Wie kan mij helpen, ik heb al vanaf het begin last van maagzuur. Met drinken vormt dit een groot probleem. Het enige wat ik kan verdragen, zonder maagzuur te krijgen, is cola! En dat is natuurlijk helemaal niet goed om veel te drinken. Ik heb alles al geprobeerd. Melk gaat nog redelijk, maar daar krijg ik enorme last van mijn darmen van. Zelfs van water krijg ik maagzuur. Wie kan mij helpen?
hmm, ik wilde melk voorstellen, bij de meeste werkt dit wel... Misschien moet je eens rennies proberen, dit mag je gewoon nemen tijdens je zwangerschap. succes ermee!
Die gaan er hier als snoepjes door.. Helpt wel zeker voor 5 minuten haha. Gaviscon ook al geprobeerd, maar zodra ik weer wat ga drinken dan begint het weer van voor af aan.. Behalve bij cola dus. En dat terwijl ik juist lees dat je daar snel maagzuur van krijgt.
Bij mij is het heel wisselend waarvan ik maagzuur krijg. Ligt er denk ik ook aan wat ik eet. Als ik er eenmaal last van heb, wil melk wel helpen om het in te dammen. Net als vanillevla. Maar als je er zo veel last van hebt, zou ik inderdaad eens rennies overwegen en het eens bespreken met je vk of gyn
Ik heb speciale zakjes van de gyn... Die helpen me goed! En vind het ook verschikkelijk die maagzuur! Als je wilt kan ik de naam wel ff zoeken... Kun je aan je dokter vragen!
Als ik jou was, zou ik het even bij je verloskundige aankaarten, dan kan zij een recept uitschrijven wat je bij de drogist kan halen! Werkt veel beter dan gaviscon en rennies e.d. Weet alleen even niet meer hoe dat heet, schijnt een vrij nieuw middel te zijn dat helemaal veilig is tijdens de zwangerschap. Ik heb er ook erg veel last van, maar melk drinken gaat hier nog wel goed En inderdaad veel vanillevla en bakken roomijs, haha! IJs vind ik zelf trouwens erg lekker, omdat het neutraliseert door de melk, maar ook lekker koud is (en op een of andere manier werkt dat ook). Succes!
vraag even bij je huis arts/vk/gyn om omeprazol 1 keer per dag 1 tablet en je hebt nergens geen last meer van
Ja ik zal het maar eens aankaarten bij de vk. De vorige zwangerschap heb ik dat ook gedaan en hun konden niks doen, maar woonde toen nog ergens anders dus kan het wellicht bij deze vk weer proberen.
ik heb ook vreselijke last van maagzuur. Ik drink veel groene siroop. Hier krijg ik geen maagzuur van. Succes!
Het schijnt dat het verergert door koolzuurhoudende dranken en vruchtensappen (bij mij klopt dit wel). Het enige waarvan ik geen last krijg is water en aanmaaklimonade. Ook heb ik via de huisarts een middeltje genaamd Antagel. Dit is vloeibaar en daar moet je dan een aantal eetlepels van innemen zodra je last krijgt. Dit werkt bij mij wel goed.
kijk even uit met rennies, niet iedere gyneacoloog geeft deze. De eertse keuze is antagel drank, schrijft een vlk ook voor. Helpt mij heel goed. succes
Ook hier het advies gekregen van de gyn om antagel te gebruiken. Helpt goed, heb net vanmiddag weer een fles opgehaald bij de apotheek. Je moet het wel zelf betalen, fles van 300ml kost 6 euro 70.