Moeders voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Line77, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraBlessie

15 sep 2008
    72
    0
    0
    Nagelstyliste
    Bleskensgraaf
    Ik heb vandaag een echo gehad ben nou 5 weken en 1 dag zwanger. Dus heb me net aangemeld bij moeders voor moeders. Ik vind het zeker een goeie organisatie en twijfelde er geen seconde aan om mij daar voor aan te melden.

2. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    de vrouw van moeders voor moeders is net geweest.
    het is een hele aardige vrouw en we hebben lekker zitten kletsen.
    ik ga maandag beginnen met piesen in een potje lekker hoor.
    ik schrok wel toen ik hoorde dat ze duizende liters nodig hebben voordat ze voldoende hormonen eruit kunnen halen om 1 iemand te helpen.
    ik ben blij dat ik deze mensen kan helpen om hun kinderwens te vervullen!

gr,

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb me ook al aangemeld! Aanstaande woensdag komt iemand van mvm op gesprek en als alles goed is kan ik dan donderdag beginnen. Ik vind het ook een kleine moeite, en je hebt er mensen mee die moeilijk zwanger raken.

Zelf hebben we er een jaar over gedaan en stonden we al met één been in de medische molen. Omdat ik dus een beetje uit ervaring weet hoe het is als het niet direct lukt, doe ik het met liefde. Het is mooi dat er voor veel stellen manieren zijn om alsnog zwanger te raken, als ik daar een heel klein beetje aan kan bijdragen is dat alle moeite waard.

4. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Zojuist is er iemand geweest van MvM... toch wel even spannend hoor, toen ze de test deed.
    En gelukkig was/is de test positief.
    Toch weer even een extra bevestiging !
    Leuk !
    ( zo leuk zelfs, dat ik hem maar als plaatje bij mijn naam heb gedaan )

De eerste urine erin gedaan, maar ik ga gewoon bij voorbaat niet ruiken, althans proberen.

Voel me wel 'trots' hoor, om hier aan mee te doen, ik weet nl van dichtbij, in de familie en nu ook nog een collegaatje, dat het niet vanzelf sprekend is om zwanger te worden.
    Dus indirect doe ik het voor hun !

5. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hier nog 1 die meedoet (voor de 2e keer)

Zijn die flessen van jullie ook zo vies aan de buitenkant? Bij mij hangen er klonten gras aan en weet ik veel wat al niet meer.

6. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Ik kende dat gevoel wel hoor. This toh nog best wel spannend wat voor uitslag de test van mvm geeft.

Ik was helemaal in spanning, maar gelukkig kwam er een positief uit:d en kreeg ik de mededeling dat ik dus vrijdag mag beginnen met plassen.

Dan ben ik nog geen 6 weken zwanger. Meestal beginnen ze pas na 6 weken met opvangen omdat je dan pas genoeg zwangerschapshormoon in je urine hebt.
    Maar ik heb nu dus al genoeg ....

Morgen dus beginnen, ben benieuwd of ik tegen die geur kan hihihih

7. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik ben blij dat jullie allemaal mee (kunnen) doen aan Moeders voor Moeders.
    Ik had mijzelf ook opgegeven en er was een vrouw langs geweest afgelopen vrijdag, maar helaas mag ik niet mee doen, ik heb namelijk bij mijn geboorte een bloedtransfusie gehad en moest die vraag helaas met 'ja'beantwoorden (ik kreeg een vragenlijst die ik in moest vullen en jullie?) en zodra je 1 vraag met ja invuld mag je dus niet meedoen, vind het zo ontzettend jammer, maar ik heb mijn best gedaan en mijn goede wil getoond, meer kan ik helaas niet doen...de vrouw vertelde mij dat er sinds 2 jaar erg strenge regels ingesteld zijn door de overheid omtrent MvM...

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan, mag bijna stoppen. Ik doe het inderdaad ook voor al die vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden, maar pff wat een gedoe! En die geur inderdaad...

9. Kimmie27

Kimmie27 Lid

24 jul 2008
    79
    0
    0
    Nou ik wilde ook zo graag meedoen, maar ik heb dus ook een hernia-operatie gehad en een virus in mijn ruggemerg, dus ik mag dubbelop niet meedoen!

Erg jammer. Ze zei dat je niet mee mag doen als je een rugoperatie hebt gehad, een bloedtransfusie of langer dan een half jaar in Engeland hebt gewoond.
    De rugoperatie heeft te maken met bacterien die er dan in je lichaam kunnen zitten omdat ze in de buurt van je ruggemerg zijn geweest met opereren.

Ik snap alleen niet dat ze deze vragen niet eerst heeft gevraagd aan de telefoon voordat ze langskwam en ik al ochtendurine had opgevangen :confused:
    1 pluspuntje: ik heb wel weer een positieve test! ;) (die test deed ze dus ook nog voordat ze de vragen stelde) en ik heb een exemplaar van het 9maanden magazine gekregen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Ik heb het vorige keer gedaan vanaf week 9. Ik ga me rond 8 weken opgeven, na mijn echo. Ik heb gewoon niet zoveel zin om die hele periode in een kannetje te plassen, vond het toch best een tijd. Die geur vond ik overigens wel meevallen, beetje chemisch, maar ik werd er niet misselijk van.
    Vorige keer kreeg ik dat boek gelijk de eerste keer toen ze kwamen leveren en aan het einde het serviesje.

11. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    Hallo allemaal ervaren MvM-deelname meiden. Heb ik een vraagje, als ik strakjes zwanger bent/hoop te zijn, zou ik ook heel graag meedoen met MvM, waarom in mijn omgeving zijn een aantal personen die niet zo gemakkelijk zwanger raken en het leuke vind ik mijn schoonzusje heeft het 16 jaar geleden ook gedaan. (Ik schil 10 jaar met mijn broer en 7 met mijn schoonzus) Ik weet nog goed dat die "groene melkflessen" altijd bij de voordeur stonden. Ik vind het wel leuk om het ook te doen om zo een "traditie" voort te zetten zeg maar. Nu willen wij het graag nog geheim houden totdat wij 3 maanden zwanger zijn. Nu is mijn vraag kan dat? Als ze de flessen ophalen rijden ze dan in een opvallende auto van MvM of in een gewone personenauto zeg maar en kan je met ze afspreken of ze het uit de poort, dus je tuin, halen ipv voordeur en bv in ons geval de oprit oprijden, zodat de straat niet zien met wat ze overstraat lopen, zodat het heel diskreet ingelaaid wordt, gaat voorlopig niemand wat aan natuurlijk! Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi Kaatje,

Leuk dat je ook mee wilt doen. Ze hebben altijd mensen nodig, want ze halen uit een grote hoeveelheid plas maar een klein beetje medicijn.Wij hebben met MVM geregeld dat ze in de tuin onze flessen ophalen. We laten dan het hek open. Ze rijden tegenwoordig in hele normale busjes waaraan je niet kan zien dat ze van MVM zijn. Je kan het dus prima geheim houden! De groene melkflessen worden vanaf deze week trouwens blauw.

Groetjes
    Banjabes

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier in de lange straat maar liefst MvM-deelneemsters!
    Bussen staan heel de dag voor de voordeur, dat vind ik opvallend genoeg!
    Het busje is daarentegen onopvallend en rijdt zo weer weg!

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik ga ook meedoen!

Heb me opgegeven en nu maar wachten tot de mevrouw contact met me opneemt :D
    Vind t fijn om wat voor de medemens te kunnen betekenen ;)

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Kaatje, ik bracht ze gewoon altijd langs bij de vrouw die dat regelde hier. Ze had een kist achterin de tuin staan en je kon gewoon haar achtertuin inlopen, en de kratjes verwisselen.
    Als je het eenmaal bekend hebt gemaakt kunnen ze het ophalen

16. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik plas al weer 5 weken en hou ik ook mijn adem in als ik de fles open draai. Ik woon in Amsterdam op 1 hoog en hier komen ze zelfs op 1 hoog ophalen. Ik heb wel het voordeel dat ik woendsdag overdag thuis ben en de benedendeur open kan doen.

De flessen zijn wel altijd nat, maar nog net geen gras erop. De nieuwe blauwe flessen vind ik er wel frisser uitzien dan de groene.

De weken lijken trouwens ook sneller voorbij te gaan. Als het ene kratje weer vol is schiet het al weer lekker op. Ik plas nog even door tot de kerst.

Iemand vroeg of het ook in België wordt gedaan, maar Nld is het enige land ter wereld. Maar wij plassen wel voor alle pregnyl in de hele wereld. Amerikaanse vrouwen krijgen de Nederlandse Hcg.
    Ze hebben het wel in Belgie geprobeerd, maar het is een hele organisatie en dat kwam niet goed van de grond. Ondanks de dure behandelingen levert het ook niet veel op voor de producent. Het duurt 9 maanden om de HCg uit de urine te krijgen en 1 week plassen is 1 shot pregnyl. Daar was ik wel van onder indruk toen mvm me dat vertelde.

O ja je krijgt alleen een fotolijstje als je je voor week 7 hebt aangemeld en je plast tot met de 16e week voor mvm.
    Plas ze!

17. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Ik heb ook paar weken meegedaan.
    Ik moest wel paar keer kotsen door het geur(sorry).

Ik zelf heb een turkse afkomst, ze was verbaast dat ik meedeed, omdat ik een allochtoon was en dat er weinig allochtonen meedoen enzo was wel verbaasd met zo een reactie want kan mij niks schelen hoeveel er meedoet en of het een allochtoon is of niet ik deed het voor een goed doel. Ik was wel gekwetst.

Ik ben van plan om de volgende keer niet mee te doen na al die gekots maar wie weet...

liefs een veel suc6 voor alle meiden die meedoen

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik doe ook mee. Ik ben niet heel erg misselijk, maar ik vind die lucht wel tamelijk erg... x(

Maar ik ga volgende keer toch gewoon weer meedoen hoor!

19. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Ik doe ook mee! Ik ben zelf ook zwanger geworden dankzij andere zwangere vrouwen die mee hebben gedaan met Moeders voor Moeders. En ik vind het echt een kleine moeite. Het klopt dat die geur uit die flessen niet te harden is :confused: maar ja, gauw overgieten en die dop er weer op.

20. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hier ook een fanatieke MvM plasser! Bij mij mogen ze de flessen achter het huis gewoon mee nemen, maar de kerel vergeet dat dus elke keer :(
    De laatste keer zette hij dus de nieuwe flessen gewoon voor de voordeur, niet zo handig als je de buren nog niet verteld hebt dat je zwanger bent :(

De geur is walgelijk! :D Dat hebben we er wel voor over ;)

Deel Deze Pagina