moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door little hoop, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Zover ik weet mag je de flessen niet open zetten in de schuur.
    Dan gaat blijkbaar de lucht eruit, en heeft de urine geen effect meer.
    Dat hebben ze me toen heel duidelijk uitgelegd.
    Maar misschien moet je het maar even navragen.

2. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Toen moeders voor moeders bij mij was zei ze dat ik ze best wel even mag laten luchten.
    Dat de stank er uit is.
    Dus denk wel gewoon dat het mag.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    even luchten mag, maar niet een hele dag werd mij verteld, een uurtje ofzo. anders vervlugtigt de vloeistof en is de urine minder lang houdbaar. ik moet nog 1 week, ga daarna op vakantie, dus doe niet tot 16 weken mee. ik ben wel al begonnen toen ik 5 weken was, dus lang genoeg vind ik. heb totaal geen moeite met t plassen in de kannetjes, hang ze gewoon in de wc. makkelijk!
    succes allemaal!

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    okee, ik heb zelf gebeld en toen vroeg ze ook de eerste dag van mn laatste menstr, maar ik heb ovutesten gebruikt en dan klopt die dag dus niet. Dan zou ik namelijk nu al 7 weken zijn en dat is niet zo. Dus heb dat er wel even bij gezegd. Ze zei dat ik nog gebeld wordt. ;)

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he succes dames voordat je weet ben je al 16 weken gaat zo snel
    deze week voor het eerst weer gewoon plassen op de wc

ik heb 1 week mee gedaan met de nieuwe flessen blauw ipv groen wel weer lekker fris. alleen dat was de laatste week en moest ik weer stoppen.
    Ik heb trouwens nooit geen last van de geur gehad gewoon niet in ademen

6. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Ik doe nu precies een week mee. Het hoeft dus niet perse vanaf 6 weken, maar gewoon wanneer de mvm test positief is, dan kun je meedoen! Ik vind het inderdaad een kleine moeite, kreeg een leuk baby serviesje en een foto lijstje voor een echo foto, omdat ik me zo vroeg had aangemeld. Je doet het natuurlijk voor het goede doel, maar die attentie is toch mooi vind ik.

De flessen stinken inderdaad wel. Ik adem gewoon diep in, doe de fles open, giet over, adem uit, dop erop en dan pas weer inademen. :D

7. Jessemarijn

1 sep 2007
    13
    0
    0
    heb bij Jesse wel meegedaan en was megaberoerd van die geur uit die pot
    als ik de pot al zag begon ik al te kokhalzen

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @fokje: Vond je die weken echt snel gaan? Ik hoop namelijk dat de eerste 12 weken snel voorbij zijn, want ik maak me veel te druk dat het mis zal gaan. Denk dat het daardoor heel langzaam zal gaan die 12 weken (nu nog 6 en een half).

@linnepinnie: Hebben zij een andere test dan de normale dan? Iedereen die zich voor 6 weken aanmeldt krijgt zo'n fotolijstje, dus als t goed is krijg ik m ook hihi.

9. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    na afloop van deelname aan MvM is het een tip om de schenkkan te bewaren voor tijdens de kraamtijd; plassen met hechtingen is geen pretje en spoelen met water (uit dat kannetje dus) kan dan verlichting geven.

Wellicht nog wat spuit 11 info: de kan tijdens het plassen voor MvM NIET schoonmaken met zeep omdat dit de urine kan aantasten, maar na deelname gewoon lekker in de vaatwasser en dan bewaren voor je kraamtijd.

10. Dat is wel handig Sascha.. ik ga 'm ook wel bewaren denk ik.

Mijn instructrice zei duidelijk dat ze een paar uurtjes open mochten zijn om te luchten.. dat helpt ook echt. Dagen open laten is niet de bedoeling maar een paar uurtjes helpt echt al.
    En vorige keer waren ze gewoon 'vergeten' om me genoeg flessen te geven, maar heb er nu weer genoeg.

11. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook iemand die heel erg blij is met Moeders voor Moeders!
    Ben zwanger geraakt d.m.v. de 2e IVF/ICSI behandeling, dus heb ook gebruik moeten maken van de pregnyl. En nu, a.s. maandag komt de consulente ook bij mij langs en wil ik volop deelnemen ;) natuurlijk het minste wat ik weer 'terug' kan doen.....
    liefs

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Maandag komt de mevr. van MvM langs! Best wel spannend :D

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die instructrice van mij is trouwens echt een muts joh. Ze ratelt aan één stuk door en luistert niet wat jij zegt.
    Laatst had ik 1 krat buiten gezet en geen terug gehad (of iemand anders heeft em meegenomen), dus ik denk, ik bel even om dat te melden.
    Ik vertelde dat dus tegen haar en dat het niet zo erg was, omdat ik de laatste tijd toch maar één krat vol kreeg, dus dat ik geen extra krat wilde, maar het alleen even wilde melden.
    Kreeg ik eerst een heel verhaal dat 'haar' chauffeur op vakantie is, en dat iemand anders het heeft overgenomen voor drie weken (=boeit mij dat?) en dat die waarschijnlijk niet alle straten enzo kent (wat heeft dat met mij te maken? Het oude krat is wél opgehaald... dus daar ligt het niet aan) en dat ze het toch altijd zo vervelend vind als 'haar' chauffeur er niet is, blablablablabla, etc, etc, enz, enz.... *zucht*
    Is ze uitgerateld, zegt ze: Dus ze hebben twee kratten meegenomen en één teruggezet?
    NEE MUTS!!! LUISTER DAN!!!
    Maar goed, dat zei ik niet ;) Ik herhaalde gewoon wat ik eerder al had gezegd. INCLUSIEF dat het niet erg was, omdat ik maar één krat nodig heb, Zegt ze dat ze van de week wel even langskomt om een nieuwe krat te brengen. AAAAARRRRRRGGGGGHHHHHHH!!!!!!!!
    Maar goed, verder ook niets meer van gehoord, dus misschien was het gesprek opgenomen en heeft ze het later terug geluisterd of zo :D
    Muts :)

14. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    In mijn dagboek lees ik terug hoe blij ik was dat ik mocht meedoen met MvM. Dat betekende immers dat het zwanger zijn steeds echter werd!

Een paar weken later kwam ik er wel op terug: iedere keer als ik die bus open moest doen ging ik weer over mn nek. Ook als ik diep inhaalde, urine overgieten, bus weer dicht. Toiletdeur dicht, weglopen en dan pas weer uitblazen en opnieuw inademen.
    Die lucht blijft gewoon hangen! en overal inzitten. Als ik al thuis kwam rook ik het al en werd ik weer misselijk.

Nu is de misselijkheid grotendeels voorbij en lijkt die lucht ineens ook weer minder geworden. Het gaat nu beter. Ik vind wel dat als ik ergens mee begin, ik het ook goed moet afmaken. Moet nu nog maar twee weekjes.
    Maar hoe goed het doel ook is, ik durf nu nog niet te beloven dat ik bij een volgende zwangerschap weer mee zal doen... :rolleyes:

15. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ben net klaar met de potten en ik mis het bijna een beetje. Het is toch een speciaal iets dat alleen zwangere vrouwen kunnen doen.. En dat je met zoiets oenigs zoveel andere vrouwen kunt helpen!! Dat vind ik gewoon een heerlijk gevoel.

Ja die stank... ik was sowieso niet erg misselijk, dus dat ging wel. Op momenten dat ik echt misselijk was, ging ik gewoon naar de WC. Dan maar een paar druppels minder. Volgens de MvM dame, zou mijn man wel het kannetje kunnen leeggieten in het potje, maar toen hij dat hoorde trok ie wit weg. :( Ik had er dus zelf niet zo'n last van, maar kan me voorstellen dat die geur nou niet het fijnste is om te ruiken als je misselijk bent.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hmmmm, vanavond komt de mevr. van MvM voor het eerst langs. Hoop dat ik de lucht mee vind vallen haha! We zullen zien! Wel naar als je hele huis ernaar ruikt, want we hebben niet zo'n groot huis.... ;)

Gaan ze ook eerst vragen stellen om te kijken of je wel mee kan doen? Dat stond op de site van MvM.

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Meiden,

Tis heel vroeg, ik heb woensdag al mijn intake!
    Was er altijd al van overtuigd dat ik daar aan mee wilde doen, nu helemaal omdat wij zelf via de MMM zwanger zijn geworden.

De vrouw komt naar mij toe, wel moet ik zelf de flessen weg brengen, maar vind dat ook niet erg, je doet het voor een goed doel!

X

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Woensdag begin ik te piesen voor mijn lieve MMM dinnetjes!
    Ik heb nog geen fles opengedraaid, wel al thuis staan....dus ik laat me verrassen woensdag *hahahaha*
    Ik vond de mevrouw erg aardig, kreeg nog een extra testje mee (zodat ik hem met 6 wk voor de grap, ter vergelijking, nog eens kan doen) dat extra nachtlampje voor het zelf wegbrengen van de kratten en zelf op intake komen en heb zelf voor het mooie boek gekozen!
    Oh, en dat het fotolijstje nog natuurlijk! Ik hoop dat volgende week woensdag de foto van ons kuikentje erin kan!

Luchten was trouwens prima. Uurtje buiten was al voldoende zei ze..dan is de ergste lucht wel weg.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan me niet voorstellen dat je hele huis er naar gaat ruiken. Je hebt ze nog geen minuut per keer open. Ik ruik het zelfs niet in de badkamer als ik de deksel er weer op heb gedaan...

Over vragen die ze stellen: Ja, dat doen ze. Zijn vragen als: Gebruik je antibiotica, gebruik je bepaalde medicijnen, ben je onder behandeling voor... etc... Dit omdat medicatie en zo ook in je urine komt en urine met bepaalde stoffen erin werkt niet, of werkt zelfs tegen...
    Maar de meeste vrouwen hebben gewoon alles op Nee staan.
    In ieder geval niets om je druk over te maken ;)

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gisteren is die mevr. van MvM dus geweest en ze was heel erg vriendelijk en ze is heel lang blijven kletsen.

Ik vind die flessen helemaal niet zo stinken hoor. Of ik heb mazzel gehad met de eerste die nu open is haha. Tot nu toe vind ik het heel erg meevallen, zeker na wat ik hier af en toe las :p

Deel Deze Pagina