Moeders voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mams136, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Ook ik ga weer meedoen, piesen voor het goede doel! Ik ga er morgen voor bellen. Weten jullie of ik direct de consulente van de vorige keer kan bellen, of dat het via de site/ het telefoonnummer van MvM moet?

Bij ons kunnen de kannen achter de poort staan. Nadeel is dan wel dat de poort de hele dag open is, als er niemand thuis is. Maar ja, deze ronde is dat voorlopig geen probleem, aangezien mijn vriend sinds vandaag werkloos thuis zit :(

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik maar twee of drie weken voor MvM kunnen plassen, aangezien die zwangerschap in een miskraam eindigde. Mijn vriend heeft de dag na de echo waarop geen hartactie te zien was de consulente gebeld. Ze vroeg toen of ze de kannen meteen op moest halen, want ze kon zich voorstellen dat het wel confronterend was. Maar dat hoefde niet, we lieten ze gewoon door de chauffeur ophalen. Daarna kregen we nog een kaartje van haar, lief.

2. susy26

susy26 Niet meer actief

ik doe ook weer mee! Nu alweer 2weken bezig, en nu nog 4 te gaan.

En waarom... er zijn helaas zoveel vrouwen die niet zo spontaan zwanger raken en er zelfs mnd of jaren over doen. En tja, of ik nou in de wc plas of het opvang en in een kan doe.... Als ik daar vrouwen mee kan helpen, graag! Tis een kleine moeite.

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb 10 volledige weken meegedaan, ben nu net 2 weken klaar!
    Kleine moeite, groot plezier.
    Ik kreeg als tip om de flessen even zonder dop buiten te zetten, dan vervliegt de lucht een beetje. 5 minuutjes is voldoende en het scheelt een hoop kokhalzen.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja dat vorige topic was min topic :D
    ik heb meegedaan en ben bij dat ik zo heb kunnen helpen

daarnaast vind ik de "service" enzo van MvM erg goed
    vriendin van me is ook zwanger en had zich aangemeld vergetende dat ik t ook kon doen
    ik gebeld is omgezet tot toen niks weer gehoord dus vanmogen weer gebeld
    maar kan als het goed is binnen nu en 4 weken mn tasorganizer verwachten zo niet " moet u gewoon weer even aan de bel trekken hoor!!"

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En alweer 27 weken zwanger zie ik!!! Geweldig :D

Idd wat een service zeg! Super.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik doe ook mee.
    Kleine moeite en je doet er mensen een heeeel groot plezier mee!

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    jaa to service
    ik werd toen ik meedeed ook nog na n paar week gebeld
    hoe het met mij ging en hoe het ging met de flessen vullen
    en als t ff n dagje niet of minder was om wat voor reden ook maakte dat echt niks uit! en als er vragen waren kon ik altijd bellen

ik vond t ee fijne ervaring en zal volgende keer weer meedoen :D en hoop dat ik toch op zn minst 1 vrouw (en man) heb kunnen helpen!!!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat klopt, ik ben vorige keer ook gebeld hoe het ging enzo.
    Echt super.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ja, ik teste maandags positief en die woensdag had ik me al ingeschreven. Ik vind het echt een kleine moeite. Ik heb gisteren de eerste lading weggebracht.. Ook heppening.. de containers moeten naar het zwembad hier in t dorp.. wil de ellende net dat er net een zwemles uit was.. hoopte echt geenbekende tegen te komen.. jeetje... haha maar het is goed gegaan...

vond het trouwens wel erg om te horen dat gewoon 1 op de 6 vrouwen niet gemakkelijk zwnager raken... dacht.. tja wij hebben de 8 maanden over gedaan.. dat was al lang. Vind ik sowieso, als ik dat af en toe lees hier.. poehpoeh.. RESPECT!

10. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

ja en weet je wat ik erg vond om te horen toen...

hoeveel vrouwen bewust niet meedoen aan MvM
    om echt de domste redenen...
    privacy, dat de hormoon soms misbruikt word (helaas word ELK medicijn door idioten misbruikt)
    dat het hormoon geld kost terwijl je je plas gratis geeft (nogal logisch als er van de urine nog hrmoon gemaakt moet worden door betaalde mensen en materialen..)
    of het is ze gewoon teveel moeite...
    :$:$

nou toen stond ik die merouw die hier de intake deed echt zo aan te kijken :$ ik heb dat soort dingen niet eens van tevoren door mn koppie laten gaan

ik hoorde moeders voor moeders, mensen die niet zwanger kunnen worden kunnen helpen en mijn besluit was er! ik doe mee!!

11. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Dank u dames!

Dankzij jullie alweer bijna 40 weken zwanger!

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mee eens zonnebloem!
    Eigelijk is het gewoon schandalig. Al vul je maar 1 fles per week...alle kleine beetjes helpen!
    Probeer het gewoon.
    Kleine moeite.

Hier worden we echt heel makkelijk zwanger.
    1e keer 2 maanden, 2e keer 3 maanden en dit keer ook weer 3 maanden.
    En ik ken een paar mensen bij wie het niet wil.
    Vreselijk lijkt me dat. Teleurstelling op teleurstelling.
    Als ik kan helpen, dan doe ik dat!
    Belangeloos en zonder zeuren!

13. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    helemaal mee eens.
    het is zo'n kleine moeite om mensen ook blij te maken.
    en het kost je helemaal niets, behalve wat werk om de urine op te vangen :)

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik doe op dit moment bewust niet mee met mvm ( mischien na me echo van 10 weken ) maar vorige keer heb ik wel mee gedaan en toen was de mvm test op eens heeeel licht terwijl ik 2 dagen er voor een knaltest had en 1 dag na het beginnen met plassen ging het mis.
    heb me toen echt 3 dagen heel druk lopen maken niet kunnen slapen enz .

nu durf ik het gewoon nog niet aan , wil niet weer via een test er achter komen terwijl er mischien niets aan de hand is.
    dus voor 2 weken doe ik niet mee en mischien als me echo goed is dat ik genoeg vertrouwen vind om toch weer mee te doen .
    dus het zijn niet altijd domme redens !

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het zijn zeker niet altijd domme redenen.
    Zoals ik in mn openingspost ook al aangaf twijfelde ik ook.
    2dagen nadat de laatste kannen zijn opgehaald is ons zoontje in mijn buik gestorven. Ik zag zo tegen die grens op dat ik niet zeker wist of ik het aan zou durven.
    Maar ik probeer gewoon vertrouwen te hebben en positief te denken!
    En als je vanaf 10 weken meedoet kun je alsnog 5-6 weken mee doen, alle beetjes helpen meid!

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    nou dat is een van de dingen die ik vorige keer ook zei , toen het fout ging had ik wel 3 kannen vol geplast en toen zei ik ook tegen mijn vriend van dan is dit kindje naast dat het van ons is ook nog goed geweest voor iemand anders

moet tevens wel zegen dat ze netjes handelen na een miskraam kreeg ik een cadeaubon om een bloemtje te kopen met een lieve brief erbij dus wie weet geef ik ezelf over 11 dagen een schop onder me hol en bel ik mvm

17. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb maar een paar weken mee gedaan. (ivm vakantie naar spanje)
    Maar ik vond het hels. Het was gewoon niet te combineren met mijn werk. Draaide allemaal onregelmatige diensten en was relatief weinig thuis. Ik kreeg die potten dus ook nooit allemaal vol. Ik voelde me daar serieus nogal lullig over. Ik had op begeven moment 18 flessen staan (3 kratten). Elke keer als ik daar langs liep werd ik er aan herinnert dat die nog vol moesten.
    Daarnaast stond ik elke ochtend te kokhalsen door de lucht van dat spul dat op de bodem ligt. Bah.

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ze hoeven toch niet vol! Gewoon wanneer je thuis moet plassen in zo'n fles gieten, en dan zie je maar hoe ver je komt. Elke week aan straat, of ze nu halfvol zijn of nog bijna leeg... Die flessen zijn zo groot, die krijg je sowieso niet vol, ik in ieder geval niet!
    Voor die lucht is mijn truc: adem inhouden bij openschroeven fles, snel erin gieten, dop dicht, en dan opstaan en in 'frisse lucht zone' weer rustig ademhalen :) Werkt perfect!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tijdens mn vorige zwangerschap was er een schaarste aan flessen en kreeg ik er elke week 4.
    Die kreeg ik met gemak allemaal helemaal vol (pieste me helemaal suf)
    Nu heb ik er 8 gekregen en ze hoeven niet vol,maar dat is zodat ik elke dag een nieuwe kan pakken. Verminderd de stank ook he!

20. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Precies.. ja...
    Ach weet je.. ook al stinkt het, al zou ik er misselijk van worden, tis voor het goede doel toch.. bedoel, je zult het zelf maar mee moetne maken.. pff,.....

Deel Deze Pagina