moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niek, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Hier nog een potje-plasser! Ik had het geluk om na twee maanden gestopt te zijn met de pil, het gelijk raak was. Ook ik hoorde dat 1 op de 6 vrouwen niet op een natuurlijke wijze zwanger kan worden. Ik gun iedereen dit geluk, dus ik wilde graag meedoen. Ik vind bv ook bloeddonor zijn heel goed, maar ik kan absoluut niet tegen naalden en een plasje opvangen is een kleine moeite lijkt me (ook al is het voor een paar maanden). Zo kan ik wat voor de samenleving terug doen.

    Ik hoorde ook dat de hormonen heel soms voor afslankpillen worden gebruikt, maar ik dacht dat de urine die naar MvM gaat daar niet voor gebruikt wordt. Dan nog, ook daar zou ik niet zo heel, veel moeite mee hebben. Ik ben zelf ook stevig en alhoewel ik geen afslankpillen gebruik is voor sommige vrouwen de wens om af te vallen, misschien wel net zo sterk als de wens om moeder te worden.

    Ben nu dus al een aantal weken bezig en ik heb wel wat moeite om niet te morsen (hoe krijg je dat kannetje netjes, zonder klotsen weer onder je kont vandaan?), maar ik heb totaal geen last van de stank uit de bussen. Daar hadden ze me voor gewaarschuwd (dus ik had me op de meest gruwelijke lucht voorbereid), maar ik ruik het amper. Ik moet echt mijn neus in de bus duwen wil ik iets ruiken. En dan nog vind ik het meevallen. Dus de bus staat gewoon in de wc, geen probleem.

    Ik werk wel, maar ik probeer aan het eind van de dag mijn plas gewoon een beetje op te houden (geld ook als ik even weg ben), zodat ik zoveel mogelijk in de bussen kan droppen.
     
  2. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan maar ben wel iets eerder gestopt want ik had echt een beetje genoeg van het plassen in een potje :) De geur was inderdaad ook geen feest.

    Al met al heb ik aardig wat weken meegeplast voor het goede doel maar moet heel eerlijk bekennen dat ik nu wel blij ben dat ik ervan verlost ben.

    Plas ze nog!
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    donderdag mag ik voor het eerst in de bekende potjes gaan plassen haha
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    bij mij zit het er alweer bijna op, nog 3 weken, ik weet waar ik het voor gedaan heb, maar vond het soms wel erg lastig, gelukkig is het niet 9 maanden lang :oops:
     
  5. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18


    Ik zet het potje gewoon in het toilet en ga vervolgens heerlijk op de normale manier zitten :) Misschien een idee voor de anderen? Moet je wel een toilet met een 'randje' hebben, anders blijft ie zo moeilijk staan *grin*
     
  6. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Tja, ik heb dus geen 'randje'. Anders zou het een stuk handiger gaan. Ik moet het kannetje vasthouden. Da's nog best lastig. Maar het is voor het goede doel denk ik dan.
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk dat ik de volgende keer pas na mijn eerste echo mee doe. Ik vond het nu zo ververlend om alles te moeten afzeggen na de mk. Na de echo kan ik nog net mooi een aantal weken meedoen.

    Pim
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hm..ik heb dus wel een randje en vind het ook een goed idee, maar ik doe dus al even niet meer mee, haha. Maar is dat niet moeilijk 'richten' dan?! :(
     
  9. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo Ik doe ook mee, temeer omdat ik spontaan zwanger geworden ben net voordat de behandelingen in het ziekenhuis zouden gaan beginnen.
    Inderdaad komt er een vervelende lucht uit de flessen maar ik houd voordat ik deze open mijn adem in en blaas pas uit als ik bij de fles vandaan ben. Heb nergens last van.
    En inderdaad is het niet makkelijk plassen op een 'maatbeker'. Ik houdt hem tussen mijn benen en ga dan op het toilet zitten, ga daarna staan zet de 'maatbeker' op de grond en veeg af.
    Misschien een kleine tip.

    Maar ik kan je vertellen dat de mensen die niet zomaar zwanger kunnen worden heel blij zijn want het is moeilijk om te weten dat je misschien niet zwanger kunt worden. En dit geluk dat ik nu voel wens ik iedereen toe die zwanger wil worden, dus een aantal weken op een potje plassen is voor mijn dan een hele kleine moeite.
     
  10. chkriss

    chkriss Lid

    16 feb 2006
    9
    0
    0
    verkoopster
    rotterdam
    Hoi,

    Morgen (vrijdag) ga ik voor het eerst beginnen met plassen.

    Ik vind het zo goed dat er op die manier iemand geholpen kan worden, ik zou het zelf ook prettig gevonden hebben als ik op die manier geholpen kon worden, dus gaan we lekker 10 weken plassen in een potje, moet geen probleem zijn toch... alhoewel, als ik iedereen hoor klagen over de luct.... ;)
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik ben blij dat ik er sinds deze week vanaf ben. Ik heb alledrie de keren meegedaan, ook nog een start gehad die eindigde in een miskraam (dan krijg je dus een bloemenbon, heel lief), maar ik vind MvM echt een goede instantie. Alleen die lucht.... En steeds die potten in huis, gelukkig zijn die weg! Hihi (ze moeten eens met leukere kleuren komen!).

    Suc6 met plassen allemaal
    Gr, Ellen
     
  12. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Groen past ook niet in mijn inrichting. De bussen staan dan ook in het schuurtje. ;)

    Ik heb dus echt geen last van die lucht. Ik ruik het amper (en ik heb een goed ontwikkelt reukorgaan ;) ). Heeft iedereen daar dan last van? Typisch. Ach, ik ben ook zo'n muts die nog steeds niet zonder haar koffie kan, terwijl de meeste zwangere vrouwen walgen van koffie. Geen problemen mee.
     

Deel Deze Pagina