Ovulatietest positief, wanneer sex?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by janoab135, Jan 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janoab135

janoab135 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb net ovutesten besteld en binnengekregen. Nu lees ik op de gebruiksaanwijzing dat als de test positief is dat je dan het beste NA 24 en VOOR 48 uur gemeenschap kan hebben. Dus niet op dat moment begrijp ik......als je eisprong er is, geeft de test dan negatief aan?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes;)

2. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Hoi,

Aangezien de zaadjes wel een paar dagen kunnen overleven in jouw lichaam kun je het beste een paar dagen (en keren) voor je vermoedelijke ei-sprong sex hebben. Dan ligt er altijd een "voorraad" klaar voor als jouw ei springt.

Het eitje kan ook nog na springen tot 48 uur blijven leven en bevrucht worden. Vandaar dat aangeraden wordt na de eisprong toch nog even door te gaan met de sex.

Je hoeft dus echt niet op een minuutje te kijken. Een eisprong kan de hele dag of nacht plaatsvinden, dus dat zou gekkenwerk zijn.

Als je ei is gesprongen zal de test streep weer lichter worden of zelfs helemaal verdwijnen. Sommige dames (waaronder ik) hebben altijd wel een tweede lijntje. De test is pas positief als de test streep net zo dik (of dikker) is dan de controle streep.

Ik hoop dat dit je wat geholpen heeft.

Succes ermee en vergeet de lol van klussen niet he :)

xx

3. janoab135

Hoi Esther15,

bedankt voor je reactie, dit snap ik, maar ik snap niet dat er dan staat NA 24 uur......juist om wat jij schrijft dacht ik ook als ie positief is, aan de gang!

En nee ik vergeet de lol van klussen niet hoor! :p

4. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Na 24 uur, tsja.. Dat vind ik ook een beetje raar. In de praktijk klopt het hier ook niet, want hier altijd gelijk na de test gedaan.. en zie mijn banner:D

En idd, wat hiervoor ook wordt gezegd, de zaadjes kunnen een paar dagen leven.

5. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Je eitje springt tussen 24 en 48 uur na je LH piek. Ik kluste altijd op de dag van de positieve ovutest en de dag erna! Dan heb je idd een voorraadje zwemmers klaar liggen en een nieuwe lading op de dag van je eisprong! Succes!

6. janoab135

Dank meiden, ik zie het wel tzt!

:p

7. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    En op de dag dat je test positief wordt? Ook sexen?? ;) Ik bedoel dus wanneer je test positief gaat worden. Ik test meestal in de week van m'n eisprong elke dag. Je ziet dan de testen positiever worden. Zodra de testen positief gaan worden, kan je al beginnen toch?

8. janoab135

beginnen kan altijd ;)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Wij begonnen altijd met om de dag te klussen als mn ovutesten donkerder werden. En dan alsie positief werd nog een x extra...en net na mn eisprong nog ff de hulptroepen eropaf sturen ;) (ik voel mn eisprong altijd heel goed)

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,147
    113
    Dit is niet zo, een ei kan nog ongeveer 6 uur nadat ie gesprongen is bevrucht worden.
    De reden waarom je nog even door moet gaan is dat veel vrouwen niet precies weten wanneer hun ei springt, dus je dan maar het zekere voor het onzekere moet nemen.

En als je nog niet zo lang bezig bent, gewoon sex hebben wanneer je (en je vriend/man, ook belangrijk) daar zin in hebben.
    Oh en nog even een tip: vertel alsjeblieft je partner niet dat je een positeve ovu-test hebt, door de presteer-druk kan het dan weleens net niet lukken ;)
    Succes, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

11. janoab135

Dankje, ik hoop het ook! We hebben al een druk gezin met 3 kids en soms is de zin dan niet altijd daar.....of op het verkeerde moment ;) maar soms kunnen we wel zin maken op het goede moment, vandaar de ovutesten. Gelukkig kan hij onder druk ook presteren haha :p.

Share This Page