Begint het al of oefenweeen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Allyssa, Dec 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik ben nu ruim 36 weken zwanger, vannacht heb ik last gehad van krampen :( . De vorige keer dat ik dit had was 2 weken geleden en toen is de kleine van stuit gedraaid naar hoofdligging. Volgens de gynaecoloog (ik ben een medisch risico) was het hoofdje niet meer te zien op de echo en dus ingedaald, zou het dan toch nog kunnen draaien?
    Maar nu mijn vraag ik heb dus vannacht last gehad van krampen ongeveer vanaf 1 uur tot 5 uur, nu is het redelijk rustig afgezien van een hele harde buik en af en toe een krampje aan de rechterkant onderin mijn buik. Zou het dan toch beginnen of zijn dit toch oefenween? Ik weet niet precies waar ik op moet letten? Als je het aan mensen vraagt die net zijn bevallen dan kunnen die je alleen vertellen van als het weeen zijn dan weet je het, maar hoe weet je het? wat gebeurt er dan precies. Ik weet dat als de weeen om de 10 minuten komen ik naar het ziekenhuis moet, maar sommigen zeggen dat je die weeen ook als kramp kan aanzien. Ben nu even onzeker. Het komt steeds dichterbij, en wil gewoon op tijd in het ziekenhuis zijn, maar ook weer niet te vroeg.
    Heeft iemand hier misschien een antwoord op of heeft dit ook meegemaakt.

Mvg,
    Allyssa

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als het hoofdje al ver ingedaald is, kan de kleine niet meer omdraaien als het goed is.

Klinkt als oefenweeën wat je beschrijft.

Succes!

3. roe

roe Lid

Nov 14, 2006
    34
    0
    0
    Breda
    Zo te horen heb je idd last van oefenweeen gehad.
    Maar die kunnen helaas ook heel erg regelmatig komen hoor!
    Bij mij was dat deze week in ieder geval wel het geval.
    Ze kwamen al eens in de 5 min en daarna eens in de 3 min.
    Heb dus ook een dag ih ziekenhuis gelegen voor niks. Bij mij was het nl ook te vroeg(2 dagen voordat ik thuis mocht bevallen bij 37 wkn)
    Ik wil je trouwens niet bang maken hoor, maar alles kan dus blijkbaar!

Groetjes en sterkte Roe

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Als je zeker wilt weten of het echte weeen zijn of niet kan je eens onder de douche of in bad gaan liggen!
    Als het echte weeen zijn zetten ze door en worden ze heviger. Als het oefenweeen zijn nemen ze af of blijft het gevoel hetzelfde :idea:

5. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook een menstuatiegevoel net alsof ik het moet worden, voel de kleine nog wel gewoon (wel minder) en mijn buik blijft ook maar gespannen, wil maar niet ontspannen. heb nog niet gedouched ga ik zo even doen, misschien dat dan het gespannen gevoel wel verdwijnt. En ik mag sowieso niet thuis bevallen, ik spuit namenlijk bloedverdunners voor trombose die ik vorig jaar heb gehad in mijn been. Dus ik kan een bloeding krijgen en dan is het ziekenhuis het veiligst.

Mvg,
    Allyssa

Share This Page