Snelheid van het kloppen van het hartje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamar, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik weet dat als het hartje sneller klopt dat het een meisje is en als het langzamer klopt dat het een jongetje is, in ieder geval dat hoor ik weleens.

Maar zou dit de hele zwangerschap door zijn?

Thx Tamar

2. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ja dat verhaal heb ik ook vaak gehoord..
    Ik heb een hartje dat klopt als een sneltrein in mijn nbuik en het is toch een jongetje hoor :)

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Weet je ook het aantal slagen?

4. Niet meer actief

mijne slaat rondom de 145 slagen per minuut en het is een jongen...

5. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    ja heb ik ook gehoord,

ging in mijn geval niet op heb een jongetje en was al een druk baasje zo rond de 150 hartslagen, dus dat zou op een meisje duiden. Iets rustiger een jongen zou dan 120/130 hartslagen moeten hebben....ging in mijn geval niet op :rolleyes:
    Maar dat maakt ook verder niet als het maar klopt want bij mijn * heeft het hartje nooit geklopt :(

groetjes

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord....vraag me af wat de theorie daarachter dan is...

7. sim

sim Niet meer actief

daar heb ik ook nog nooit van gehoord, mijn gyn zei wel toen ik een keer voor een spoedecho moest dat het hartje van de baby sneller klopte omdat ik nerveus was...

8. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Wat naar diana dat het mis is gegaan.

Ik weet bijna zeker dat het wel waar is van die snelheid. Maar wat de theorie is, zal ik eens navragen......

In mijn omgeving was iemand 12 weken, hartslag 170 dus iemand anders zei weer dan weet ik genoeg, meisje dus.......

Vandaar dat ik me dit afvroeg?

Renate weet jij het wordt en hoe hoog de hartslag is?

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, het wordt een jongetje, maar ik weet niet hoe hoog de hartslag is. Ik vond het zelf een hele snelle hartslag.

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ja hihi. De ene hartslag kan dan iets lager zijn dan de andere, maar in vergelijking met ons klinkt het idd als een sneltreintje ;)

11. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ik heb juist gehoord als het hartslag snel is het juist een jongen wordt.

Wij krijgen ook een jongen en als ie wakker is ligt de hartslag rond de 150 en als ie slaapt rond de 140.

12. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik heb dit inderdaad ook gehoord, maar bij ons gaat t niet op. We krijgen een kleine heer en die heeft zijn hartslag tussen de 150 en 160 inzitten. Ook al zo'n druk baasje ;)

Liefs Angela.

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Diana1982: ik heb ook gehoord dat een snelle hartslag juist bij een jongen hoort. Nou, die van mij is ongeveer 160. En het is idd een knul...

14. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Het ligt er maar net aan wat de baby op dat moment aan 't doen is. Slaapt de baby dan is de hartslag altijd rustig is ie druk dan is de hartslag wat sneller... Je kunt hier dus NIET vanuit gaan dat het een jongetje of een meisje is...
    maar het is natuurlijk wel leuk om te weten wat de hartslag is en er een beetje over te fantaseren, dat doe ik ook!

Gr. Niki

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb deze vraag gesteld aan de VK op dit forum ... heb nog niet gekeken of ik al een antwoord heb ... ben benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Mirjam schreef:

"Het is een bakerpraatje!
    Je kunt echt niet aan de hartslag horen of het een jongen of een meisje wordt."

Groetjes,
    Nikki F

17. gwen

gwen Lid

2 jun 2006
    7
    0
    0
    Even het meiden aantal opschroeven ;) Wij zijn op 31 december uitgerekend van een meisje (en we gaan nog niemand vertellen dat ze Bo gaat heten...)

18. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Bij mij ging het praatje van de hartslag wel op!

Bij de jongens ging hij erg langzaam, ik heb op mijn 16de nog een broertje gekregen en ben vaak meegeweest op controle met mijn stiefmoeder, toen ik voor het eerst het hartje van mijn oudste hoorde riep ik meteen dat het een jongen was want zijn hartje ging minder snel dan die van mijn broertje dus ik wist zeker dat het een jongen was, wat dus ook klopte, bij de andere jongens ging het hartje ook niet razendsnel. Nu heb ik een dopler gehuurd in het begin en het hartje ging als een trein! Ik begon toen al hoop te krijgen dat we nu een meid zouden krijgen, en een echo heeft dat vermoeden bevestigd!

Dus bij mij klopte het wel haha

Groetjes Wendy

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    die van mijn kleintje was in het begin heeeel snel maar nu heel rustig klonk een beetje als een stoomtreintje haha en krijg een flinke meid
    groetjes marline

20. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Het is gewoon een bakerpraatje.

Bij mijn zoontje was de hartslag bijna iedere keer hoog, maar dat ligt eraan of je kindje wakker is of slaapt.

Deel Deze Pagina