Moeders Voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toi, 17 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Ik ben deze week begonnen met urine aan het opvangen voor moeders voor moeders. Hebben hier meer mensen ervaring mee, want het is een heel goed doel.

    Groetjes Antoinette ;)
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Op zich een heel goed doel, alleen jammer dat ze in sommige gebieden niet inzamelen. Ik woon zelf in Zeeland en vind het jammer dat ik daarom niet kan meedoen...
     
  3. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi!

    Wat goed dat je dat doet!
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat het een heel goed doel is. Mijn oma doet het namelijk ook... het schijnt dat er bij oudere mensen ook dat stofje in de urine zit.

    Succes met je zwangerschap!!

    Groetjes
     
  4. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ja, ik doe ook mee. Ik heb altijd gezegd dat ik het zou doen als ik zwanger zou zijn en nu is het zover.
    Ik vind het ook echt geweldig om mee te doen! :D
     
  5. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik heb ook meegedaan 30 nov heb ik mijn laatste urine ingeleverd. kreeg leuk presentje voor het meedoen.
     
  6. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik heb ook bij beide zwangerschappen mee gedaan,kleine moeite!

    En zal het als het geluk van nog 1 keer zwanger worden ons is gegund,weer meedoen!
     
  7. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik doe er ook aan mee, we moeten het alleen wel zelf wegbrengen word niet opgehaald.

    maar het is voor een goed doel ;)
     
  8. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ook ik heb me aangemeld. Maandag a.s. komt er iemand langs om nog e.e.a. uit te leggen en om te controleren of er voldoende HCG-hormoon in de urine aanwezig is.

    Dit (prille) geluk gun ik iedereen, vandaar dat ik ook meedoe!
     
  9. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook meegedaan.
    Vanaf week 6 al tot week 16!! :D
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    ik wilde mee doen, en heb me ook opgegeven. Maar helaas doen ze het niet hier in de buurt. Wel jammer want het had me wel 'leuk" geleken. Je doet het toch voor een goed doel :D
     
  11. anja

    anja Actief lid

    10 okt 2005
    104
    0
    0
    Ik begrijp er niets van !!!! urine verzamelen!!! Ik woon in belgiƫ en heb daar nog nooit over gehoord!!
     
  12. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Anja,

    Je moet je urine opvangen in een soort maatbeker en dan giet je het in groene fles. Daar halen ze het hormoon Pregnyl uit. Dat is een hormoon voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken. Ook voor vrouwen die IVF doen wordt dat hormoon gebruikt. Misschien moet je maar eens kijken op www.moedersvoormoeders.nl daar vind je meer informatie hierover. Ik weet niet of ze dat ook in Belgie doen, maar hier is het bij vrouwen bekend. Vaak hangen er posters van moedersvoormoeders bij de huisarts en gyn.
    Tis wel een gedoe maar alles voor het goede doel.

    Groetjes Toi
     
  13. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb ook meegedaan.

    Toen mijn zwangerschapstest positief was, wilde ik ook wat terug doen voor de mensen die minder makkelijk zwanger worden.
    Mijn zusje en een aantal in de vrienden groep zijn namelijk al ruim 2 a 3 jaar bezig.

    En het is inderdaad een kleine moeite.
    Afgelopen vrijdag is bij mij de laatste lading opgehaald, want je kan tot de 17e week meedoen.
     

Deel Deze Pagina