur niet zo"...
    Ik vind het ook een beetje flauw, want dat je klaagt wil niet zeggen dat je je hier niet van bewust bent. Zoals iemand anders al zei; dan mag je nergens meer over klagen, want er is altijd wel iemand die het slechter heeft...

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

Hier heb je helemaal gelijk in maar ik denk dat TS het anders bedoelde dan ze het heeft neer gezet.

18. Peri

Peri Niet meer actief

Nee hoor, ik bedoelde precies wat jullie ervan dachten: nl, zeur niet zo.

Tuurlijk zijn er zwangeren met serieuze klachten als bekkeninstabiliteit e.d. maar er wordt over zoveel meer geklaagd hier. Enkele voorbeelden:

- opmerkingen van anderen dat je al dan niet bent aangekomen
    - mensen die aan je buik zitten
    - reacties uit je omgeving
    - telefoontjes van vrienden/bekenden/familie of er al "nieuws" is
    - striemen

Eerlijk gezegd snap ik niet waar mensen zich uberhaupt druk over maken. Wees blij met de aandacht!

Verder wordt er behoorlijk geklaagd over de normale kwaaltjes als slapeloosheid, misselijkheid, rugpijn, etc. Tja, die horen er nu eenmaal bij. Tenzij het in extreme vorm is (wat iedereen nu ongetwijfeld gaat vermelden dat ze daar last van hebben) vind ik echt dat er behoorlijk wordt overdreven hier met al dat geklaag.

Shoot me :D

19. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Eerlijk gezegd snap ik niet waar je je druk om maakt! Klagen over het klagen, waarom mag dat dan weer wel?!;)

Vind je het vervelend... lees het dan niet of reageer niet (vind ik bij meer onderwerpen hoor)

Ik "klaag" hier ook wel is, en nee niet alle klachten zijn ontzettend extreem, maar daarom op dat moment niet minder vervelend. Ben het zwanger zijn nog helemaal niet zat, geniet ontzettend van het kleine eigenwijze hummeltje (dat nog steeds probeerd te bewijzen dat ze WEL rondjes kan draaien ook al zegt de vk van niet) maar ik ben het overgeven (al 33 weken) of de pijn in mijn bekken wel zat!

En "klaag" juist hier, omdat hier vrouwen zijn die het herkennen, vind het wel fijn om te delen, voel ik me geruster, weet dan dat het erbij hoort en het lucht op, kan de dag weer ff door (het emmertje is weer lekker leeg).
    En "klaag" juist hier, omdat mijn omgeving verwacht dat het een roze wolk is... de keren dat ik eerlijk heb geantwoord op "hoe gaat het?" werd er zo negatief gereageerd om mijn antwoord (dat niet eens geklaag was, maar bv alleen een "niet zo, kon niet slapen vannacht". Dat ik dan maar hier mijn hart lucht en mijn omgeving in de waan laat dat ik nog steeds op een roze wolk naar de supermarkt huppel in de sneeuw:p

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind ook dat mensen gewoon moeten klagen als ze ergens last van hebben. Waarom zou het normaal wel mogen en als je zwanger bent moet alles ineens rozegeur en manenschijn zijn. Dat houdt juist de mythe in stand dat je tijdens de zwangerschap alles maar moet dragen en zorgt ervoor dat mensen die hulp nodig hebben hier soms veel te laat om vragen omdat ze denken dat alles 'erbij hoort'.

Deel Deze Pagina