Goedemorgen dames, Van mijn huisarts word ik niet wijzer, dus misschien zijn er meer dames die hiermee lopen. Toen ik 4 weken zwanger was, heb ik een flinke griep gehad. Sindsdien blijf ik hoesten. Inmiddels ben ik al 17 weken zwanger en hoest nog steeds. Het is voornamelijk overdag. Wanneer ik 's ochtend uit bed stap om naar het toilet te gaan, dan begint het. Het is niet zo dat ik dan continue hoest, maar om de paar minuten even een flinke hoest. Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en hij zegt dat ik waarschijnlijk de mexicaanse griep heb gehad en die hoest houdt lang aan. Overal lees ik dat het een week of 6-8 kan aanhouden, maar ik loop er inmiddels al bijna 14 weken mee. Zijn er meer dames die hier last van hebben?
Ik heb last van chronische kriebelhoest. Máándenlang, meestal als nasleep van een verkoudheid/griep. En als het dan net weer over is begint het gauw weer opnieuw. Met medicatie is het redelijk onder controle te houden. Maar: de ontstekingsremmers die ik gebruik, worden afgeraden tijdens de zwangerschap. Wat wel een beetje helpt: - veel kleine beetjes water drinken - zuigsnoepjes (zorgen dat je keel continu gesmeerd is) - neusspray, desnoods alleen zoutoplossing (de kriebelhoest wordt bij mij veroorzaakt door neusslijm/snot dat op mijn keelslijmvlies komt) - stomen - ventolin Bij mij is het vermoedelijk iets allergisch, in combinatie met astma.
Oh ik lees even mee.......loop ook al weken, sinds een verkoudheid te hoesten en word er zoooo gek van! kom er niet vanaf, wat ik ook probeer. Kan er vaak niet van slapen, krijg maagzuur en keelpijn en heel gênant......kan niet zonder maandverband omdat ik regelmatig urine verlies Mijn ha zegt dat er geen reden is tot onrust en dat hij me niks kan geven ivm mijn zwangerschap. Dus als er iemand tips heeft dan hoor ik die ook graag
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad. Begon met griep en eindigde met maanden hoesten. Toen bij de longarts geweest en hij denkt dat ik een lichte vorm van astma heb die geprikkeld wordt door zwangerschap. Pufjes helpen goed.
Dank jullie wel dames voor jullie reactie. Ik ben vandaag toch nog maar eens naar de huisarts geweest. Ik heb ook astma/allergie bij hem neergelegd, maar hij kan nu niet met zekerheid zeggen wat het is. Hij denk wel dat mijn zwangerschap het hoesten verlengd. Hij zegt dat het in ieder geval niets ernstigs is.