Moeders voor Moeders promoten!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mili, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Tuurlijk het is ieder zn keuze..maar inderdaad soms baseren mensen een keuze op onwaarheden of vanwege onwetendheid.

En dan kan een stukje extra uitleg mensen wel over de streep trekken :D
    Maar hey iedereen is vrij om te doen of te laten wat ie wil...k vind het soms alleen jammer...omdat alle kleine beetjes heel veel kunnen helpen ;)

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik doe heel bewust niet mee aan MvM omdat ik vind dat de natuur wel een reden zal hebben. En zodra je buiten natuurlijke selectie omgaat dat dat effect heeft op de kwaliteit.

Voordat ik nu allemaal boze reacties krijg over mensen die menen dat ik hun kind 'inferieur' noem, ik denk gewoon dat natuurlijke selectie er niet voor niets is, dat het de bedoeling van de soort is om de sterkste te laten overwinnen. Daar wordt de soort alleen maar beter van. Een heel biologische insteek dus.

3. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Ik hoor van anderen dat ze altijd zo snel bericht of telefoon krijgen na aanmelding, maar ik heb nog steeds nix gehoord :(
    Vind ik best wel jammer eigenlijk.

4. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    @ beccaatje: 'de soort'? :(

Er worden ook kindjes geboren die niet zo 'sterk' zijn,
    en opgroeien met een afwijking bv.
    Die mama's zijn dan via de natuurlijke weg zwanger geworden.

En kindjes die dus worden geboren via hulp van MvM of bijvoorbeeld IVF of iets dergelijks zijn dus per definitie zwak ofzo :(
    Omdat ze niet via de natuurlijke manier zijn gemaakt.... pfffff

Je hoeft echt niet mee te doen aan MvM hoor, maar als je dan met zo'n rede komt zakt m'n broek daar een btje van af....

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @ beccaatje,met zo;n post kun je natuurlijk reacties verwachten:) ik respecteer jouw keuze natuurlijk wel, denk ik;) maar jij zegt dat het de natuur is, een soort van the strongest will survive.
    maar telt dat alleen voor zwanger worden? Ga jij bv jouw kindje dalijk wel inenten? Slik jij wel medicijnen als je ziek bent? Krijgt jullie kindje medicijnen als ze ziek is?
    Dit is eigenlijk interesse naar jou standpunt. Ik hoef niet meteen hele discussie op te starten, mag wel natuurlijk:)

Oja, nog 1 laatste vraag: heb jij folimzuur geslikt?

6. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik doe deze keer niet mee met MvM heb ik bij me andere 2 kiddies wel gedaan.Maar heb deze keer echt geen zin om potten voor me deur te hebben :(

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @taliaa: ik was me bewust van het risico wat deze post zou brengen, en ik zal er ook niet al te lang op doorgaan. Ik wilde alleen duidelijk maken dat mensen soms op basis van andere argumenten niet meedoen aan MvM, dat het niet alleen het ongemak van het fles-plassen is.

Om antwoord te geven op je vragen, ik - maar dit is persoonlijk, en over een mening kun je niet discusieren alleen maar oneens zijn natuurlijk - ben geen voorstander van zwanger worden met hulpmiddelen. Als het niet kan, heeft dat een reden. Nu vind ik het maken van een mens wat fundamenteler dan het voorkomen van ziekte, dus ja, wij doen wel aan inentingen.
    En ook heb ik foliumzuur geslikt, omdat mijn normale eetpatroon niet voldoet aan wat ik nodig heb. Ik zeg ook niet dat ik deze lijn doortrek in alles wat ik doe, maar het fundament van mijn gedachte ligt in het maken van een nieuw mens, niet in alles wat we doen om dat mens later ook gezond te houden.

Nogmaals, ik wil niemand tegen de schenen schoppen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    op zich respecteer ik je mening, want voor jou zijn dit goede argumenten. Dat ik het er niet mee eens ben, is een 2e;)

Maar als je het hebt over natuurlijk selectie, dan snap ik niet helemaal dat je deze lijn niet doortrekt naar ziek zijn. Ik bedoel, dat is dat toch ook een natuurlijke selectie?
    Kijk, ik heb pco, en kan uit mezelf niet zwanger worden, ik slik medicijnen en die zorgen ervoor dat mijn lichaam weer goed functioneert. De medicijnen zorgen er niet voor dat ik zwanger ben. Ik geloof ik schepping, en ik geloof dus dat ik door deze medicijnen een eerlijke kans(!) krijg om zwanger te worden.
    Ik zie dat niet anders dan een kind medicijnen geven, om het een eerlijke kans te gunnen om beter te worden. Of om foliumzuur te slikken, om het een eerlijke kans te geven om gezond geboren te worden.
    Het zijn geen garanties, en de mens kan nog zoveel, maar het blijft gewoon bij "een kans geven".

"vroeger" stond ik er allemaal ook negatief tegenover, tegen de MMM om zwanger te worden. maar nu ik er zelf in zet, kijk ik er anders tegenaan. Iedereen maakt er beslissingen in in wat ze wel en niet willen, zo wij ook.

Maar ondanks dat wij geen IVF zouden willen, ga ik toch pissen in die potten tot ik er scheel van zie, want ik wil iedereen een eerlijke kans gunnen.
    oja, ik weet dat puregon niet alleen bij ivf wordt gebruikt hoor, maar bv ook bij pco:)

oja, nog 1 vraagje, hoe kijk jij aan tegen orgaandonatie? (dat lijkt me een redelijk voorbeeld, van wat jij noemt"natuurlijke selectie")?
    Nogmaals, ik wil je niet van mening laten veranderen, maar wil je standpunten meer begrijpen.
    Daarnaast wil ik nogmaals zeggen dat je er iig overnagedacht hebt, en dat is een goed ding!

liefss, Taliaa

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @taliaa: ik kan mij goed voorstellen dat jij een andere mening bent toegedaan dan ik. Ik durf de uitspraak ook alleen maar te doen omdat ik zelf niet voor 'verregaande kunstgrepen' zou kiezen. Om bij mijn verhaal te blijven, een procedure als bijvoorbeeld ICSI - goed dat het er is voor de mensen die er gebruik van maken - geeft volgens mij een groter risico op 'aanlegfouten'. En dat hoeven niet eens fouten te zijn die nu al te zien zijn, het DNA is dan zwakker (uit biologisch oogpunt, ook hier weer), terwijl je als je 'normaal' zwanger raakt ook wel een risico op aanlegfouten hebt hoor, dat besef ik. Maar ik denk dat de lange termijnrisico's voor 'de soort mens' (even beroerd weergegeven) nog niet genoeg inzichtelijk zijn daarvoor.

Ik snap je redenatie naar het doortrekken naar ziek zijn etc., omdat ik voor mezelf de lijn trek bij het verwekken, het leggen vna het grondpatroon. Als de mens er dan uiteindelijk is (hoe dan ook verwekt) dan ben ik ook voorstander dat we alles doen om deze persoon zo lang mogelijk - mits leefbaar - te laten leven. Ik denk alleen dat (en hier geldt natuurlijk de wet van de grote getallen, en neit een individueel geval) uiteindelijk de 'in aanleg zwakkeren' wel eerder geveld zullen worden. Maar goed, dat is natuurlijk koffiedik kijken, en hier is nooit goed onderzoek naar gedaan dus de juistheid van mijn mening (of de onjuistheid) kan niet worden aangetoond. Blijft het een gevoelskwestie.

Orgaandonatie vind ik absoluut goed, ik ben dan ook al jaren geregisteerd donor. Maar dat haakt dan meer aan bij wat ik hiervoor vertel over het mens dat dan al bestaat, terwijl ik niet aan MvM meedoe gericht op het mens wat nog moet komen. Net als in een zwangerschap alles doen om het zo gunstig mogelijk te laten zijn, is oko voor de bestaande mens.

Beetje lang verhaal en hopelijk heb ik wat verduidelijkt.
    Mijn mening veranderen (al zou je dat willen) zou vrij zinloos zijn, aangezien ons gezin met 2 kinderen wel compleet is :)

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @ becaatje, ik snap nu je redenatie meer! Klink al wat minder kort door de bocht, dan je eerste post, vandaar dat ik je ernaar vroeg.
    Ik ben blij voor je dat je , dalijk, gezegend bent met 2 wondertjes.
    Maar ik ben ook blij dat er genoeg vrouwen zijn die zich lam pissen om vrouwen zoals ik, waarbij alles niet zo vanzelf gaat, ook een kans te geven.

Wat ik alle vrouwen wil vragen die niet aan mvm meedoen, om er toch echt over na te denken! Ik vind dat als je de medicijnen zelf zou slikken als het nodig is, dat je dan iig in die potten moet pissen!
    Dank meiden, dat er zoveel zijn die het wel doen!
    Ik kan niet wachten, tot ik het ook mag doen:)

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    K zou er gewoon ff weer achteraan bellen hoor..haha beter te vaak dan te weinig. Wie weet is er ff iets mis gegaan met je aanmelding.

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    K duim voor je dat je snel in de potten mag plassen hahaha dan praten we wel weer over de stank en de misselijkheid :) Nee hoor grapje, viel best mee..liet mn man het gewoon over schenken :) ;)

13. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik vond het zelf wel mee vallen die stank... snel overschenken en gelijk de dop erop... :D

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) ja alleen ik was sowieso al erg misselijk, dat ik ook al beroerd werd van geurtje van mn man of tandpasta ofzo..dus laat staan van urine in combi met dat houdbaarheidsmiddel :)

Gewoon diepe hap adem nemen, en dan snel overschenken en als ik vooraf al moest spugen deed mn man het :)

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Upperdepup! ;)

16. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ze komen hier morgen voor het eerst langs! Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen....

Groet Snoozie

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) Top dat je mee doet..enneh t valt reuze mee ;)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben deze week voor het laatst :) leuk om te zien hoe het allemaal maar door en door gaat :)

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    bij mij komen ze maandag voor het laatst de kannen ophalen, ik moet eerlijk zeggen dat ik 10 weken dan ook wel lang genoeg vindt, maar ik heb mijn bijdrage voor deze zwangerschap weer geleverd.
    De volgende keer als ik zwanger ben doe ik zo weer mee.

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik moet nog 7 weken te gaan, ben ik nu eigenlijk wel beetje zat, vergeet ik elke keer, oja ik moet even doen, pfff!

Maar tsja als je echt wilt meedoen met je ook ervoor gaan, nietwaar ;)

Deel Deze Pagina