Ik heb me net aangemeld voor moeders voor moeders. In mijn vorige zwangerschap heb ik dit niet gedaan. Maar ik heb nu gevoeld hoe erg je kan verlangen naar een kindje en hoe frustrerend het kan zijn als die wens niet in vervulling gaat. Welke redenen hebben jullie?
het leek mij gewoon goed om te doen, kleine moeite. Als ik andere moeders ermee kan helpen, waarom dan niet? Dat was mijn voornaamste reden. Ik weet niet of ik het bij de tweede nogmaals zou doen. Ik vond het wel een gedoe. En dat in een periode waarin ik me regelmatig hondsmoe en belabberd voelde... Dus de moeite was wel iets groter dan vooraf ingeschat.
Ze komen hier 2 april langs. Ik wilde eerst niet meedoen, omdat het ophalen van de urine (je moet het hier zelf naar een depot brengen) heel slecht is geregeld en de urine soms gewoon niet opgehaald werd. Maar ik hoorde toen dat er een tekort is aan pregnyl, en toen had ik zoiets van ja ik moet eigenlijk wel meedoen. Alleen ze komt nu dus 2 april langs, dan ben ik 11 weken en 3 dagen. Hoe positief zal die test dan zijn? Want na een aantal weken verminderd je hcg toch weer of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Je mag tot 16 weken meedoen, een test met 11 weken zal enorm knallen je hcg is dan heel hoog 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml Ik heb de eerste keer ruim 10 weken meegedaan. En nu weer. Bij mijn mk had ik me ook al opgegeven maar toen moest ik weer afbellen. Niettemin dus daarna gelijk weer opgegeven toen ik weer zwanger was. Vind het vanzelfsprekend om mee te doen, al valt het me nu zwaar omdat ik veel misselijk ben.
oh jeetje! Dat is dus echt de piek zo te zien! Ik ben heel benieuwd! Met mijn zoon heb ik ook meegedaan, vanaf 5 weken tot week 13. Ik ben er toen mee gestopt, want al mijn urine stond weg te verpieteren in de hete zon (2 weken lang!) Ze beloofde dat het nu beter zou zijn, dus ben benieuwd
Ik vind het ook een kleine moeite.. Je kunt in principe heel makkelijk helpen.. Heb het in mijn eerste zwangerschap gedaan en nu dus weer. Het is inderdaad wat gedoe, maar de dankbaarheid voor een tweede wondertje is groter.. Dat gun je iedereen, toch?
Wauw wat een cijfers! Ik begin nu aan mn 5e week, maar moet nog een informatrice spreken. Het afhalen of brengen zal hier wel redelijk geregeld zijn, want ik woon in een erg kinderrijke wijk. Ben wel benieuwd naar hoe ik dat de komende weken ga vinden, dat opvangen, maar je doet het idd voor een heeeeel goed doel.
Hier net vanmorgen de laatste flessen ingeleverd, heb 10 weken mee gedaan. De reden? Vind het wel goed gevoel mee te kunnen werken dat andere vrouwen ook een wondertje mogen/kunnen krijgen.
ik heb bij mijn dochter 10 weken meegedaan en als het goed is doe ik nu weer 10 weken mee. Ben al een aantal weken bezig tja, waarom meedoen, omdat ik het gewoon goed vind, ik was er zelf zeer waarschijnlijk niet geweest als er geen pregnyl had bestaan (m'n moeder zei dat zij ook pregnyl heeft hoeven gebruiken) en omdat ik het een kleine moeite vind en hopelijk iemand ermee kan helpen.
Ik heb het gedaan omdat het me een kleine moeite leek. Dat was het niet, vooral vanwege rugklachten en dan is de houding waarbij je in een beker moet plassen niet ideaal, maar ach, het was 'maar' 10 weken. Ik heb het geluk dat ik vrij makkelijk zwanger ben geworden, maar als dat niet zo was geweest, was ik ook blij geweest met de mogelijkheden die er zijn. Alleen zwangere vrouwen kunnen daaraan bijdragen, dus wie ben ik dan om te beslissen om het maar niet te doen? Ze komen al tekort, begreep ik.
Ik heb zelf onder andere Pregnyl nodig gehad om zwanger te worden. Dus 'vanzelfsprekend' deed ik mee. Vanaf het begin tot het eind. Moet wel zeggen dat het me zwaar viel. Of nou ja, zwaar is een groot woord. Maar ik ben enorm misselijk en beroerd geweest (en is nog niet weg). Geurtjes, vreselijk, uberhaupt toiletbezoekjes. Dus niet alles opvangen is gelukt. Maar ach, alle beetjes helpen toch?
Ook ik heb jarenlang hormonen waaronder pregnyl moeten gebruiken om de zwangerschap te ondersteunen. Maar ik durfde pas vanaf 10 weken mee te doen met MvM, tot aan de 16 weken meegedaan, ivm 5 missed abortions hiervoor. Bij mij kwam ze met tien weken, had al 4 goede echos gehad, en nog was ik bang dat die stomme test neg zou uitslaan, of heel licht hihihihi.. Testlijntje was idd wel lichter dan controle lijn, maar wel mooi duidelijk en donker.
Vandaag is ze langs geweest, en de test was al positief voor de urine goed doorgelopen was Heb een leuk nachtlampje gehad en een mooie armband, was helemaal vergeten dat je cadeautjes kreeg Nu lekker piesen in die kannen Hier mijn testje:
wat waren de vragen ook alweer dames? ik weet van die bloedtransfusie en verder weet ik het niet meer.
Ik doe ook mee.... ik krijg alleen echt geen 8 flessen per week vol. Ik werk fulltime en ben in 't weekend ook niet altijd thuis. Maar ik doe wat ik kan... Overigens vind ik het ook wel een gedoe maar ik doe het graag om andere vrouwen te helpen!
Ik wil ook meedoen maar heb een bloedtransfusie gehad en geen idee of je dan mee mag doen. De rest van de vragen weet ik ook niet meer! Weet iemand dit? Esmaralda weet jij het misschien nog
De vragen: - Of je een rug/herniaoperatie hebt gehad. - Of je een oogoperatie hebt gehad. - Of je een bloedtransfusie hebt gehad - Of je HIV hebt - Of je Hepatitis hebt - Of je Antibiotica op dit moment gebruikt - Of je een tijd in het buitenland bent geweest (zoiets) Verder weet ik ze even niet meer. Als je een tattoo hebt laten zetten, maakt niet veel uit. Heb ik ook gedaan, maar ze vroegen er niet naar.