moeders voor moeders, wie heeft ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mar9, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MichMar

MichMar Niet meer actief

Vanmorgen de vk praktijk gebeld, bij de vraag of ik bekend was met 'moeders voor moeders' heb ik uiteraard meteen aangegeven mee te willen delen. Als het goed is word ik deze week gebeld door een consulente.

2. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    he meiden ik heb vandaag een hele aardige dame over de vloer gehad van MvM.

Nu lees ik hier vanalles over een boek " de grote geboortegids" maar die heb ik helemaal niet gekregen :(
    En omdat ik velen hier hoor over dat het een leuk/mooi boek is, zou ik deze toch wel graag hebben.

Heb trouwens wel een armband gekregen.

Kregen jullie dit boek meteen ook bij de intake?

3. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Dat boek heb ik ook niet gekregen. Maar die actie is pas na mij gestart helaas.

Ik kreeg deze week als bedankje wel een mooie tas opgestuurd. Lekker groot, kan veel in. Heb hem meteen in gebruik genomen.

4. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Dit topic werd volgens mij gestart rond de periode dat ik begon met MvM (week 5).

... Wilde even melden dat het vandaag mijn laatste dag was.... :D
    Het voelt alsof ik weer een mooie mijlpaal in de zwangerschap heb gehaald!

Een aanrader om te doen! Als ik een tweede krijg dan doe ik zeker weer mee!

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    ik heb deze zwangerschap ook meegedaan!
    en uit de nieuwe aanmeldingen werd ik gekozen als winnaar, kreeg een echobon twv 100 euro. Dus helemaal super!

6. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    @zaterdag: volgens de site van mvm zou je die krijgen als jeje dit jaar voor 31 december aanmeldt in de vroege zwangerschap, voor de 6 weken.
    Als het goed is heb je dat gedaan, gezien je banner. Zou er gewoon om vragen dan.

7. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ja dat klopt, had ik ook gelezen en heb mij idd meteen aangemeld toen ik het wist met 4 weken dus ongeveer.
    Heb vandaag even contact opgenomen, wilde eigelijk met de dame bellen die hier geweest was maar was op het werk en had haar telefoonnummer niet bij me.
    Dus maar gewoon even het algemene nummer gebeld.
    aardige dame aan de lijn en die ging kijken wat ze kon doen.
    Kreeg niet lang erna een sms van de consulente dat de boeken in bestelling waren en zodra ze er zijn, komt er een mijn kant op.

Heel lief natuurlijk maar vraag me dus wel af in hoeverre ik het boek gekregen zou hebben als ik er niet om gevraagd had.
    Niet heel slim want staat natuurlijk gewoon op de website.
    Nou ja tis in orde gekomen.

8. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik ben ook alweer een paar weekjes flink aan het inzamelen. Kleine moeite.

9. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Ik doe ook mee,nu een week of drie denk ik.Alleen ben ik nu al twee weken s'ochtends heel erg misselijk.En dan is het toch wel lastig hoor,vooral door de geur die uit de flessen komt ga ik alweer spugen...verder vind ik het een kleine moeite.Ik heb idd wel het geboorte boek gekregen,intressant boek!

10. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ik mocht helaas niet mee doen, want ik heb met mijn eerste bevalling een bloedtransfusie gehad. Blijkbaar kan dat ook in je urine komen, daar had ik niet bij stil gestaan. Het was dus een kort bezoekje.

Ik vind het wel heel jammer, mag ook al geen bloeddonor meer zijn, wat ik al jaren deed. Vooral nu ik het zelf nodig heb gehad, weet ik hoeveel het kan betekenen. Maar ik begrijp het ook wel, veiligheid is het belangrijkste natuurlijk.

Fijn dat jullie wel allemaal meedoen!

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ja, ik doe ook weer mee hoor! Mevrouw kwam met 5 weken en een dag. Ik kreeg inderdaad ook gelijk het boek, omdat ik zo vroeg was. Ze deed de test en die was gelijk heel positief. Ze gleedt bijna van haar stoel af, zo blij was ze daar natuurlijk mee, maar ze vroeg wel gelijk of ik niet verder was, want de testen zijn vrij ongevoelig. Blijkbaar maak ik heel veel hcg aan, want ik kan niet verder zijn. Ik weet het ook niet.

Plassen gaat weer heel goed en makkelijk hoor. Ik doe het graag om anderen te helpen.

12. danip

danip Niet meer actief

En hoe gaat het met de plasjes? :D Valt het jullie mee?

Ik moet nog 4 weekjes, en om eerlijk te zijn ben ik dan ook blij dat het klaar is. Ik vind het soms wel wat een gehannis, vooral omdat ik nu zo vaak van die miniplasjes heb. Dan zit ik het hele ritueel inclusief proberen niet de buslucht in te ademen, te doen voor 2,5 druppel. En 's nachts heb ik vaak niet echt zin. Maar ik doe het toch maar, dan denk ik aan hoe geweldig dat spul is wat ik zit te produceren :D Zonder de hulp van andere vrouwen had ik hier nu namelijk helemaal niet meegetypt.

13. wendypas

wendypas Actief lid

5 mei 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe nu ook sinds twee weken mee aan moeders voor moeders. Het is geweldig dat je op deze manier andere mensen kunt helpen??? En ze zijn met echt alle kleine beetjes al blij. En de moeite vind ik ook nog wel mee vallen!

14. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik heb ook meegedaan en vond het geen grote belasting. Moet er wel bij zeggen dat de flessen bij mij aan de deur opgehaald werden, dus ik hoefde ze niet naar een centraal punt te brengen. Ik heb de flessen niet meegenomen naar mijn werk, dus alleen thuis urine opgevangen.
    Is me goed bevallen en ik zou het bij een volgende zwangerschap weer zo doen.

15. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hoi dames, heb t ook gedaan , van week 6 tot week 16. kreeg zelfs nog een mooie tas omdat ik t maximale aantal weken mee had gedaan! errug leuk. vind het een kleine moeite en wie weet hoeveel vrouwen je ermee helpt. moet wel zeggen dat k het op het eind wel aardig beu was hihi. maar we hebben t gedaan en heb er zeker geen spijt van gehad!

16. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik had me vanaf het moment dat we zwanger wilde worden voorgenomen om mee te doen. Gisteren heb ik me opgegeven, kunt pas vanaf 6 weken potje plassen. Ik zal nog gebelt worden voor een afspraak. Beetje jammer dat ze het op komen halen met moedersvoormoeders bus?? althans, dat begrijp ik uit jullie verhalen?

Nou ja, wat zijn nu 10 weken op een heel leven waarin je iets vaan een andere vrouw kan betekenen, ik vind het geen moeite. Mogelijk praat is er over 10 weken anders over haha. Maar ik ga het gewoon doen hoor!

17. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    @ bjanc hier komt gewoon een wit bestelbusje

18. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik heb ook de volle 10 weken meegedaan. Een keer minder urine mee kunnen geven door zkh opname. Maar ik zag het echt niet als een belasting. Ik kreeg een mooie tas opgestuurd als bedankje.

@bjanc: Ook hier kwamen ze het ophalen in een wit bestelbusje. Dus het valt niet op. Maar als er iemand al mee heeft gedaan herkennen ze de bussen vast wel.
    Je kan er ook voor kiezen om het bij iemand anders op te laten halen. Of wat ik deed de poort open laten en dan stond het om de hoek.

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @bjanc: ook hier komen ze gewoon met een wit bestelbusje! Alleen mensen die zelf mee hebben gedaan zullen het vast wel herkennen. Iedere week wordt er een groene grote plastic tas opgehaald en weer eentje neergezet achter de bloembakken ;)
    Ik heb wel expres om die groene plastic tas gevraagd (in die tas zit dan de krat met 4 flessen) omdat het me iets anoniemer leek van een krat met 4 blauwe flessen!

Ik ben inmiddels mijn laatste week ingegaan. En hoe graag ik ook heb meegedaan, ben toch wel blij dat het eind in zicht is! Ik wil wel weer eens gewoon kunnen plassen zonder die witte maatbeter tussen m'n benen ;)
    Maar een evt volgende keer doe ik gewoon weer mee, fijn om op zo'n makkelijke manier iets te kunnen doen!

20. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    goed meiden, ik wacht het telefoontje van hun af! ;)

Deel Deze Pagina