Hoi meiden, ik ben nu 11 weken en heb over 2 weken weer een echo. We hebben inmiddels 2 x het hartje zien kloppen dus eigenlijk moet ik gewoon genieten nu maar nu begin ik weer onzker te worden.. Ik heb al een aantal weken een trekkerig gevoel als ik lig.. als ik me omdraai dan voel ik de zijkanten van mijn buik.. denk aan bandenpijn. Maar sinds 2 dagen heb ik dat niet meer en ook zijn mijn borsten minder gevoelig geworden... ik weet dat ik me niet zo snel onzker moet maken maar ja t knaagt toch... heeft iemand hier ervaring mee? Kan t ffies weg zijn en weer terugkomen? Of moet ik me toch zorgen gaan maken? liefs
ik weet dat rond de 10 - 12 weken klachten minder kunnen worden. Dus daar zou het zo mee te maken kunnen hebben.
bij mij zijn de klachten ook als sneeuw voor de zon verdwenen, en met de kleine is echt alles goed!! ik heb alleen nog iets last van de borsten... maar maak je niet druk het is heel normaal dat het minder wordt of zelfs helemaal verdwijnd... de zggen niet voor niets dat in de meeste gevallen tussen de 3e en 6e maand het leukst van de zwangerschap zijn
Bedankt meiden voor de reactties, stelt me gerust! Nu nog 1 ding.. zit nu op de bank en hebt echt best wel steken bij mijn navel... is dat ook normaal?
ik heb steken over mn hele buik. Van mn baarmoeder, mn darmen dus ook bij mn navel. Maak me er niet zo druk om, want dan kan ik bij elk steekje de vk wel bellen ! Druk binnenin. Maar zolang steken, trekken niet aanhoud of pijnlijk is bij mij merk ik het wel. Meer kan je helaas toch niet doen. Succes ermee !
Ik heb het ook nog een beetje die onzekerheid! Ik ben de afgelopen weken constant misselijk geweest en sinds afgelopen zondag is het ineens verdwenen. Nog wel gevoelige borsten en af en toe steken in mijn liezen, buik en vagina. (is volgens de vk bandenpijn)! Heb ook al twee goede echo's gehad en heb volgende week pas weer de volgende afspraak! Spannend maar ik denk dat het wel goed zit! Vorig jaar heb ik een miskraam gehad met 11 weken en eigenlijk wist ik toen al dat het niet meer goed zat! Dat voelde ik aan alles. Nu heb ik dat totaal niet. We lopen ook gelijk op dus ik ga voor ons beide duimen! We zijn bijna bij de twaalf weken!
Hou vast aan je goede gevoel. Had ik ook. ik heb een misckraam gehad en deze zwangerschap voelde ik mij heel anders. en maakte mij ook bijna geen zorgen. Tuurlijk had ik die eerste 3 maanden wel eens de gedachten wat als, maar het positieve was sterker. en alles was helemaal goed. Het kan zijn dat klachten rond deze tijd verminderen. die pijnen zijn inderdaad bandenpijn. Ik heb ze nu pas maar je kan ze ook al veel eerder hebben. Bij mij zitten ze zoals iemand al aangaf bij mijn navel. als ik te hard loop of druk ben dan krijg ik steken naast mijn navel. Wacht rustig je 12 weken echo af en hou je postieve gevoel.
Hier beginnen de meeste 'kwaaltjes' ook minder te worden. Ik merk dat ik minder steken in m'n buik heb en de misselijkheid is gelukkig ook een stuk minder. Ik merk zelf dat m'n baarmoeder netjes groeit, dus ik maak me niet zo'n zorgen over het verdwijnen van de andere 'kwaaltjes'. Ik ben er eigenlijk alleen maar blij mee!
Ik voel me precies zoals jij omschrijft. Had voor de echo vd vlokkentest (12 wk) ook echt spanning of het uberhaupt nog wel leefde, de echo was alweer 4 wk geleden. Ik was wel ontzettend misselijk steeds, maar "voelde" verder ook zo weinig itt week 6-8 ofzo. Nou het zat er nog hoor En nu vind ik het gewoon weer eng Maar ja, wij hebben wel een vlokkentest gedaan en dat is natuurlijk niet zonder risico. Dus ik mag morgen hopelijk bij de vk het hartje luisteren. Ik heb ook allerlei steekjes overal (hoog), maar dat zijn volgens mij steeds mijn darmen. Sowieso doet mijn buik ook wat pijn tussen mijn maag en mijn navel, volgens mij omdat mijn darmen daar al wat meer heen aan het verhuizen zijn, zeg maar, en het daar vast wat begint te rekken.