moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendysunny, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik hen alle 2 de keren niet meegedaan
    ik had me bij de eerste zwangerschap wel aangemeld ook bij de vk
    dus ik dacht daar zal ik vanzelf wel wat van horen maar ik heb nooit wat gehoord van hun
    dus deze x heb ik het ook niet gedaan,

hoewel ik wel een super instelling vind hoor

2. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    De eerste keer kwam ik pas na 14 weken erachter dat ik zwanger was.. dus dat had weinig zin.

Bij de tweede heb ik wel meegedaan (ondanks het gebruik van medicijnen tegen misselijkheid). Zonder de pregnyl en ander medicijnen zou ik niet zwanger zijn geweest.

Bij de derde heb ik heel even meegedaan, maar heb daarna 6 weken in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging.. dus de opbrengst was minimaal

Bij de vierde was ik ook te laat, want ik dacht dat ik nooit meer zwanger zou worden.

Bij de vijfde moest ik stoppen wegens de miskraam, heb ik 5 weken aan meegedaan. (Kreeg van ze een bloemenbon als dank).

En nu doe ik niet mee, omdat zo´n onopvallende bus toch wel erg opvalt en ik het deze ronde, wegens de vorige miskraam, het stil wilde houden.

Ondanks de negatieve publiciteit over Pregnyl als afslankmiddel, blijf ik het een goede instantie vinden.

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb inderdaad ook gehoord dat de pregnyl soms door artsen word voorgeschreven voor afslanken. Ik las op internet wel eens verhalen van mensen die het daarvoor gebruiken, maar de meesten kwamen er toch niet geheel legaal aan.
    Ik doe gewoon mee, want ik weet hoe belangrijk pregnyl kan zijn voor stellen. Ik vind de flessen wel stinken maar je, even neus dicht en dan is het klaar. Morgen word de eerste lading opgehaald, en ik moet zeggen dat ik ze toch allemaal bijna volgepiest heb :D

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik heb het ook gedaan. Als MVM er niet was geweest was ik nu ook niet zwanger geweest. Kleine moeite die je kan doen vindt ik. Moet zeggen dat ik van de geur van de flessen weinig last heb gehad.

5. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    ook ik heb me aangemeld voor MvM.
    Ik wacht op een afspraak met de instructrice.
    Ik ben zelf zwanger geworden middels iui en heb dus ook pregnyl gespoten. Zal fijn zijn als andere vrouwen dit ook kunnen worden.

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja ik heb me aangemeld...

ze bellen me terug..

helaas komen ze het hier niet ophalen.. weet iemand of er veel brengplekken zijn?

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe voor de tweede keer mee. Schrok wel een beetje van het verhaal van de informatrice... vorig jaar hebben ze de doelstelling (aantal liters urine) niet gehaald en dit jaar halen ze nóg minder binnen. En ze kunnen het hcg nog niet synthetisch maken, het kan alleen uit urine van zwangeren komen.
    Kortom: weet je dat je zwanger bent, meld je dan meteen aan!!

Je moet er toch niet aan denken, dat je dat spul nodig hebt om zwanger te raken, en het is er niet!

Overigens; als je de vorige keer een miskraam hebt gehad (of zelfs meerdere) kan ik me wel voorstellen dat je niet aan wilt melden, of dat niet durft...

Hoe het met brengplekken zit weet ik niet. Staat dat niet op hun site?

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb ook meegedaan en ondanks dat ik de lucht best vies vond vind ik het een kleine moeite om zoiets te kunnen doen voor andere. Voor hetzelfde geldt had ik het zelf ook nodig gehad.

Er zijn genoeg brengpunten en ik vond dat persoonlijk ook nog fijner ook, had meer privacy/discretie naar mijn idee.

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nou ik had heeeeel graag mee willen doen. Maar ik kreeg te horen dat omdat ik te ver weg woonde, en er te weinig mensen mee deden in deze streek. Het financieel niet uit kon.

Want ik had heel graag op die manier andere meiden kunnen helpen. Is namelijk al eerder gezegd. Tìs zo`n kleine moeite.

Liefs Janna

10. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    jammer dat je niet eme kan doen.

ik ehb di avond een afspraak.. wat doen ze dan allemaal? (oke testen.. dat weet ik .. en verder..) hoelang duurt zoiets?

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    o ja: ben zo bang dat ik dan toevallig net mijn moeder onaangekondigd op visite krijg... zie ik al helemaal voor me

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb er aan mee gedaan, maar ik vergat echt constant om in de maatbeker te plassen!! Zoooooo verschrikkelijk irrietant. Ik vergat het echt iedere keer, totdat ik aan het plassen was.. en ja, om dan de stop er op te zetten had ik ook geen zin in dan.
    Vond het om eerlijk te zijn niks,een heel gedoe elke keer.. en ik voelde me zo schuldig dat ik het zo vaak vergat.
    ZOu het niet nog eeen keer doen, ben daar blijkbaar niet de juiste persoon voor..
    Heb het voor de moeders over natuurlijk..
    maar helaas...

13. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    je hebt het dus wel geprobeerd...

hoe was het bezoekje van mvm bij jou?

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Anders bel je vanavond of morgen je moeder en heb je het erover dat jullie dinsdagavond naar de bioscoop gaan, ofzoiets ;).

Ze testen inderdaad en kijken dan wanneer je uitgerekend bent (zo ongeveer) en leggen uit hoe het werkt (wanneer de flessen opgehaald worden of waar je ze kunt brengen). Stelt verder niet zoveel voor, wel erg leuk dat je dan met iemand over je zwangerschap kan praten, omdat je het meestal nog niet zoveel mensen hebt verteld.

Ik ga dit keer ook weer meedoen, ik ga donderdag bellen, dan bel ik ook meteen de verloskundige, hebben we dat ook allemaal gehad en kan ik met ruim 6 weken gaan plassen voor MvM :)

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb meegedaan. Ik vond het een kleine moeite en had weinig last van de geur. Het werd ook netjes opgehaald iedere week. Toen ik 'klaar' was, had ik bijna ontwenningsverschijnselen, want ik wilde iedere keer de kan pakken om in te plassen :D

16. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik doe ook mee. Heb zelf hulp nodig gehad, dus ben alle zwangeren vrouwen erg dankbaar. Ook al ben ik in een natuurlijke cyclus zwanger geworden. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook meegedaan, toen maakte in geen gebruik van hormonen. Voor mij is het een kleine moeite en hoop dat ik iemand help een wondertje te mogen ontvangen!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Een uurtje geleden MvM ontvangen en ik begin morgen weer. Net als in mijn 1e zwangerschap meedoen. Ik ben zo ontzettend blij dat mijn hartsvriendin eindelijk zwanger is via IVF/ICSI en ik heb zelf gezien wat er allemaal voor nodig was.

Het enige, flinke bezwaar waar ik dit keer mee kamp, is het feit dat het moederbedrijf een van de grootste bedrijven met dierproeven is :x

Heb echt een afweging moeten maken...

18. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik doe mee vanaf week 5, mocht toen al meedoen en 'moet' nu nog een weekje.
    Ik ben blij dat ik heb meegedaan, doe het voor andere vrouwen met een kinderwens !
    In begin vond ik het stinken van de potten nog wel meevallen, maar het lijkt nu steeds erger te worden.
    Dus ben 'blij' dat ik er straks vanaf ben, weer lekker gewoon naar het toilet !
    Maar een volgend keer doe ik zekers weer mee.
    (als dat dan kan en mag..)

19. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Meiden misschien een rare vraag...
    Ik doe nu bijna 2 weken mee, de eerste week ging het goed (had bijna de neiging om meer te drinken zodat ik meer ging plassen!) maar kan je de urine gebruiken de dag na de seks?!
    Je mag de urine niet gebruiken als er bloed in zit maar is beetje sperma een probleem?!

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    vanavond dus de intake....

ik laat weten hoe het was

Deel Deze Pagina