Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mup, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ik vroeg mij af wie er allemaal meedoet en waarom?
    En natuurlijk voor wie niet mee doet waarom niet.

Ik denk dat ik wel graag mee wil doen, maar wil niet dat er een grote vrachtwagen voor komt rijden met in koeie letters MOEDERS VOOR MOEDERS op de zijkant (bijwijze van spreken natuurlijk).
    Dit ivm het nog even stil willen houden van onze prille zwangerschap.(woon in een buurt met nogal veel nieuwsgierige oudjes.....)

Verder gun ik het iedereen met een kinderwens om zwanger te kunnen worden. Daarom wil ik graag meedoen.

2. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    ik heb wel meegedaan, was in het begin ook bang voor die grote opvallende wagen voor de deur.
    maar... er staat helemaal niks op de wagen. ik heb het met plezier gedaan voor alle vrouwen die het niet spontaan lukt om zwanger te raken.
    voor het "verklikken" door de vrachtwagen hoef je niet bang voor te zijn dus

liefs marijke

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat met die vrachtwagen gebeurd niet hoor, dan kan je ook lezen op de site.
    Ik heb 10 weken meegedaan, en bij een volgende zwangerschap doe ik het niet vanwege de geur van het houdbaarheidsmiddel uit de flessen.

4. ik heb ook 10 weken meegedaan, maar volgende zwangerschap doe ik het niet meer omdat ik zo slechte ervaring met ze heb... flessen die niet opgehaald werden die steeds maar bleven staan en dan wel nieuwe kratten werd er op een gegeven moment echt gek van :rolleyes:

5. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik doe sinds vorige week ook mee. Ik heb afgesproken met ze dat ze de flessen achter het huis zetten, zo ziet niemand het.

Ik vind trouwens de stank op zich nog wel mee vallen, lekker is het zeker niet!

Eerder dronk ik altijd appelsap maar sinds ik mee doe met mvm hoef ik het nie meer, het lijkt te veel op urine haha.

Succes met alles!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb vorig jaar meegedaan (goh, is 't al weer zo lang geleden?) en zou het een volgende keer ZEKER weer doen. Kleine moeite en als het iemand anders helpt zwanger te raken heb ik het er heel graag voor over. Het ruikt inderdaad niet best, maar als je iedere dag een nieuwe fles gebruikt is het wel te doen.

Hier ging het perfect met ophalen van de flessen. Kon trouwens wel zien dat er een paar deuren verder ook iemand zwanger was: als hij bij ons aangebeld had en ik open deed, zag ik hem daar óók net een krat neerzetten.
    Maar ze zijn altijd bereid om met je mee te denken over de beste manier om het zo discreet mogelijk te doen.

7. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ze komen met een bus achtige auto en heb ze in tassen laten zetten zodat niemand de kratten ziet dus succes

8. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik twijfel nog een beetje. Het lijkt me aan de ene kant zo'n gedoe, maar aan de andere kant vind ik het een heel goed doel, zeker omdat ik zelf ook niet makkelijk zwanger ben geworden.

Twijfel dus nog. :oops:

9. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, wat is gedoe? Plassen moet je toch! Je vangt het op in een kan, die giet je over in een fles. Kan afspoelen en klaar ben je.
    Zelfs als je fulltime werkt en dus maar een beperkt deel van je urine opvangt, is het nog de moeite waard!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eerste zwangerschap niet mee gedaan omdat ik niet eens wist wat het was en dat dit bestond :oops:

Tweede zwangerschap mocht ik niet meedoen ivm medicijngebruik voordat ik zwanger raakte, in de tijd dat ik zwanger raakte en de tijd dat ik zwanger ben. Ik had deze keer anders heel graag mee gedaan, voor mij geen enkele moeite en toch voor een goed doel!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  12. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ze vragen je alleen maar zoveel te geven als je kan. Dus als je gaat werken plas te toch alleen als je thuis bent...
    Ik geloof dat ik niet heel erg veel heb ingeleverd, maar alle beetjes helpen nietwaar.

Ik heb het idd ook gedaan voor alle (aanstaande) moeders, die niet zomaar vanzelf zwanger kunnen raken. En ik denk dat het een vrij eenvoudige manier is om toch die vrouwen te helpen!

13. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders.. er kwam gewoon een geel klein busje voor de deur zonder moeder voor moeders logo en die bracht groene kratten met groene flessen erin met daarin een sterke conserveermiddel wat niet echt lekker rook.Ik heb zoveel mogelijk flessen volgeplast maar kreeg het niet voor elkaar om ze alle 8 vol te zeiken whaha

14. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ik heb het de eerste weken zelf weggebracht naar de consulente, heb je ook geen busje voor de deur.
    Enne die 8 flessen vol lukt mij ook niet hoor, met gebruik wel altijd 8 flessen omdat je iedere dag een nieuwe moet gebruiken.

15. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik doe ook mee.

Tijdens mijn 1e zwangerschap deed ik ook mee. Helaas kreeg ik bij 11 weken een mk en toen reageerde die consulente ZO stom dat ik bij mijn 2e en 3e zwangerschap niet meer mee heb gedaan.

Nu ben ik er wel aan begonnen en ik "mag" nog tot ergens in oktober geloof ik.
    Wij wonen op een bovenwoning, maar ik zet de tassen met kratten op de stoep bij de benedenburen (in overleg, haha!) en daar staan de nieuwe tassen ook weer klaar als ik thuis kom.
    Ik vind het een kleine moeite.
    Omdat ik 4 dagen werk, haal ik LANG niet alle flessen, maar ik doe mijn best en denk dat alle beetjes helpen.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier ook geen busje voor de deur, bij ons in de provincie wordt je urine niet opgehaald, maar breng je het zelf naar een depot. Ik vind de geur wel meevallen. Vriendlief vraagt wel bijna wekelijks "hoe lang nog", hij vindt t maar niks :p
    Nou ja, nog een week of vier, dan zijn mijn 10 weken ook vol. Vooralsnog wil ik het bij evt volgende zwangerschappen ook blijven doen.

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Goh hier had ik ook last van!
    Tenminste....eerste weken gingen goed. Tot de laatste week. Toen had ik (net als anders) de flessen buiten gezet maar ze werden niet opgehaald. Week erna werd ik gebeld waarom ik de flessen niet buiten had gezet :(. Nu moest ik ze dus zelf gaan brengen. Op zich geen probleem, maar moest best een eind met de bus hiervoor. En das niet prettig met 2 kratten bij je.

Desondanks doe ik de volgende keer ook mee hoor! (mocht een volgende zwangerschap mij gegund zijn) Het idee dat ik iets kan betekenen voor al die vrouwen weegt véél zwaarder dan de foutjes van de chauffeurs ;).

18. es1977

es1977 Actief lid

25 aug 2008
    153
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik doe ook mee met moeders voor moeders ik doe het om te helpen om andere vrouwen zwanger te laten worden.Ik heb mijn andere 3 zwangerschappen ook mee gedaan kleine moeite om je urine op te vangen als je er een ander blij mee kan maken.

19. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ik heb niet meegedaan aan MVM omdat de flessen hier niet opgehaald werden en je een eind moest rijden om ze zelf weg te brengen. Ik heb gelezen dat er sinds kort weer word gereden in deze regio om de flessen op te halen dus een eventuele volgende keer hoop ik mee te kunnen doen!

20. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik doe ook mee maar pff kan er niet zo tegen! Ben heel erg misselijk en moet bijna of overgeven heel raar...en dan nog is dat ze heeeeel vaak neit zijn opgehaald! ze zijn vorige keer 4weken niet geweest! en ze zeggen we komen altijd! niet dus..

Deel Deze Pagina