Ik wil niemand ervan weerhouden.....maar er moet wel een eerlijk beeld geschetst worden...tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik vanaf week 6 tot week 12 meegedaan (gestopt ivm mk) en deze zwangerschap weer van week 6 tot week 14 (gestopt ivm nieuwe info over de medicatie) Dus ik zeg niet dat mensen NIET mee moeten, tuurlijk is altijd beter....maar vind wel dat er eerlijke informatie over moet komen. Hierbij het mailtje van mijn contactpersoon bij MVM dat ik heb teruggehad op mijn mail: wat vervelend voor je dat je bekkeninstabiliteit hebt, ik snap dat je daarom wilt stoppen met opvangen van urine. Wat betreft het afvallen d.m.v. het medicijn pregnyl, het klopt dat dit hier ook voor gebruikt wordt, al is het in een sterk verdunde vorm, naast een 500 kilocalorieën dieet. Tijdens mijn gesprek met de deelneemster vertel ik altijd, dat dit ook gebeurd met het medicijn pregnyl. Als het goed is heb ik dat ook tijdens ons gesprek verteld, zoniet dan bied ik mijn excuses hiervoor aan, normaal gesproken vertel ik het altijd. Ook staat het in het deelneemsterboekje, welke ik je overhandigd heb tijdens het gesprek, je kunt het terugvinden op blz. 4. Wettelijk gezien kan Moeders voor Moeders er niets aan doen dat een farmaceut dit verkoopt aan een afslankkliniek, ook Moeders voor Moeders vindt het heel vervelend dat het gebeurd en distantieert zich met nadruk van dit oneigenlijke gebruik. Ik vind het heel vervelend dat je stopt met het gevoel aan een illusie meegedaan te hebben, aangezien er vele vrouwen wel door dit medicijn zwanger zijn geworden en hopelijk in de toekomst nog worden. Ik hoop dat de bekkeninstabiliteit niet toeneemt tijdens je zwangerschap en wens je verder een goeie zwangerschap toe, in ieder geval bedankt voor de weken dat je je urine hebt ingezameld voor Moeders voor Moeders.
Nog een paar daagjes plassen en ik hoop dat ik heel wat vrouwen gelukkig kan maken met mijn pies . En dat het soms gebruikt wordt om af te vallen, is voor mij absoluut geen reden om niet mee te doen. Het is strafbaar voor degene die het oneigenlijk voorschrijven, maar dat betekent toch niet dat de vrouwen die het zo hard nodig hebben ervoor gestraft moeten worden door niet meer mee te doen?
Ik durf me nog niet aan te melden. Vorige keer had ik me aangemeld en toen ging het mis.. Als ik een paar weken verder ben wil ik me alsnog aanmelden.. Ik vind het een heel goed initiatief!
Ik had exact hetzelfde de eerste keer en ik vond het heel naar om me weer af te moeten melden. Ik heb deze keer gewacht tot ik ruim 8 weken was en een paar goede echo's had gehad. Ik hoop dat je snel mag aanmelden en dat alles goed gaat met de kleine!
Helemaal mee eens!! Vind het ook erg egoistisch om er voor die reden (dieet) dan maar mee te stoppen. Daarmee dupeer je namelijk ook alle vrouwen die het heel hard nodig hebben. Bovendien staat het duidelijk in de MvM folder en wordt je er (in mijn geval tenminste) ook nog op gewezen. Ik vind het een goed initiatief en als alle weken plassen (was 24/12 klaar!) heeft geholpen om 1 vrouw zwanger te kunnen laten raken is de missie al geslaagd, maar dat is mijn mening!
Nou dankjewel dat je me egoistisch vind...ongelofelijk ben nog een van de weinige die het wel vanaf week 6 heeft gedaan ondanks eerdere mk...... dus ga niet beginnen met je egoistisch....ik heb mijn eigen afwegingen gemaakt...zoals iedereen die voorzich moet maken en mag je vinden wat je van wil.....maar om me egoistisch te noemen vind ik een beetje kinderachtig.... Het koste mij heel erg veel moeite om in die dingen te plassen ivm BI ben er stug mee door gegaan tot met dit ter oren kwam en nee het was me al die pijn en moeite niet meer waard.
Ik ga aanstaande maandag de 3e week in met urine verzamelen. Ik werk ook gewoon fulltime, maar zeker 's ochtends pies ik al bijna een halve fles vol haha. Of je nou in de wc piest of in een fles. Ik vind het een goed iets!
ik doe ook al voor de 3e keer mee! (deze keer wel 'pas' vanaf week 11, omdat de zwangerschap hiervoor mis is gegaan....ik wilde me eerst zeker voelen en mooie echo's hebben gehad en het hartje hebben gehoord!) Maar ik doe dan alsnog 5 weken mee, alle beetjes helpen toch!!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dit niet kan begrijpen...... Sorry.... Twee zwangerschappen met zware bi gezeten..... maarja... Zeiken moest ik sowieso.... dus of ik nu wel of niet in een kan pieste was het vervelend... dus ach.. Liever met PIJN piesen in een kan.... als ik daar een ander blij mee maak.... dan TOCH last hebben.... en niemand blij maken.... Over dat afvallen... dat is mij idd verteld hier bij beiden keren dat ik meedeed/meedoe bij mvm... Je kunt dat mvm niet kwalijk nemen MAAR de artsen die het middel voorschrijven aan vrouwen die willen afvallen... Elke arts mag namelijk pregnyl voorschrijven...... dus het is HUN fout..... maarja... dit is mijn ervaring hoor.... Verder begrijp ik niet dat je nu post... met eigenlijk aanzetten om NIET mee te doen, vanwege jouw ervaringen... terwijl gelukkig niet iedereen BI krijgt..... Lees even de verhalen door hier van de vrouwen die helaas pregnyl moeten gebruiken..... Zeiken in kannen... is een stuk kleinere moeite zelfs MET BI.... als elke dag spuiten.... elke keer verdriet en teleurstelling..... Zwanger worden is niet vanzelfsprekend....!!
Ja, dat vind ik dus een egoistische reactie en dan vooral het eerste deel. Dit argument staat ook volledig los van de moeite die je ervoor moest doen, dat kan zwaar vallen en dat neem ik ook zondermeer aan. Wellicht heb je het ook niet zo bedoeld, maar zo komt het wel op mij over. Hierin staat duidelijk dat je bent gestopt omdat 'je urine ook gebruikt wordt voor dikkertjes'. Daar sluit ik dus niet mee uit dat het zwaar kan zijn, maar plassen moet je toch (pijn of niet) en als je daar iemand, al is het maar 1 persoon, mee kan helpen hun grote wens te verwezelijken is het zoveel moeite niet. Maaaar....dat is mijn mening en volgens mij mag die gewoon worden gegeven, je bent helemaal gerechtigd dit anders te zien hoor
ik doe ook mee aan moeders voor moeders, volgende wk de laatste week. ik heb hier zelf ook veel aan gehad. ben nl na bijna 4 jr medische molen zwanger geworden door dit medicijn met 1 icsi poging
ik doe nu voor de 2de keer mee met mvm en maandag worden bij mij voor het laatst de flessen opgehaald. moet eerlijk zeggen dat ik wel blij zal zijn als ik weer gewoon in de wc kan gaan plassen. heb ook bi en dan is het idd extra belastend, maar tis voor een goed doel. dat het gebruikt wordt voor afslanken heb ik ook gehoord, maar mij is verteld dat er artsen zijn die het voorschrijven en mvm heeft daar dus niks mee te maken. er zijn vast meer medicijnen die ook voor andere dingen worden gebruikt dan waar het voor bedoelt is en dan stoppen ze ook niet met het maken ervan. tis zo`n kleine groep die er misbruik van maakt dat het mij niet beivloed heeft. jammer dat het sommige mensen wel beinvloed. liefs doris
Ik neem aan dat iedereen zijn mening mag geven, toch?! Ik vindt het nu ook niet zo`n fijn idee dat het voor vrouwen wordt gebruikt die af willen slanken... Ik ben zelf er ook het denken om het te gaan doen...ga eens op de site kijken...
Zat me opeens te bedenken..... Soms zijn er ook vrouwen die moeten afslanken, voordat ze zwanger kunnen worden...... dus dan raken de twee doelen elkaar
ik doe al vanaf het prille begin mee. en ik dacht "mocht het niet goed gaan" dan heb ik tenminste iets kunnen doen. en de vrouw wist mij te vertellen dat ze in hoger beroep zijn gegaan, om het tegen te houden dat ze het hormoon voor afslanken blijven gebruiken. wie goed doet, wie goed ontmoet...
ik heb ook meegedaan aan mvm, heb vanaf 7 weken meegedaan, en vorige week zijn de laatste kratten opgehaald, was het wel beu op het laatst maar ja we weten waar we het voor doen, weet je, ik maak me niet zo druk om dat afslanken door middel van dat hormoon, ik heb mijn bijdrage gedaan, dus ja wat ze ermee doen zal mij een biet wezen, ik heb me in ieder geval aangemeld en meegedaan.
Ik doe vanaf week eind dec mee aan MvM (vanaf een week of 9 zwangerschap) omdat ik eerst bij de gyn onder controle was (zwanger met clomid ). Na 8 weken pas bij de VK aangemeld en toen dus ook pas met MvM in contact gekomen. Ik vind het niet erg om in een pot te moeten plassen, plassen moet je toch!
Meiden die meedoen aan MvM daar zijn meiden zoals ik in de mmm super dankbaar voor! Zonder Pregnyl had ik nu niet zo stinkend gelukkig, na 2 jaar tegenslagen op mijn rozewolk gezeten! Natuurlijk doe ik nu ook zelf mee vanaf het prille begin. Het is jammer dat vrouwen abrupt afhaken of niet beginnen omdat er OOK "dikkertjes" mee geholpen worden. Zoals het er staat OOK, dus niet uitsluitend, als iedereen er om deze reden mee stopt... Ik doe mee omdat ik het een ander ook gun dat een diepe wens in vervulling kan gaan, maar als er eventueel OOK een paar flessen hebben bijgedragen aan het uitkomen van een diepe wens van "een dikkertje" (zoals dat hier wordt genoemd), dan is dat maar zo...