"moeders voor moeders"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door will39, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen komt er een mevrouw van MvM bij me
    langs :D

Moest alleen zelf wel bellen, aangezien ik mezelf anderhalve week geleden al had opgegeven, er was iets mis met hun systeem.

2. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Deze zwangerschap doe ik niet mee.
    Reden: Afgelopen 2 zwangerschappen wel mee gedaan maar ook 2 keer moeten bellen dat het een miskraam is geworden. Voelde me zo klote om dit te melden aan hun dat ik daar nu geen zin in had!!!

Maar het is en blijft iets goed en voor me gevoel toch ook een steentje bijgedragen!!!

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb ook 10 weken meegedaan met MvM :D
    En zal het een volgende keer ook weer doen!

Maar was na de tijd toch wel blij dat ik niet meer in een kannetje hoefde te plassen hihi

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb 2x de volledige periode mee gedaan.
    Deze keer niet, ik moest echt altijd spugen als die flessen open gingen, deze keer is de misselijkheid nog erger, dus daarom niet mee gedaan.

5. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Geweldig dat jullie allemaal meedoen!!

Mijn eerste zwangerschap heb ik niet meegedaan, heel simpel omdat ik er nog nooit van had gehoord. Waarschijnlijk hebben ze het toen (7 jr geleden) wel genoemd, maar wist ik veel, was 27 en lekker onbezorgd zwanger.

Inmiddels wat jaartjes verder en hoop ellende verder....
    Vaak pregnyl moeten gebruiken en zo steeds meer 'leren' kennen op dit gebied. Van de zomer 1ste ronde IVF, toen gingen we bij 5 weken op vakantie en bij 10 weken missed abortion.

Nu doe ik sinds 3 weken mee en het gaat super. Ik vind het geen moeite, kom flessen tekort eerlijk gezegd. Ik krijg er 2 keer 4 en die zitten zo vol. Ik werk ma tm do dus die dagen is het alleen de ochtend en avond, maar ik kom er nu achter dat ik veel drink en plas.
    haha

Anyway, allemaal bedankt...ik ben dankzij jullie zwanger...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik doe nu 8 weken en ik mag nog 2 weken.

7. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Ja, ik doe ook mee. Kleine moeite, en als ik daar andere mensen mee kan helpen dan doe ik dit graag! Ik krijg ook 4 flessen, maar is voor mij voldoende. Krijg er vaak maar 3 vol.

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb in mijn vorige zwangerschap de volle 10 weken meegedaan, en nu heb ik er ook alweer 10 weken opzitten. Mijn reden was dezelfde als van jullie, zo zonde om je waardevolle HCG door het riool te spoelen als het voor anderen zo belangrijk kan zijn. Een soort idealisme dus. Ook al verdient MSD (de farmaceut die Pregnyl maakt) een hoop aan onze plasjes. Zij maken echt geen Pregnyl uit idealisme ;), maargoed.

Vorige keer heb ik de flessen zelf weggebracht (ze werden niet opgehaald, ondanks dat ik in een grotere stad woonde). Nu wonen we in een dorpje en werden ze wel opgehaald, goede afspraken daarover gemaakt omdat we niet wilden dat de hele straat het al vroeg zou weten. helaas heeft de chauffeur zich meerdere malen niet aan zijn afspraken gehouden, waardoor hij op een dag laat in de middag aanbelde met de mededeling "moeders voor moeders!" terwijl mijn schoonouders in de kamer zaten. De afspraak was 's ochtends vroeg om 07:00.... Vond ik wel jammer.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik doe nu voor de 2e keer mee, bij de eerste ook gewoon 10 weken meegedaan en ben nu ook bij 6 weken begonnen.
    Ik vind dat ik het mezelf wel een beetje verplicht ben. Ik heb een gesloten linker- en vernauwde rechtereileider en kreeg van de gyn héél weinig kans op een spontane zwangerschap. Afspraak voor IVF stond al en ben nu toch voor de 2e keer in een hele snelle tijd spontaan zwanger :D
    Ik gun het iedere vrouw en probeer daarom op deze manier mijn steentje bij te dragen :)

10. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Mijn 1e zwangerschap heb ik NIET mee gedaan, omdat het hier in de provincie toen niet kon.

Bij de 2e heb ik de volle 10weken mee gedaan.

en nu de 3e keer doe ik het NIET, die geur van de flessen, blegh, en elke keer de flessen brengen en halen, ze werden op 1 punt opgehaald, en dat was ook niet echt in de buurt. Plus die mevrouw die het hier allemaal regelde was ook niet echt al te vriendelijk, dus voor dit keer heb ik het niet gedaan.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Doe nu ook weer mee, ben nu een week bezig. Heb beide zwangerschappen zelf pregnyl nodig gehad dus dit is wat ik terug kan doen om ook andere te helpen.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat morgen met het ophalen van de flessen. Ze zei dat dhl het nu komt ophalen en dat mensen werken die niet echt snugger zijn. Er worden super veel fouten gemaakt. Ze weten ook niet waarvoor het is en gaan er niet altijd even netjes mee om. Beetje jammer.

12. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee om de bekende reden.
    Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik na 6 weken in die pot plassen er best wel klaar mee ben....en iedere zondag die bussen inleveren is ook geen hobby geworden.
    Maar ja, terwijl ik dit type denk ik al...schaam je....want we helpen er wel vrouwen mee die moeilijker zwanger kunnen worden.

Wat ik me wel steeds afvraag is hoe het nu precies zit.....betaald de farmaceutische industrie moeders voor moeders bakken met geld voor de urine??? Het is zo'n industrie van list en bedrog dat dit me soms wel dwars zit.
    Weet iemand hier mee over?

13. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    2x gedaan, ben in een zucht zwanger, vond dat ik dan wel wat moeite kon doen voor de vrouwen die dit geluk niet gegund is.

maar foei wat was ik dr klaar mee! vond de geur ook niet aangenaam, maar ja, kotsen deed ik sowieso wel.

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    De eerste keer dat ik mee wilde doen, hebben ze me nooit gebeld. Waarschijnlijk verkeerd telefoonnummer gehad.

Deze keer wilde ik mee doen, consulente thuis gehad. Maar ik blijk niet mee te mogen doen, omdat ik bij m'n eerste bevalling een bloedtransfusie heb gehad. Dikke pech dus...
    Had het wel een mooi gebaar gevonden, naar mama's die niet of moeilijk zwanger kunnen worden, aangezien de eerste een verrassing was en de 2de bij de eerste keer raak was.

15. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb twee weken meegedaan maar ik ben extreem misselijk ondanks medicijnen en ik trek het gewoon niet meer met de geur van die flessen. Merkte dat ik op een gegeven moment echt mijn plas ging ophouden om nog maar niet te hoeven en de laatste keer moest ik zelfs huilen, dat was voor mij de druppel. Het moet niet ten koste van jezelf gaan vind ik.
    Hier krijg je trouwens maar 1 krat omdat er te weinig zijn en je moet het wegbrengen naar een plek die alleen tijdens kantooruren geopend is. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daarom afhaken.

Wat betreft het geld verdienen van de farmaceutische industrie: Ja, die verdienen enorm aan deze vrijwilligers. Voor de vrijwilligers is het iets dat je wilt doen omdat het de enige manier is anderen te helpen. Maar de farmaceutische industrie gaat het natuurlijk alleen om het geld, zo werkt dat nu eenmaal, dat weten we allemaal.
    Ik vind het wel kwalijk dat er op de website van MvM bij de vraag "Verdient Moeders voor Moeders aan mijn bijdrage?" een lang verhaal staat waarin geen antwoord op de vraag gegeven wordt. Wat mij betreft hadden ze daar moeten beginnen met "Ja." Je kunt daar toch gewoon eerlijk over zijn? Ik vind het aspect dat Pregnyl alleen gemaakt kan worden van biologisch hCG al voldoende om mee te doen en ik denk dat dat voor de meeste deelneemsters geldt. Er is bovendien van tevoren duidelijk dat je vrijwillig meedoet en dus geen vergoeding krijgt. Take it or leave it. Ik snap niet waarom er dan zo vaag gedaan wordt over het geld.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maandag komt de consulente weer langs. Ze was helemaal verbaasd dat ik weer mee doe ivm de afstand haha :)

17. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb met beide zwangerschappen meegedaan. Vond dat ik het moest doen. Als ik zo mijn steentje bij kan dragen aan het geluk van een ander stel.
    En ach, het duurde maar tien weken. :D

18. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee. Een kleine moeite en een mooie bijdrage. Dit is de 2e keer nu en was er de vorige week na 10 weken ook wel klaar mee. Maar het geeft ook wel een goed gevoel.

19. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik doe ook mee met moeders voor moeders omdat ik zelf bijna hormonen moest spuiten,
    Net voor de start was ik spontaan zwanger een heel groot wonder:D
    En wil graag iedereen helpen waar het niet spontaan lukt het is een kleine moeite 10 weken urine opvangen.
    Raad het iedereen aan!

Liefs brenda

Deel Deze Pagina