Ongerust zijn, is dat erg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saraah, 16 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik moet even wat kwijt....

    Ik ben al een hele tijd ongerust... mede omdat we al een geruime tijd in ons huisje zouden trekken, maar dit komt maar niet af. Hier maak ik mij zorgen om, misschien ligt dit aan de nesteldrang... ( denk het wel)

    mijn vriend wordt dan boos op mij, en zegt dat ie er alles aan doet om het af te krijgen, maar hij beloofd elke week, dat het afkomt (wat duidelijk niet zo is) Wanneer ik er dan wat van zeg, wordt hij dus boos, en dan moet ik weer huilen( kan mijn emoties niet in bedwang houden) en inplaats van dat hij me troost, zegt ie dat ik me niet moet aanstellen.
    wat het dus alleen maar erger maakt, en ik word dan nog alleen nog bozer op hem. weer een andere emotie.

    Nou is hij ECHT een schat, ECht waar, maar het is alsof hij niet begrijpt dat ik zwanger ben, mijn moeder zegt altijd tegen me dat ik me niet druk moet maken, want dit zou niet goed zijn voor de baby...dit heeft zij ok tegen hem gezegt, dat hij mij maar moest laten razen als ik ergens mee zat, want stress,huilen,druk maken en boos zijn is slecht voor de baby.

    ik ben nu ruim 4 maanden zwanger... en ik zit me die 4 maanden elkedag druk te maken, en ik heb veel van die dagen gehuild... en dit komt vooral door hem ( misschien verwacht ik wel te veel van hem) ....

    maar ik ben zo bang, dat ik straks mn baby verpest, doordat ik zo zit te huilen en me de heletijd zorgen loop te maken, en dan weer boos op hem ben, omdat hij er niets van begrijpt.

    en ik probeer dan ook tegen mezelf te zeggen: stop met huilen, tis het niet waard, maar ik ben dan Zo emotioneel, en hij maakt het dan nog alleen maar erger... ik ben dan ook geen schatje hoor, ik zeg dan gemene dingen tegen hem, maar dan zegt hij nog gemenere dingen terug... dingen als "jij met je vette lijf" ik zit er namelijk mee dat ik aankom met de zwangerschap...

    dat zeg je toch niet tegen je zwangere vrouw? :(
    ik kan nu wel weer gaan janken :(, op dit soort momenten wil ik echt mn moeder in dr armen springen, maar die is er niet.

    Maar om ff to the point te komen, is het nou schadelijk voor mn baby, om me zo druk te maken en zo te huilen ?

    xxx sarah

    p.s. sorry voor het lange verhaal... :oops: :(
     
  2. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Stress, en dan vooral chronische stress, is nooit gezond, maar nu helemaal niet. Als jij erg gestresst bent, geeft dat bij jou namelijk lichamelijke reacties zoals langdurige hartkloppingen of transpiratie. Het gevolg kan zijn dat je bloedvaten, dus óók de bloedvaten van de placenta verkrampen en minder goed doorbloed raken. Dat is niet goed voor je baby en hij of zij kan daardoor een groeiachterstand oplopen. Dus heb je het erg druk op je werk, neem dan bijtijds gas terug.

    Ik hoop dat dit het antwoord is op je vraag.

    Veel liefs Vera
     
  3. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    heey Saraah

    ik wil je graag iets zeggen over dat het net lijkt of je mannetje niet begrijpt dat je zwanger bent.

    Ik moet ook wel eens huilen en dan zegtie tegen me hou is op met huilen is toch nergens voor nodig enz.

    Het probleempje is gewoon. Ze weten dat je zwanger bent maar begrijpen totaaaaal niet hoe het in je lichaam er aan toe gaat.

    Jij wilt graag de zekerheid hebben voor je baby en jezelf.. Dat het huisje klaar moet zijn en zo snel mogelijk ook. Dat snappen ze wel maar hun hebben dat gevoel niet. Ze doen hun best okeej, maar jij wilt er het liefst vandaag al intrekken.

    Het is gewoon erg lastig voor mannetjes om dit te begrijpen en ze denken gewoon dat je de hele tijd op ze zit te fitten en te zeiken maar dat is ABSOLUUT niet wat je doet en bedoelt..

    Hierbij blijkt maar weer is dat mannen van mars komen en vrouwen van venus.

    Het is erg rot voor je dat ie je voor zulke dingetjes uitscheld vooral als je er al zoveel moeite mee hebt. Maarja probeer hem lekker te laten doen watie moet doen en misschien ken jij nog iets doen in het huisje?!

    SucceS!
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    dankje wel voor jullie reacties.

    @ veertej, dankje wel voor de info :D

    @ Keejbie ik weet dat je gelijk hebt, toen ik dit schreef was ik nog in de waas van al die emoties. en gister ie nog even langs mn huis geweest, en heeft het goed gemaakt, hij zit natuurlijk ook met die stres, van het huisje en hij wordt ook papa en hijs ook pas 22.
    Verder heb ik ff met mn moder gesporken, en die heft me gekalmeerd.

    het gaat nu gelukkig weer goed met me, behalve datik nu plof ogen heb( altijd na een huilbui hahaha)

    gr.sarah
     

Deel Deze Pagina