Hij kan wel lichter zijn dan normaal bij 2 weken overtijd maar mischien heb je dit keer wel een week of zelfs 2 weken later je eisprong. Gehad. Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij 3 maanden lang een nega test gehad. Ze ging elke week bij de dokter testen, toen de dokter zei gefeliciteerd geloofde ze het niet eens meer. Kan wel hoor meid, ik denk dat je later je eisprong. Hebt gehad. Gefeliciteerd
Gefeliciteerd Maar ik zou pas over ruim 2 weken een echo laten maken hoir. Ik denk dat jij deze maand een veek latere eisprong hebt gehad waardoor je nu pas rond nod zit en dus nu pas 4 weken zwanger bent ipv de 6 die sommige omschrijven. Nu zal je nog niks zien op een echo helaas. ook met 5 weken is niet sltijd wat te zien
Persoonlijk vind ik dat iedereen over het algemeen heel snel "gefeliciteerd" roept. Ik ben zeker niet pessimistisch maar vind dat hier best voorzichtig mee omgegaan mag worden. Zeker nu we de laatste weken heel wat testjes voorbij zien komen waarop echt een licht roze streepje staat maar waarbij de dames in kwestie toch echt niet zwanger bleken te zijn. Hoe sneu ook, dit komt de laatste tijd helaas te vaak voor. Vooral bij de KV testen van 2 voor 5 euro. We zijn geen artsen dus meteen een conclusie trekken over een latere eisprong gaat mij te ver. Het KAN, maar zeker weten doen we het niet. Ik zou (maar dat ben ik) TS echt adviseren bloed te laten prikken. Helemaal geen gekke vraag als je 2 weken overtijd bent en een heel erg lichte test in handen hebt. Stel; de eisprong is later geweest dan is er idd waarschijnlijk nog niks op de echo te zien. Maar moet je dan nog 2 weken lang in onzekerheid blijven zitten? Bloed prikken en je weet of je zwanger bent of niet. En je bent uit alle onzekerheid.
De mvm vrouw die bij mij kwam zei dat de testen tegenwoordig dezelfde hoeveelheid HCG nodig hebben als de standaard apotheektest. Volgens mij is die standaard iets van 25? Morgen nog maar een test doen! Hoop op een knaller voor je!
Had de foto nog niet gezien (had de hele 2e pagina zelfs gemist) maar ik vind hem toch best wel duidelijk! Die van mij waren niet donkerder, zie mijn album, en zie banner! Ik durf je nog niet te feliciteren, maar ik hoop dat een bloedtest ook positief is!
Met een bloed test heb je ook niet meteen zekerheid hoor. Stel dat ze zwanger was en het is mis gegaan dan belt de arts haar op om te feliciteren want ja er is hcg gevonden in haar bloed. Ze moet dan na een paar dagen weer opnieuw een bloedtest doen om te kijken of er een stijging heeft plaats gevonden.
Wilde dat ook als antwoord geven whaha.... als ik met de test naar de dokter ga incl twee strepen zegt ie ook doodleuk GEFELICITEERD een streep is een streep ondanks pennenstreep of wat dan ook...en hij is dan geleerd dus ja wij leken zeggen dan ook snel gefeliciteerd... dat is een normale reactie lijkt mij.... en anders moet je de test niet plaatsen.... wil je geen negatieve hoop krijgen...ok breekt weer uit!
Ik had het ook over een zwangerschap vaststellen als een test maar geen duidelijkheid geeft. Ik had het niet over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap. En daar bieden zelfs meerdere bloedtesten geen 100% zekerheid. Spreek helaas uit ervaring. Drie bloedtesten en hcg bleef maar stijgen maar zat toch echt midden in een mk. Het gaat erom waar ze nu wellicht het meest mee is geholpen.
daar heb je gelijk in, maar op dit moment is ze nergens mee geholpen want er is geen dokter in de zaal Als je hier zo een test post dan weet je dat je zulke reacties gaat krijgen....dat voorkom je niet... en tips zijn uiteraard welkom het is en blijft een forum en ieder mag zijn/haar mening droppen.... Breekt wederom uit haha
Wie heeft het over met de test naar de dokter gaan? Om bloed te prikken hoef je niet eerst een test aan de huisarts te laten zien hoor. En niet iedereen plaatst toch een foto van haar test om gefeliciteerd te worden? Er zijn ook dames die om een mening vragen. En ook om meningen die mss niet leuk zijn om te horen. Al vraag ik me inmiddels af hoe de TS erover denkt.
Ik denk dat ze het meest met een bloedtesten geholpen is. Dan weet ze in ieder geval OF er een zwangerschap is. Daargelaten of het goed gaat of niet. Al denk ik dat de TS zich momenteel minder druk maakt dan wij hahaha.
Nee ok, maar bedenk wel dat een dokter/huisarts dus er echt niet op zit te wachten dat je elke maand even bloed komt prikken hoor...kost 'klauwen' met geld ook voor jezelf trouwens...en daarom zijn er ook testen gemaakt om het zelf te kunnen doen.... Dat wilde ik er alleen maar mee zeggen...je doet een thuis test, maar stel deze is positief en dat is dus hier het geval....en je geeft dat ook aan bij de huisarts zegt hij dus naar alle waarschijnlijkheid nou een streep is een streep.... en dat is logisch.... en dat komt echt voor hoor... Een bloedtest is niet gelijk de definitieve uitkomst wnat je zou toch mogen denken dat de thuistesten niet continu vals uitslaan... of je test nog iets later middels een thuistest en stel deze is weer op deze manier positief kan je evt. een huisarts bellen.... voor een bloedtest..maar goed dat is mijn mening.... Maar wat ik zo jammer vind is dat bij sommige onderwerpen er altijd wel iemand te vinden is die een discussie moet aangaan in iemand anders der topic... en daar gigantisch op in moeten gaan.... ok, ik ga er nu ook op in omdat ik mij lichtelijk irriteer aan de zogenaamde beterweters/raadgevers... Zij plaatst hier haar test en hij is volgens mijn toch echt positief... iedereen feliciteert haar en prompt komt er iemand anders in principe dit zo eventjes afbreken..... dat is eigenlijk hetzelfde als gefeliciteerd zeggen, maar dan net iets in de negatieve zin... Ze kan echt een late eisprong hebben en/of haar vergist hebben in de NOD of weet ik veel... Dus meid gefeliciteerd! Probeer over enkele dagen nog een test te doen....en bel de gyn om te vermelden dat je zwanger bent krijg je gelijk een echo...scheelt een bloedonderzoek en weet je meteen of er een beebje in zit! Hoe dan ook.... succes!
Ok kwam er weer lomp uit whaha...maar goed ben fel van mijzelf en kan dan enorm raar op papier terecht komen is een aandachtspuntje van mijzelf
Kan alleen maar zeggen; lees haar andere topic ook even. En lees even alle andere topics waarin meiden gefeliciteerd worden met...niks. We zijn geen artsen, dus hier moeten we ons ook niet naar gedragen. Verder breek ik niet in op iemands topic met betweterigheid maar heb ik gezegd dat ik nog voorzichtig ben met feliciteren. Je condoleert toch ook niet iemand zonder er zeker van te zijn dat de persoon in kwestie daadwerkelijk dood is? En hcg prikken doen ze niet voor niets. Wat ik al eerder zei; 2 weken overtijd en een discutabele test is aanleiding genoeg voor een bloedtest. Je hebt mij niet horen zeggen dat iedereen maar even naar de huisarts moet gaan voor een bloed zwangerschapstest. Dat is de hele issue van het verhaal. Dat is mijn irritatie (ook fel van mezelf) dat mensen beter moeten lezen voordat ze een oordeel over een ander vellen.
Maar het gaat hier om DIT topic en niet een ander topic van ts. Ik snap dan weer niet waarom anderen meteen even in de lijst van berichten gaat neuzen, dat is toch niet nodig ik kan over 5 minuten in een ander bericht weer een andere mening geven dan dat ik hier doe,dus daar hecht ik geen waarde aan hoor. De eerste test was licht, toen de moeders voor moeders test ook licht, daarna deze test wat duidelijker dus een stijging dus zwanger.
Ik had haar andere topic al gevolgd. Dus voel me zeker niet aangesproken over het feit dat er in iemands berichtenlijst wordt gesnuffeld. Dat zal je zelf wel vaak doen dan, anders zou je hier geen opmerking over maken. En nooit geleerd dat aannames doen een slechte gewoonte is? Dat is wat jij nu doet namelijk. 1. Je neemt aan dat ik in iemands berichtenlijst snuffel 2. Je neemt aan dat zij zwanger is. Best knap om aan de hand van een test te kunnen beoordelen of iemand zwanger is. Zou het niet een indrooglijntje kunnen zijn? Of restant hcg van haar miskraam? Gefeliciteerd met je nieuwe carrière als arts!
He Jongens, Asjeblieft. Ik vraag om een mening niet om ruzies. We willen ons tenslotte hier graag bezig houden met zwanger worden en een mooi wonder meemaken etc etc. Ik voeg bij deze me test van vandaag in. Ik zou vandaag testen voor ik vanavond naar de verloskundige ga. Ik had jullie gezegd dat ik daar een echo kon laten doen, Wat ik het betrouwebaarste vind op dit moment. Mij verloskundige zei ook dat het best kan zijn dat mijn eisprong toch een keer later is geweest maar dat ik daar wel degelijk nu zwanger van kan zijn. De echo moet het vanavond uitwijzen. Om voor mezelf te testen van hoe of wat testen ik vandaag zelf ook opnieuw en nu is mijn streepje zichtbaar duidelijker dan de vorige. Ik vond jullie felicitaties super lief, en gaf me steun, die ik zocht op dit moment maar de hoop of het echt zo is laat ik van vanavond afhangen. Jullie horen van me! Oh ja niet schrikken van de hond op de achtergrond, dat beest kan me maar niet met rust laten