Moeders voor Moeders

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tanja20, Nov 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Doe jij mee aan MvM ?

1. ja, ik doen mee

2. nee, ik doe niet mee

3. Ik weet het nog niet...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Meiden, geweldig dat jullie allemaal meedoen. Had een topic geopend,' waarom niet meegedaan aan moeders voor moeders', maar dat valt niet in goede aarde. Voor mij is het zo iets vanzelfsprekends om mee te doen en als anderen dan niet meedoen, omdat ze er geen zin in hebben, vind ik dat zo erg. Maar goed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Ik veroordeel ook niemand, maar zo vatten ze het geloof ik wel op.

X Linda

2. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Linnepin, als je de uitslag ziet gaat het toch heel goed? 60% die wél meedoet, geweldig toch! Bij mijn eigen poll zelfs een uitslag van 71%. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat iedereen mee kan/wil doen. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen dat zelf bepalen ;)

3. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik heb me vanmorgen aangemeld bij mvm dus ja ik ga ook mee doen!

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Ben net van de flessen af.... heerlijk! Was het de laatste week wel echt zat.... die geur.....
    Maar een eventuele volgende keer denk ik er niet over na en doe ik gewoon weer mee!
    In mijn omgeving ken ik een paar stellen die dankbaar gebruik ervan maken/hebben gemaakt en iedereen gun je de kans om zwanger te worden!
    Gewoon een vanzelfsprekendheid dus en uit pure solidariteit

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

ze halen hier niet op :( vond ik wel erg jammer...

6. nathalie26

Oct 17, 2006
    30
    0
    0
    dordrecht
    Ik doe ook mee, ben net een week begonnen, tis wel een gedoe met die flessen maar ik heb t er wel voor over, zo maken we andere mensen ook er mee blij

7. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb 1 keer meegedaan, maar ik vond de geur uit die flessen zo vreselijk .... Vooral de eerste weken van je zwangerschap ben je daar al zo gevoelig voor en dan is dat echt geen pretje.

Het is natuurlijk wel voor het goede doel, maar ik vind het ook erg jammer dat maar gedeeltelijk naar een goed doel gaat (voor mensen die zwanger willen worden en voor jongetjes waarbij de balletjes niet willen indalen). Er gaat ook een hoop naar pillen om af te slanken (terwijl dit waarschijnlijk niet helpt).

8. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Kristel: Moeders voor Moeders gebruikt de ingezamelde urine uitsluitend voor het produceren van medicijnen voor vrouwen die niet makkelijk zwanger worden. Dat werd mij tijdens het eerste gesprek expliciet verteld.

x Linda

9. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Mag ik vragen waarom je het een gedoe vind ?
    Heb je er geen kannetje bij gekregen waar je in kunt plassen, en het daarna in de fles kan gooien ?
    ( ik n.l. wel, en ik vind het best goed werken zo )

:p

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ja ik heb me gisteren na het positief testen aangemeld, hoop dus dat ook onze regio de urinekar rijdt.

Motivatie: Als je een ander kan helpen met een fles plas ... waarom niet?

Zelfde principe geld voor orgaandonor worden: Als je er zelf niets (meer) aan hebt waarom dan niet zorgen dat er een ander gelukkig mee word

11. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ja, zo denk ik er ook over. Ik ben 33, in ronde 3 al zwanger, dus ik heb heel veel geluk gehad! Er zijn ook vrouwen die minder geluk hebben.. Als het mij zou overkomen, dan weet ik dat er vrouwen zijn die mij zouden helpen, dus waarom andersom niet? Beetje moeite, maar ik heb hierdoor juist wel het gevoel bewust met de zwangerschap bezig te zijn. Hoort er voor mij gewoon bij.. En ach, in zo'n kannetje plassen went erg snel..

12. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb me onmiddelijk opgegeven voor MVM toen ik wist dat ik zwanger was. Helaas komen ze niet bij mij in de regio omdat deze te dun bevolkt is.

13. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Ja, ik wil zeker ook mee gaan doen!
    Weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en heb me gisteravond gelijk via de site van MvM aangemeld. Ik word als het goed is binnenkort gebeld voor een afspraak.
    Ik vind dit het minste wat ik kan doen voor de meiden die niet zo snel zwanger raken. Ik hoor bij de geluksvogels die (ruim) binnen een half jaar zwanger zijn geraakt.

Gr. Dolfijn

14. nathalie26

Oct 17, 2006
    30
    0
    0
    dordrecht
    Het is ff wennen om zo te plassen en als je een hele dag weg ben, dan moet je die fles meenemen

15. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Ze zei tegen mij dat het alleen hoeft als ik thuis ben ?!
    Maar idd, als je een hele dag weg gaat.....dan zou je de hele dag niks kunnen bewaren en dat is ook weer zonde :(
    Dan idd maar meenemen als we een keer de hele dag niet aanwezig zijn !
    Het is niet anders :D

16. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Tegenover mij werd, toen ik daar om vroeg, wel toegegeven dat een gedeelte wordt gebruikt voor afslankmiddelen, maar er is daarmee niet gezegd dat Moeders voor Moeders dit doet. De fabriek die de urine verwerkt, verkoopt dit waarschijnlijk gedeeltelijk door aan een ander bedrijf die daar afslankmiddelen van maakt. Dit was voor mij, onder andere, een reden om niet mee te doen, uiteindelijk ben ik overgehaald door mijn moeder om het wel te doen.

17. Tissy

Tissy Actief lid

Jul 3, 2006
    104
    0
    0
    ja ik doe ook mee. Vanochtend is de informatrice langs geweest en die heeft 2 kratjes achtergelaten :D .

Ik ben zo gek op mijn dochter en ben zo gelukkig met d'r... dat geluk gun ik iedereen. Dus dan maar plassen in een kannetje. ik ga er morgen mee beginnen.

18. melletje

melletje Lid

Sep 27, 2006
    36
    0
    0
    Hier in belgie doen ze dat spijtig genoeg niet ,ik vind het een schitterend initiatief,
    groetjes

19. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ik heb afgelopen maandag de laatste flessen ingeleverd, ben er alleen nog niet achter waarom het maar tot die 16 weken is.Dat neemt (HCG) toch pas na de bevalling af?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik ben ook sinds deze week bezig met plassen. Vond het geen vraag, maar iets wat er bij hoort...

Vooral ook omdat mijn zusje en collega afhankelijk zijn van dit medicijn... het stinkt, is onhandig....maar als ik 1 iemand kan helpen is dat toch de moeite waard geweest....

Share This Page