Hoe bizar is dit !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boonie, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik ben nooit ziek, maar als ik iets heb is het ook meteen iets bijzonders :(

Ik ben op dit moment 7 weken zwanger.
    Vorige week kreeg ik vanuit het niets vreselijke pijn rondom mijn lies aan de rechterkant, wat uitstraalde naar mijn bovenbeen. In paniek heb ik het ziekenhuis gebeld uit angst voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of miskraam. ( dat krijg je als je gaat googlen :p )
    Volgens het ziekenhuis moest ik me geen zorgen maken, maar kon ik beter even de huisarts bellen. Dat dus gedaan, kon de volgende dag terecht. Volgens de arts was het de aanhechting tussen mn buikspieren en het bekken. Zolang ik geen bloedverlies had moest ik me geen zorgen maken.

Sinds gisteren verlies ik dus wel bloed en het lijkt zo ondertussen op een normale menstruatie. Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en kon vanmiddag terecht voor een echo en een gesprek met de gyn.
    Op de echo was er niets in de baarmoeder te zien wat wijst op een zwangerschap. Wel werd er een vreemd hobbeltje op mijn rechter eierstok ontdekt. Ik moest meteen bloedprikken om de hcg waarde te meten en er werd mij verteld dat dit best eens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn. Zoja, dan zou ik direct geopereerd worden. :$
    Na uren wachten kwam eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek binnen.... maar erg ver zijn we daar niet mee gekomen. Het is in ieder geval duidelijk dat ik zwanger ben volgens de hcg waarde. Dit kan betekenen dat ik al een miskraam gehad heb, dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is en het verwijderd moet worden, of dat het vruchtje nog onderweg is naar mijn baarmoeder!!
    Nu moet ik vrijdag terugkomen om nogmaals bloed te prikken en ook dan krijg ik weer een echo en een gesprek met de gyn.
    Ik ben nu echt bloednerveus en weet totaal niet meer wat ik denken moet.
    In april heb ik ook een miskraam gehad en ben ik na 16 weken gecuretteerd. Nu ben ik zo bang dat het weer mis is.

Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?
    En belangrijker nog, hoe liep het af?

2. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Oeff ik kan je helaas niet helpen, zoiets niet meegemaakt. Maar wil je wel even veel sterkte wensen!

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik kan me goed voorstellen dat je nu in angst zit! Heel veel sterkte!

4. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Sterktee !!

5. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Nee nog nooit meegemaakt! maar heel veel sterkte, heftig dit

6. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Dank jullie wel voor de lieve reacties! ! Toch fijn als er iemand met je meeleeft

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe weet je dat je 7 weken zwanger ben? Is er een mogelijkheid dat je korter zwanger bent?
    Wanneer had je een duidelijk positieve test? En wanneer was je eisprong (er vanuit gaande dat je weet wanneer die was dmv testen of tempen).

Ps ik probeer gewoon mee te rekenen/denken hoor ;)

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ja idd, hoe kom je bij die 7 weken?
    Als zij zeggen dat je vruchtje nog onderweg is nr je baarmoeder dan kan je geen 7 weken zwanger zijn, maar veel korter.

Heel vreemd idd... Ik zou het zelf niet positief inzien.

Een vriendin van me heeft ook een miskraam gehad. Er zat in eerste instantie ook niets en later opeens een kloppend hartje.. Maar er zat zo'n 3 weken verschil in de berekening en dat is natuurlijk veel te veel.
    Zij heeft na 2 dagen alsnog een miskraam gekregen.

Maar misschien dat ze verkeerd gekeken hebben, weet jij veel.
    Moeilijk moeilijk.. En ik snap dat je hier niet veel wijzer van word.

Sterkte en toch even afwachten.. :(

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    niet meegemaakt maar wil je wel sterkte wensen

10. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    27 juni was de 1e dag van de laatste menstruatie.
    27 juli had ik een positieve test in handen.
    Vandaar die 7 weken. Ook konden ze dat zien aan de hoogte van de hcg waarde.

Ik haal nu ook vanalles in mijn hoofd...ben ik nu wel zwanger of niet...is t echt mogelijk dat we verkeerd gerekend hebben en t vruchtje nog onderweg naar mijn baarmoeder is? Heb ik een miskraam gehad? Wat is dat voor raar geval op mijn eierstok dan? Ik weet het niet.
    Ik weet alleen dat ik bloed verlies , me zwanger voel en enorm gespannen ben. Ik zie het dus ook niet positief in.

11. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Heb je ook pijn?

12. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Nee ik heb gelukkig geen pijn
    Het is gevoelig als je heel hard op mn buik drukt maar verder niet.
    Vorige week heb ik wel erg veel pijn aan de rechterkant gehad wat uitstraalde naar mijn bovenbeen. Dat verdween na een uur weer.

13. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Jeetje wat naar die onzekerheid... ik hoop op de meest positieve uitkomst voor je!

14. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    jeetje wat erg...ik leef met je mee. Geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Hoop op een positieve uitkomst!

15. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Pff sterkte! Hoe laat moet je morgen?

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat vreselijk die onzekerheid! Veel sterkte de komende tijd.

17. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bah wat een rotgevoel moet jij hebben nu :(
    ik denk aan je morgen en mijn duimen draaien overuren

18. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Veel sterkte en ik hoop dat je toch nog met een positieve uitslag komt ;)

19. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Dank jullie wel!
    Ik heb om 11:15 de echo, maar ik ga eerder heen vanwege het bloedprikken.
    Helaas kan mijn man niet met me mee ivm een belangrijke afspraak dus gaat nu mijn moeder mee en mijn dochtertje natuurlijk. Moet ik wel blijven dan gaat zij met mijn moeder mee terug. Ze is gek op dr oma, maar ik zit me toch druk te maken over wat er gebeurd als ik er niet ben. Ik breng haar namelijk altijd naar bed omdat ik nog steeds borstvoeding geef ( wel heel minimaal, maar toch ) en hoe zal ze reageren als een ander dat doet bijv. Pfff, waar een mens allemaal niet bij nadenkt :)

20. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Spannend boobie! Als je op 27 juli een positieve test had, zou je zeker op 6 tot 7 weken moeten zitten. Weet je hoe hoog je hcg was? Als dat boven de 1500 is, zou je iets in de baarmoeder moeten kunnen zien van een zwangerschap.... Anders ben ik toch een beetje bang voor een bbz. Welke niet altijd met pijn gepaard hoeft te gaan. Heb ook een bbz gehad en eigenlijk geen pijn. Ja, bij hardhandig inwendig toucheren etc...

Deel Deze Pagina