plat liggen voelt vreemd

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sweetlakecity, Sep 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Hoi
    iemand die dit herkent?
    Mijn Vk deed maar raar toen ik het vroeg en zei dan lig je toch gewoon op je zij. Ja dat snap ik maar ik vraag me af of er meer last van hebben.

Als ik op me rug wil slapen dan gaat alles zo trekken in me buik. Dit voelt helemaal niet lekker aan. Dus ga ik op me zij. Dit houd ik 3 a 4 uur vol. Wordt wakker, plassen :rolleyes: , rol op me andere zij of weer dezelfde maar kan niet meer lang uitslapen want; me benen doen pijn, knieƫn slapen. Wil op me rug liggen maar na enkele minuten voel ik de trekking en ga zuchtend weer op me zij liggen.

Dus...is er iemand die herkenning heeft?
    Ook bij de zw yoga die ik nu sinds gisteren doe, doe ik de totale ontspanning op me zij. Want op me rug is t dus niet.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Dat je last van je buik heb als je op je rug ligt is niet vreemd, de aorta word afgekneld door de baarmoeder waardoor je je eng voelt worden.
    Ik heb meestal last van mn bekken en heupen als ik lang in 1 houding heb gelegen, vervelend rotgevoel.

3. Sweetlakecity

hee bammetje...o is dat het.
    maar ik voel het in me buik.

4. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik heb dat trekkende gevoel ook als ik languit op mijn rug ga liggen.. net alsof je spieren te kort zijn in je buik en dat dat aantrekt. Lijkt me op zich vrij logisch ook wel dat dat gebeurt hoor :D.. wat bij mij wel helpt is als ik mijn voeten plat op bed zet en dus mijn knie-en gebogen omhoog heb.. Ik lees graag s avonds voor het slapen gaan en dan lig ik meestal zo. maar als ik ga slapen dan ga ik op mijn zij liggen.

5. Sweetlakecity

dinky goede tip. Ik lees nog rechtop. Tegen me twee kussens aan. Maarja dat slaapt niet makkelijk weg zeg maar. ;)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Wat je kunt proberen is toch op je zij liggen, maar dan met een (voedings)kussen tussen je benen/knieen. Dan heb je daar 's ochtends in iedergeval minder last van. ik denk ook dat het je banden zijn hoor, is het voor die dichtdrukkende ader niet iets te vroeg?

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    als je op je rug ligt, knelt er een ader af, en je kindje krijgt minder zuurstof. Je kunt wel op je rug liggen, maar dan moet je onder je rechterbil een kussentje leggen, dan kantel je je bm en heb je hier geen last van.
    Ik draai 's nachts ook op mijn rug, maar krijg echt snel pijn in mijn buik, ik lig nu in bed met een voedingskussen die ik tussen mijn benen heb liggen en achter mijn rug, dan draai je wat minder snel om.
    succes

8. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik ben nog niet zover als jullie maar ik heb er ook last van. Ik kan niet echt lekker op mn rug liggen en ik kan me al helemaal niet uitrekken. Heb dan ook het gevoel dat m'n spieren te kort zijn., het voelt echt als spierpijn in mn buik. Denk niet dat m'n aorta nu al wordt afgekneld.

Groetjes gaby

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Banden!
    Als echt je aorta wordt afgekneld, dan voel je je benauwd en duizelig. Maar dat is alleen de laatste weken als je baarmoeder echt erop gaat drukken.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Het is niet je aorta (slagader) die afgekneld kan raken als je op rug ligt, maar een ader. Dat betekent ook dat jij er wel beroerd van kan worden, maar dat je kindje echt geen zuurstoftekort krijgt.
    In een ander topic heeft iemand hier een linkje over geplaatst, sorry, weet ff niet meer in welke (ook iets over slaaphoudingen).

Maar zoals jij het beschrijft, kun je ws het beste een kussen onder je knieen leggen, dan kun je nog een tijdje op je rug blijven liggen.

edit: ik heb 'm gevonden... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=112084
    Het is de post van ramona0309

11. Pilar

Pilar Lid

Jul 29, 2008
    54
    1
    0
    Ik snap helemaal wat je bedoelt. Bij mij trekt ook alles als ik op mijn rug lig met mijn benen gestrekt. Mijn buik en bekken zijn dan ook gespannen.

Ik slaap op mijn zij inderdaad met een voedingskussen tussen mijn benen. Het is even wennen, maar ik zou nu niet meer zonder kunnen.
    Ik heb er een gekregen bij de ouders van nu, het is een vrij grote maar ligt heerlijk.

Share This Page