Negatieve testen en 8 dagen over tijd

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Stay123, Feb 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stay123

Stay123 Bekend lid

May 31, 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ik weet het even niet meer. Wij zijn sinds september (na de eerste verjaardag van mijn zoontje), bezig voor een 2e. Normaal is mijn cyclus 32 tot max 35 dagen. 22 december ben ik voor het laatst ongesteld geworden. Nu ben ik inmiddels al een paar dagen over tijd (volgens mijn berekening +/- 8). Ik heb 5 testen gedaan. 4 negatief en 1 vage, een grijze streep, dus ga er vanuit dat deze niet goed gegaan is. Klein beetje last van borsten en buikkramp, dezelfde pijntjes als een naderende menstruatie als een zwangerschap :)

Ben ik nu verkeerd aan het rekenen, moet ik later testen, of is een afspraak bij de dokter misschien handig zodat hij medicijnen kan voorschrijven om alles weer op gang te helpen....;) Ik snap er even helemaal niets meer van.

Ik weet ook trouwens niet of ik nu wel in de goede groep zit.

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ongeveer 7 dagen overtijd gerekend vanaf je langste cyclus! Ben je zeker van je eisprong? Soms kan je een cyclus overslaan. Anders moet je even de huisarts bellen

3. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Je zou nu op dag 40 zitten dan toch? Uitgaande van je langste cyclus dus 5 dagen overtijd. Heb je anticonceptie gebruikt voor je voor de 2e ging?
    Ik zou nog even afwachten en van de week nog eens testen. Kan ontpillen zijn of gewoon iets langere cyclus, laat eitje . Denk dat de ha ook zegt nog even wachten.

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Zolang je niet zeker bent van je eisprong... dan kan het gewoon nog te vroeg zijn. Hoe regelmatig je ook bent, je kunt altijd een uitschieter hebben in cycluslengte.

Bij mijn tweede had ik een regelmatige cyclus van 29-30 dagen, kreeg kwaaltjes vanaf dag 26 of zo (moe, misselijk, emotioneel). Uiteindelijk kreeg ik op dag 40 pas een tuurstreepje! Twee dagen daarna een goede knaller. Bij termijnecho ben ik toen een week teruggezet. Ik was minder lang zwanger dan verwacht... Waarschijnlijk ei dus dagen later gesprongen dan normaal, eventueel gecombineerd met late innestelling. Ik was dus te vroeg gaan testen eigenlijk ;).

(daarom bij de derde getemperatuurd dat ik zeker zou weten wanneer ei was geweest en testen zinvol zou zijn!)

Ik heb afgelopen jaar ook een uitschieter gehad van 44 dagen, terwijl het de andere maanden zo rond de 30 dagen zit.

Ik zou nog gewoon even afwachten en blijven door testen. Ik zou medicijnen via huisarts pas doen als heel lang wegblijft, want dat zijn hormonen die dan ook je cyclus compleet in de war kunnen maken. Zit je niet op te wachten als je eigenlijk zwanger wilt worden ;).

Succes!

5. Stay123

Stay123 Bekend lid

May 31, 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt meiden. Mijn eisprong deze maand heb ik een beetje gemist door de drukte. Normaal gesproken dag 15/16, maar nu ben ik de het eerste deel van de maand vergeten te temperaturen.

Misschien inderdaad nog gewoon te vroeg. Ik temperatuur iedere ochtend en nog steeds 36,7, niet omlaag gegaan. In september 2014 bevallen en daarna een koperspiraal. Deze is er in augustus 2015 uitgehaald. Ik weet niet of dit veel met je cyclus kan doen ;). We wachten het gewoon even af. Misschien houdt mijn lichaam mij in de maling haha, zal niet de eerste keer zijn :) en anders misschien vrijdag (vriends verjaardag) nog eens testje doen als er dan nog niets is!

Share This Page