moeders voor moeders, wie doet (deed) mee? of juist niet..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik doe absoluut wel mee, dankzij pregnyl ben ik nu zwanger. Al m'n vriendinnen hebben voor ons meegedaan, ik wil dit ook voor anderen en eigenlijk ook voor mezelf doen. Ben pas 7,5 week, maar ik hoop dat ik tot aan 16 weken mee kan doen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#262 Saar22, 29 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2011
    @Katek: je mag verdrietig worden van mensen die dit niet doen. Ik ken overigens een aantal mensen die niet zwanger konden worden zonder medicijnen daar ligt het niet aan. Ik denk dat het persoonlijk is voor mensen of ze wel of niet mee doen. Dat kan misschien kwetsen of pijn doen, maar het blijft iets wat je moet willen doen en daarin heeft ieder zijn eigen keuze. Daarnaast weet ik niet goed of ik het volledig eens ben met waar de urine allemaal voor wordt gebruikt.

3. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

ik doe deze keer niet mee. Vorige zwangerschap zware HG en 2 ziekenhuisopnames in de eerste 16 weken, plus angst voor miskraam (tweeling, 1 niet gered). Nee dat was moeilijk. Plus met de HG niet te doen.

Deze zwangerschap dus niet mee gedaan, heb weer HG dus voor mij is het beter. Had ik zorgeloze zwangerschappen gehad, dan zou ik niet twijfelen om mee te doen natuurlijk

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb me weer aangemeld! Een paar maanden geleden heb ik dik 2 weken mee gedaan, maar heb moeten stoppen omdat ik een MK kreeg. Ik ga nu weer voor de volle 10 weken!
    Zelf lijk ik nog al makkelijk zwanger te worden, maar ik zie genoeg in mijn omgeving dat het ook wel anders kan zijn. Dus voor mij is het min of meer vanzelfsprekend om mee te doen eigenlijk.

Ik las iets over een boek wat je zou krijgen? Ben benieuwd, klinkt leuk!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als je dat afslank-product bedoel, dat is achterhaald.
    Is al heel lang bekend dat die HCG kuren niet werken voor af te vallen, en daarom worden ze ook niet meer aangeboden.

Jammer dat "geen zin" je onderbouwing is voor je keuze
    Alsof je niet kan genieten van een zwangerschap, als je in een potje piest?! :(

Hoop ook voor je dat je ooit van een tweede zwanger mag raken, want op dat moment heb je ook "geen zin" in IVF kan ik je vertellen.....
    Ik hoop dat er dan geen Pregnyl tekort zal zijn, want die kant gaat t nu op in NL, daarom is t zo belangrijk dat we allemaal mee doen.....

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik had me voorgenomen om mee te doen, maar ik werd aan het begin van mijn zwangerschap al zo misselijk gelijk, ik hing zeker 5, 6 keer per dag boven de wc en kon bijna niet lopen of rechtop zitten van de misselijkheid dat ik het gewoon echt niet kon opbrengen om ook nog een met flessen urine aan te lopen rommelen (die misselijkheid is overigens de rest van de zwangerschap gebleven). Erg jammer, maar ik voel me daar niet schuldig over hoor, ik vind het een hartstikke goed initiatief, maar toch echt wel iets waar iemand zelf voor moet kiezen, het is geen verplichting (zoals je ook er zelf voor kunt kiezen of je wel of niet orgaandonor wilt zijn bijvoorbeeld.).

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Voor mij was er geen twijfel mogelijk: ik zou meedoen als ik zwanger was. Raakte zelf net voor IVF spontaan zwanger en ken veel lieve MMM meiden.

Kreeg alleen HG en lag 2 keer in het ziekenhuis in de eerste 12 weken, was alleen maar aan het overleven/lag op bed en het enige wat ik in de dagen deed was drinken, kotsen en mezelf naar de wc en douche slepen, dat was mn enige activiteit. Dus echt geen puf gehad om ook maar na te denken over moeders voor moeders bellen (kon niet eens praten zonder te spugen ;)). Denk ook niet dat ik het qua kotsen had aangekund van die flessen enzo, moest nu al met de deur open plassen zodat ik niet gelijk ging spugen ;)

Soms lopen dingen anders dan je denkt..

8. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Ik heb ook meegedaan, het was voor ons ook een lange weg tot een zwangerschap (niet eens echt qua tijd, maar vooral door wat er allemaal gebeurd is..) en ik doe er alles aan om anderen ook te helpen zwanger te worden! Zeker nu ik zelf zo ver ben, en iedere dag mijn kleine wonder in mijn buik voel ben ik er echt van overtuigt dat iedere vrouw die dit wil mee maken daar ook de kans voor moet krijgen! het is geweldig!

De geur vond ik opzich meevallen maar ik ben wat gewend;) en meestal deed ik gewoon even mijn adem inhouden en zodra de dop erop zat was de geur ook zo weg.

Zou het bij een volgende zwangerschap zo weer doen!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik had graag mee willen doen, maar na mijn eerste zwangerschap heb ik een bloedtransfusie gehad en dan mag het niet meer.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#270 Saar22, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2011
    Het gaat me niet alleen om het afslankproduct. Voor mij persoonlijk weet ik niet of ik wel achter IVF/ICSI sta. Ik wil daarmee niet zeggen dat de rest van de wereld het moet laten. Wij hebben een jaar moeten wachten op een kindje en nu ik eindelijk zwanger ben en de eerste 4 weken constant bloedverlies had en in onzekerheid zat had ik geen zin meer in om er aan te beginnen. Ik voel me hier absoluut niet schuldig over. Steeds als ik ga plassen ben ik bang voor weer bloedverlies en dan wil ik me niet bezig houden met in een potje plassen. Gelukkig blijft het een vrije keuze om mee te doen.

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Saar; ben wel benieuwd waarom je daar niet achterstaat: religie?

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

KateK: Ja ook, maar het is ook iets persoonlijks. Om me heen diverse stellen met IVF en ICSI zien worstelen en vind het zo ontzettend heftig. Bij een aantal bleek na de hele riedel dat ze nooit zouden kunnen bevallen van een levend kindje aangezien ze een chromosoom afwijking hadden. En ik vraag voor mezelf af of ik het nou echt nodig vind om zo ver te gaan en dat is dan puur vanuit mezelf. Ik ga dan liever voor pleegzorg/adoptie. Het lijkt mij te heftig en het voelt voor mij denk ik niet natuurlijk. In het jaar dat we bezig zijn geweest voor een kindje hebben mijn man en ik hier heel bewust over nagedacht en gepraat en tot die conclusie komen wij. Ook al staan we er niet voor, is mijn overtuiging toch dat ik het niet zou doen.

En ik bedoel dan niet dat ik het een ander niet gun, want iedereen heeft hierin eigen keuze. Maar dan met alles wat we nu in deze zwangerschap heb weegt het mee. Misschien was ik wat te kort door de bocht om te zeggen geen zin in, maar dat is 1 gevoel. Ik doe voor nu in ieder geval heel bewust niet mee en misschien dat ik bij een volgende zwangerschap bewust wel mee zou doen aangezien ik het een ander wel hartstikke gun. Maar voor mij slaat het nu door naar nee.
    Ik zie in ieder geval wel hoeveel het los maakt en er wordt vrij heftig gereageerd. Had dat eerlijk gezegd ook weer niet zo verwacht aangezien het toch ook geen verplichting is, maar iedereen die hier reageert doet of mee of heeft een goede reden om niet mee te doen. Mijn reden is niet super goed, maar moet je een echte reden hebben om niet mee te doen... Ik denk dat het voor mij met name een gevoelskwestie is voor mij. Dan is het toch wat lastig om het onder woorden te brengen denk ik. Ik snap aan de andere kant dat het voor meiden die zwanger geworden zijn door IVF/ICSI lastig is om daarmee om te gaan, aangezien het voor hen de manier was. Achteraf zeg ik van misschien te kort door de bocht hele verhaal gelijk vertellen, nu onnodig frustratie opgewekt. Maar ook al was mijn onderbouwing alleen ik heb er geen zin in, dan nog heeft iedereen vrijheid. Ik denk ook dat niet iedereen mijn eerste bericht helemaal goed heeft gelezen, aangezien daar meer in staat als geen zin.

Ik hoop dat het zo duidelijker is?

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb de volle tijd meegedaan toen ik zwanger was van mijn zoontje. Alleen ik ga het niet doen mocht ik weer zwanger raken. Dit is omdat het ophalen echt heel slecht geregeld is hier! Ik deed mee in de zomer en hier moeten we het zelf wegbrengen naar een depot. Prima niks mis mee, maar ik moet dus wel met die kannen op de fiets enzo. Het kost me dus wel wat moeite.
    Dat doe ik graag, maar elke keer als ik weer een nieuwe lading erheen bracht zag ik dat mijn oude kannen er nog stonden van de week ervoor! Dat is toch belachelijk! Ik heb dit gemeld bij mijn contactpersoon, maar volgens haar kwam het vaker voor en zou ze het weer doorgeven.

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Je uitleg heeft e.e.a. inderdaad verhelderd, dank je. Ik had eerlijk gezegd ook nooit gedacht zover te gaan, alleen is de wens zo groot, dat ik merk dat je snel je grenzen weer verlegd. Het was voor ons echt de enige optie. Adoptie/pleegzorg is voor ons wel een twijfel geval namelijk. Ik weet ook niet of ik, als ik normaal zwanger had kunnen worden, er aan had gedacht om mee te doen. Maar deze hele MMM heeft me er toch van doordrongen dat het erg belangrijk is. Vandaar ook mijn felle reactie denk ik. Ik gun je je keuze vrijheid. Ik vond het alleen nodig om een soort van uitleg te vragen, en die heb ik nu van je gehad. Op zich wel goed dat dit soort discussies ontstaan vind ik. Daar is dit forum ook wel voor heb ik het idee.

15. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    morgen worden mn laatste flessen opgehaald! gelukkig :)

16. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ik heb me ook weer mogen aanmelden voor Moeders voor Moeders! Een paar maanden geleden ook meegedaan, maar helaas moeten stoppen omdat ik een MK kreeg.
    Zelf ben ik snel zwanger geworden, maar ik zie in mijn omgeving (en in de uitzending van Babyboom bijv.) dat het ook wel anders kan gaan.

Als kadootje heb ik de ketting gekozen en kreeg ook een boek over zwangerschap en bevallen ivm jubileum van MvM.
    Ik hoop dit keer mee te kunnen doen tot 16 weken!

17. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #277 kellox, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Snap best dat je er niet helemaal achter staat. Maar misschien ook deels doordat je niet alles achter het medicijn weet...

Neemt niet weg dat ik zelf wél hartstikke dankbaar ben dat anderen het wel doen ;) Ik heb geen IVF/ICSI nodig gehad maar wel degelijk het medicijn Pregnyl (dankzij MvM) om mijn eisprong op te wekken. (de rest is via de natuurlijke weg gegaan) Vrouwen met PCOS dus (10% van de vrouwen) hebben dit vaak dus wel nodig om ff een zetje te geven voor een eisprong.
    Misschien wel een leuk weetje ;)

Wilde ik nog ff kwijt haha. Ik heb zelf met alle liefde meegedaan deze keer. (ook in mijn 1e zwangerschap toen alles nog wel vanzelf ging ;))

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mijn zoontje heb ik de volle periode meegedaan en deze zwangerschap staat dat weer op de planning.
    Ik vind het een fijn idee dat ik andere mama's in spe kan helpen door simpelweg in een potje te pissen. Maar ik vind ze wel enorm stinken hoor!
    Mijn buurvrouw is overigens zwanger geworden met behulp van de medicijnen die gemaakt worden van onze urine, zij is lesbisch en om zwanger te worden moest haar cyclus geregeld worden met hormonen om zo op het juiste moment het sperma te kunnen injecteren. Of zoiets.

19. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Gisteren de laatste flessen ingeleverd, heb de volle 10 weken meegedaan. Was een kleine moeite en het scheelt dat ze de flessen bij mij thuis op kwamen halen.

20. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heb gister mijn flessen voor de laatste keer weggebracht!
    Had zo nog wel 10 weken willen doorgaan, geen probleem..
    Ik denk dat ik 9 weken heb meegedaan. Ik heb mijn eerste aanmelding ingetrokken omdat ik een bloeding kreeg. Toen dat over was heb ik me weer aangemeld.

Ik ben eigenlijk iedere keer benieuwd hoe ze toch dat hormoon uit de urine halen en hoe dat te werk gaat. Ik denk ook dat er meer publiciteit aan gegeven moet worden zodat meer vrouwen weten dat dit kan.

Deel Deze Pagina