vervelend gevoel/gespannen buik met 26 weken, moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hanna76, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb de hele avond (gisteravond ook al) steeds een vervelend gevoel in m'n buik. Ik ben nu trouwens 26 weken zwanger.
    M'n buik voelt erg gespannen aan. Beetje kramperig, maar 't zakt niet echt weg ofzo. Volgens mij is het ook niet echt een harde buik, want die gaan bij mij na paar minuten ook wel weer weg.
    Maar wat is dit toch?
    Ik voel het vooral aan de zijkanten van mijn buik. Een erg gespannen gevoel. Buikpijn-achtig.

Moet ik me nou zorgen maken?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja dit kan vanalles zijn.. van groeipijn, bandenpijn, buikgripeje op komst, gespannen buik...

volg vooral je eigen instict, vertrouw je het niet bellen denk je ach gaat wel weer weg.. dan wacht je het af..

3. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    harde buiken komen in allerlei vormen/gradaties...volgens mij is dat t gewoon.

dit is mijn 2de, heb er al ervaring mee. ik heb ze ook vanaf ongeveer vorige week (24 weken)

succes!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja, ik heb ook wel harde buiken gehad (deze, maar ook vorige zwangerschap), maar die gingen dan ook wel weer weg.
    Ik heb echt de hele avond last van zo'n zere buik gehad. 's Nachts ook nog. Nu 'doet' m'n buik weer gewoon.
    Maar ik ken dit dus niet van m'n vorige zwangerschap...

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Misschien bandenpijn?

De laatste keer toen ik met 34 weken aan het CTG lag en er geen afwijkingen werden (dag ervoor wel) gezien en ik de pijn aan beide zijden aangaf zei de gyn dat het dan wrsl bandenpijn was?

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hanna de kleine lag ook niet "irritant"?
    Hier gisteren ook een heel irritant gevoel , drukkend, en ik merkte op een gegeven moment dat hij met zijn rug naar mijn buik lag en daardoor echt een drukkend gevoel kwam.
    De andere kant van mijn buik was zachter dus kwam echt van hem.

Anders denk ik idd een harde buik, die kunnen schijnbaar ook langer blijven "hangen"

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik weet niet hoe het babietje in mijn buik ligt/lag... Het was aan beide zijkanten van mijn buik flink gespannen. Later ook boven op mijn buik. Alleen de onderkant van m'n buik voelde nog normaal 'flubberig' aan.
    Misschien idd. bandenpijn...

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Als je zegt het gedeelte dat flubberig voelt dat had ik gisteren dus aan de rechterkant.
    En dat was de kleine.
    Was iig geen lekker gevoel idd.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, ik heb toch maar voor de zekerheid de verloskundige gebeld, want m'n buik voelt nog niet helemaal normaal.
    Zij kon niks geks vinden. Wel moet ik een potje urine bij de huisarts brengen, om te kijken of ik misschien blaasontsteking heb. Dus... dat kan het nog zijn. En anders is het gewoon 'niks'...... ;)

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook precies hetzelfde gevoel. Al een aantal keer gehad trouwens.

Ik maak me er nog steeds elke keer zorgen om :), maar meestal is het dan een soort groeispurt. Ik merk vaak dat als de pijn weer weg is, mijn buik ook weer gegroeid is.

Maar het blijft een ontzettend vervelend gevoel!

11. twins31

twins31 Lid

30 jun 2009
    9
    0
    0
    winkelmederwerkster leen bakker
    ter apel
    Hoi, ik heb het ook al vanaf de 28ste week hoor, en ben nu 35 weken, blijkt dat mijn krummel erg laag ligt bijna tegen de blaas en daar reageert de baarmoeder op waardoor je steeds dat gevoel van spanning in je buik voelt :( tis lastig maar niet erg voor de baby zei mijn vk.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Soms heb ik nog dat vervelende gevoel, maar 't is al een stuk minder geworden. Het was geen blaasontsteking, maar ik denk dan toch gewoon 'last van mijn darmen'. Dus ik let er nu extra goed op dat ik goed naar de wc kan, zeg maar.

Deel Deze Pagina