moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door little hoop, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb nergens last van. Bij die groene af en toe wel.

Maar ik moet er bij zeggen dat ik preventief mijn adem inhoud :)

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ben zo blij dat ik gisteren voor het laatst mocht inleveren, nu de volle 9 weken meegedaan. Natuurlijk doe je het voor een ander en is het doel heel mooi, alleen was ik het echt enorm zat tegen het einde en ik vind het ook gewoon vies. Zo'n kannetje waar je dan in moet plassen, nee ben echt blij dat ik er vanaf ben! Toch denk ik dat ik het de volgende keer wel weer doe, hoe vervelend ook, iedereen kent wel iemand die IVF oid nodig hebt en daarvoor is toch echt die urine nodig!

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij de 1e mee gedaan, bij de 2e wilde ik weer, maar mocht niet omdat ik een rughernia operatie heb gehad.....daar baalde ik flink van.

4. Jip26

Jip26 Lid

9 nov 2008
    30
    0
    0
    Ik doe ook mee! Nu alweer 2 weken en dan nog 8 te gaan. Ik vind het ook een kleine moeite, ik ruil zelf de flessen nog om, als ik 12 weken ben komen ze, ze omruilen. Ideaal!

Groetjes Jip

5. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    ik heb me ook aangemeld , supper dat jullie dit doen !!!!

6. patricia1987

patricia1987 Actief lid

8 okt 2008
    188
    0
    0
    ik heb ook meegedaan vandaag is me laatste dag ik zou het iedereen aan bevelen om mee te gaan doen!!!!! ik doe het bij de volgende cker weer :D

7. Ik deed mee vanaf 5 weken zwangerschap en moet nog tot 16 weken.. nu nog 9 weken dus. De flessen stinken wel, maar ik zet ze nadat ik ze heb gekregen allemaal open in de schuur. Na een dagje uitluchten stinken ze niet meer. Vind het wel raar dat ze me altijd te weinig flessen geven. Kreeg maar 4 flessen voor een hele week?? :(

8. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt meiden voor het meedoen.
    Ik heb altijd geweten dat als ik zwanger zou zijn dat ik dan mee zou doen, helaas nooit gedacht dat ik het nodig zou hebben. Ging voor mijn eerste iui medicijnen halen en toen ik de bijsluiter las kwam ik erachter dat dat het medicijn was waar moeders voor moeders voor komt. Ik kan niet wachten tot weer wat terug kan doen (dat spreekt voor zich) maar tot die tijd ben ik blij dat er andere meiden zijn die meedoen.
    Dus nogmaals bedankt.

9. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    Nou ik ben heel blij om te lezen dat er zoveel positieve reacties zijn gekomen =D>
    Echt helemaal te gek...Het is voor een héél goed doel... :D
    Ik ben zaterdag 11 weekjes JOEHOE...en dan moet ik nog tot de laaste week van mei "plasjes verzamelen".
    Ik heb het heel graag gedaan en ik hoop hier toekomstige moeders mee helpen..

Liefs Bianca

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is inderdaad raar. Ik zou je contactpersoon even bellen. Ik krijg altijd 2 kratjes (van 4 flessen). En mijn contactpersoon zei dat als het niet genoeg was, dat ik dat dan even mocht laten weten, dan kreeg ik er een kratje bij...

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    ik wil wel mee doen, maar wat houdt t precies in!? Ik hoorde er op mn werk negatieve dingen over dat het voor verkeerde dingen wordt gebruikt. Ik zou het graag van een andere kant horen!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hai Lotte,
    Leuk dat je interesse toont! Dat is al stap 1 :)
    Wat jij moet doen, als je je aanmeldt:
    - Je plas opvangen in een grote maatbeker en in blauwe flessen (met converseringsmiddel) gieten.
    - Een keer per week je flessen (in een handig kratje) buitenzetten, of het afgeven bij een depot (bij MvM kunnen ze wel vertellen waar dat voor jou is)
    Dit doe je van week 6 t/m week 16.
    That's it!

Als je een keer vergeet: Jammer, maar geen probleem! Je hoeft je niet te verantwoorden!
    Als je niet mee wil nemen naar je werk of zo: Geen probleem! Je hoeft je niet te verantwoorden!

Waar doe je het voor?
    Voor jezelf? Je krijg er een leuk cadeautje voor. Niets bijzonders... Een boek of DVD over zwanger worden, of een babyserviesje.
    Voor vrouwen die moeite hebben met zwanger worden? De urine wordt verwerkt tot een belangrijk bestandsdeel van vruchtbaarheidsmedicijnen.
    Voor het bedrijf NV Organon? Ja, eerlijk is eerlijk. Voor niets gaat de zon op. Ze maken medicijnen en daar maken ze winst op. Dat gebeurt als je wel of niet meedoet. Maar urine van zwangere vrouwen is de enige bron van dat bestandsdeel, dus als niemand meedoet, dan kunnen die medicijnen niet gemaakt worden.
    Sterker nog: Hoe meer vrouwen er mee doen, hoe meer van die stof ze kunnen verzamelen, hoe goedkoper ze het medicijn kunnen aanbieden! Als iets schaars is, is het meestal ook duurder.

Over wat ze op je werk zeggen, dat het ook nog ergens anders voor wordt gebruikt:
    Kijk voor meer info op http://www.moedersvoormoeders.nl/

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je voor de info. Heb ondertussen hun site gevonden en even rond gekeken. Ik werk zelf in de apotheek en ik zie geregeld vrouwen die bijv. pregnyl gebruiken. Ik zou het zelf heel erg vinden als ik geen kinderen kon krijgen of moeilijk (was er ook heel erg bang voor) en daarom wil ik hier graag aan meehelpen. Ik heb me ondertussen aangemeld.

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    1e keer wel meegedaan,nu niet meer,ik vind het stinken en dat vieze witte emmertje in de wc,nee mij niet meer gezien.
    I know,egoistisch maar voel me er niet lekker bij....

niet boos worden hè 8)

15. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Vorige week de laatste flessen ingeleverd.
    Was het wel beu de laatste weken, maar dat kwam ook omdat ik merkte dat ik ook niet meer de tijd nam om even rustig op het toilet te zitten.
    Daardoor ook wat last van opstopping gekregen :oops:

Maar, bij een volgende zwangerschap zou ik zeker weer mee doen!
    Kleine moeite voor zo'n groot wonder!!

16. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    Ik heb mij ook meteen aangemeld. Morgenavond komen ze al langs dus als alles goed is kan ik dan gaan beginnen.

Ben blij dat ik ergens toe kan bijdragen. Het is maar een kleine moeite en eindigt in een grote vreugd toch.

Groetjes

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nu al? Op de site staat vanaf 6 weken! Niet dat het veel scheelt, maar toch hihi. Ben dan benieuwd wanneer ik terug gebeld word!

18. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    ja ze belde vanavond en vroeg wanneer mijn laatste menstruatie was en vroeg toen of het mogelijk was om morgen af te spreken. Misschien as alles goed is, mag ik pas beginnen vanaf volgende week? Dat weet ik niet. Ik hoor het morgenavond wel.

;)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee hoor, tuurlijk word ik niet boos :) Maar dat emmertje vind ik juist helemaal niet vies. Ik had twee gloednieuwe gekregen en ik spoel ze altijd om na gebruik. Hij staat bij ons trouwens ook boven op de badkamer, niet hier beneden. Dus ik moet wel steeds naar boven om te plassen. Maar dat deed ik meestal toch al, want boven is het knusser :D
    Klopt helemaal wat je zegt! Ik mocht de vorige keer al eerder beginnen, omdat ze aan het testje kon zien dat ik al heel veel hcg had. Dus ik begon bij 5 weken.

Trouwens, zorg dat je vantevoren niet naar de wc gaat, want als het goed is heeft ze een eigen zwangerschapstestje bij en da's leuk, toch?

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Elmo'tje kan deze keer ook meedoen!
    Ik ben er nu weer zwanger mee geworden (mede dankzij de Pregnyl) en ondanks dat ik buiten het rayon val...als ik het zelf wegbreng en zelf naar haar toe kom voor de "intake" mag ik meedoen!
    Nou, daar rij ik wel een stukkie voor hoor!
    Morgen ga ik er heen!

Deel Deze Pagina