Wanneer begon bij jou de misselijkheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lemi, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai dames.

Sinds ongeveer een week ben ik heel af en toe licht misselijk en dan vooral 's avonds (??). Nu wilde ik graag weten wie van jullie wel en niet misselijk is, of is geweest en wanneer het begon, En begon het eerst lichtjes en werd het daarna langzaam meer? Ben gewoon heel benieuwd hoe dat bij iedereen is en ben ook heel benieuwd of er dus een kans is dat ik misselijker ga worden. Ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. Dus nog maar kort.

Bedankt alvast :D

2. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    ik was misselijk vanaf 4 dagen voor mijn NOD.

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik was misselijk vanaf de 5de week

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Met precies 6 weken begon het echt. Hiervoor af en toe eventjes, maar vanaf 6 weken ging het zogezegd echt los...

En dat is met week 24 nog niet afgelopen...

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vanaf dat zaadje eitje vond ongeveer... en is blijven doorduren tot dag van vandaag... maar heb ik bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad dat de misselijkheid de volle 9 maanden aanhield.

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik ben alleen misselijk geweest in week 10

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    vanaf week 9/10... maar ik ben eigenlijk nooit echt ziek ervan geweest. Ik moest vooral veel blijven eten... :rolleyes:

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hmm ben heel benieuwd of dat bij mij ook zo zal zijn. We zullen het zien!

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Direct vanaf het begin, bij de eerste was ik 's avonds misselijk maar nooit over gegeven nu hetzelfde alleen minder vaak misselijk geweest

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @angelbaby: was je in het begin lichtjes misselijk of wel al overduidelijk? ik bedoel voor die 6e week!

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Vanaf precies 6 weken barstte het overgeven los :sick: Voor de 6 weken was ik wel al misselijk en had ook al een paar keer overgegeven, maar vanaf precies 6 weken was het iedere dag minimaal 1x raak. (soms ook 5 f 6x) Nu is het overgeven wel weer iets terug gelopen gelukkig.

Gewoon een beetje misselijk was ik al vanaf 4 weken. Komt wel bij dat ik een tweeling krijg en dat een van de bijkomende kwalen van een tweelingzwangerschap is dat je heftiger misselijk kan zijn. (ik maak tenslotte ook meer hormonen aan)

12. Vanaf week 5 echt, en het werd ook echt met de dag erger.. nu is het eigenlijk constant en niet erger wordend meer. Het is nog wel heel sterk aanwezig helaas, maar houd de hoop dat het straks minder gaat worden. Kan weinig eten, ik eet de hele dag wat lichte dingetjes nu hoef ik niet over te geven (alleen bij zwaardere maaltijden meestal of als ik echt te veel eet).
    Het was wel dat ik het met 5 weken nog niet 's ochtends had, dat kwam eigenlijk vanaf week 6 precies.

Wie weet wordt je straks ook zo misselijk. hoop het niet voor je!

13. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier begon het 1 week na mijn eisprong!
    Het heeft tot ongeveer 14 weken geduurd, gelukkig niet hoeven spugen enkel extreem misselijk..

14. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Rond 7 1/2 week werd ik 'pas' misselijk. Ik begon stiekem te hopen dat het me bespaard zou blijven maar helaas ;) Het bleef toen wel ongeveer gelijk de gehele tijd dat ik misselijk was, het werd niet erger...maar helaas ook niet gauw minder.

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Het gekke is dat ik juist hoop dat ik misselijk word omdat ik dan misschien geloof dat ik zwanger ben. En ik heb gehoord/gelezen dat als je niet misselijk bent het vaker mis gaat omdat je dan minder hormonen in je lichaam hebt. Dus heel stom, maar nu hoop ik nog dat ik misselijker word! Als het eenmaal zo is dan zal ik er wel van terug komen ;) Maar ik ben dus dus sinds een weekje alleen 's avonds heel af en toe en heel licht misselijk.

16. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben helemaal niet misselijk geweest!!

17. monster78

monster78 Lid

16 okt 2008
    33
    0
    0
    Vanaf 7 weken kreeg ik last van ochtendmisselijkheid en overgeven. Dit duurde tot ongeveer 15 weken. Voor die tijd durfde ik ook niet echt te geloven dat ik zwanger was want ik voelde me kiplekker en als ik dan zwanger was moest ik dan niet misselijk zijn??
    Nou ik heb vaak gedacht wanneer houdt het op, zo beroerd voelde ik me!

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee,
    ik van week 7 t/m week 14 ongeveer, heb ook echt dagen plaat gelegen kon mijn bed niet meer uit zo ziek was ik!! na week 14 was het in een keer over. Nu is eten weer mijn beste vriend en niet de wc pot hahah

19. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik ben nog geen dag misselijk geweest, maar heb wel degelijk een enorme hoeveelheid hormonen door mijn lijf gieren. Ik was tijden een ware bom, niet te genieten. Ik kon om helemaal niets enorm ploffen. En een kop vol pukkels, een puber is er jalours op!!
    En geloof me, je wilt echt niet misselijk worden om te geloven dat je zwanger bent. Ik ken mensen die de halve zwangerschap in het ziekenhuis gelegen hebben omdat ze helemaal niks konden binnenhouden.
    Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor, een echt zwangerschapskwaaltje, puur voor je eigen bevestiging. Maar je gaat het echt vanzelf merken. Opeens zit je broek niet meer lekker.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij Milan begon 't bij mij met 5 weken (echt zo erg dat ik niks kon eten of drinken zonder 't weer uit te spugen) en 't duurde ongeveer tot de 14e week.
    Nu ben ik 5 weken en 3 dagen zwanger (precies net zo lang als jij ;)), en heb ik nog nergens last van. Ben wel benieuwd of en wanneer 't gaat beginnen.

Deel Deze Pagina