ik voelde tot gisteren middag elke dag minimaal 20 keer mijn kleine. met een paar vaste momenten op de dag. bijvooreeld als ik net in bed lig en als ik net wakker ben, en na het eten of als ik rustig zit/lig nu heb ik de kleine vanaf gisterenavond niet meer gevoeld.... moet ik me zorgen maken of is dit normaal bij bijna 23 weken zwangerschap?
Volgens mij is dat vanaf 27 weken. Don't worry meid, je kleine heeft nu nog veel ruimte + dat ze ook veel slapen natuurlijk. Ik zou het iig nog even een dagje afwachten, heb je al geprobeerd de kleine te wekken door wat te porren in je buik? (werkt niet altijd hoor, maar valt natuurlijk te proberen)
ps. Maar als je je er echt druk om maakt zou ik gewoon ff je VK of gyn bellen hoor. Ik merk bij mezelf ook dat de kleintjes rustiger zijn als ik me er juist druk om ga maken zeg maar. Als ik dan weer een bevestiging heb gekregen dat er niets aan de hand is voel ik ze daarna ook vaak snel weer bewegen gek genoeg.
Ik herken het wel hoor! Bij mij is de beeb de ene dag heel druk en de andere dag voel ik haar maar heel weinig. Als de beeb met zijn beentjes naar je rug ligt voel je de bewegingen gewoon bijna niet. Maak je je echt zorgen bel je de vk toch even. succes
ik heb dus net mijn VK gebeld en die zegt indd ook al dat het normaal is rond deze tijd. Als ik de kleine morgen nog niet gevoeld heb moet ik bellen en dan komt ze langs. ik probeer het naast me neer te leggen, maarja ben bedlegerig nu dus alle tijd om te gaan malen ik heb ook al gepord maar die kleine trekt zich daar niks van aan.
het is toch spannend als je het kindje een poosje niet voelt maar soms als je er rustig voorgaat zitten dan voel je het ineens weer ik heb het ook de ene dag voel ik heel veel en de andere dag veel minder
Ik heb het ook een aantal keer gehad, wat kun je je dan ongerust maken he. gelukkig heeft hij/zij zich weer even laten voelen.
Gelukkig angel! Ik heb de angelsound dus als ik haar niet voel dan ga ik ffkes luisteren....werkt erg geruststellend!
Moppie! Wat lees ik nou toch Jouw frummeltje ligt gewoon heerlijk te relaxen in het water En anders moet je mannetje gewoon maar even bij ons de Angelsound ophalen hoor, mag jij hem een tijdje lenen! Dikke kus en doe rustig aan he !
Ik heb onze kleine meid ook nog nauwelijks gevoeld maar dat komt omdat ik spekkie van mezelf heb en de placenta ligt er ook nog eens voor. Ik hoop haar binnenkort beter en meer te voelen !
Hoi! Ik heb ook van die dagen dat ik de kleine nauwlijks voel, en soms ook nog als ik er even bij gaat liggen dan kan het nog zijn dat het nog niet druk maakt. Maar meestal zijn sommige bewegingkjes zo klein en ben je er zo aan gewend geraakt dat je het haast niet meer voelt. Als ik een hele drukke dag heb dan voel ik nauwlijks wat. Maar komt er rust dan begint het van alle kanten te porren. Trouwens bij mij lag ze ook al bijna vast in mijn bekken met haar hoofdje dus al heel vroeg met indaling bezig. En dan worden ze ook wat rustiger van en met een groeispurt ook! Groetjes Anna.
Hallo Ik ben zwanger van een tweeling en ben nu 18 weken en enkele dagen en ik voel ze nog niet. Het zijn wel mijn eerste kindjes. We zijn woensdag naar de echo geweest en daar zie je ze wel bewegen, maar ik voel ze nog niet. Is dat omdat ik me er niet bewust van ben wat ik zou moeten voelen, of wanneer zou ik ze kunnen voelen. Ik lees overal dat ik ze ondertussen wel al zou moeten gevoeld hebben. Toen ik er de arts over sprak, heeft hij er niets over gezegd. Graag zou ik eens wat antwoorden hebben en willen weten of er nog mensen zijn die ze zo laat gevoeld hebben.
fiekebolletje, ik voelde mijn kleintje voor het eerst met 18 weken en dagen. daarna is het heel snel gegaan. Het hangt er ook vanaf waar je placenta zit. en inderdaad dat je het gevoel nog niet herkent. Ze hebben nu misschien nog minder kracht om het jou te laten voelen. Overigens heb ik mijjnn kleintje gisteren en vanochtend alweer gevoeld
Had ik ook met 22-23 weken dat ik haar ineens niet meer voelde. Wij hebben een brief gekregen daarin staat dat je je baby vanaf 28 weken iedere dag 10 keer moet voelen....
hallo, ik heb mijn kindertjes vrijdag dan toch voor het eerst gevoeld. Het grappige is dat ik ze eerst maar 's avonds voelde, zaterdag ook, maar nu zijn ze goed actief. Echt plezant
Ik denk dat er ook geen maatstaf voor is. Het ene kind beweegt zich meer dan de andere. Het scheelt ook of je placenta aan de voorkant zit...of je wat meer buikvet hebt of niet enz.enz. Vanaf 28 weken idd, iedere dag voelen, dat is belangrijk.