Hallo, Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat het hier goed staat. Sinds ongeveer een jaar heb ik een hele sterke kinderwens. Inmiddels ben ik 18 en heb ik de vriend van mijn dromen( hij is 22) . We hebben besloten om te beginnen als mijn pil op is. Dat is ergens in augustus/september. Maar ik wil niet wachten We gaan beide nog naar school, maar ik stop na dit jaar, aangezien ik niet denk dat een werkgever me nog wil nadat ik jaren heb thuisgezeten en al mijn kennis is weggezakt. Zodoende heb ik besloten mijn opleiding niet af te maken. Liever zou ik nu al stoppen met de pil maar vriendlief is realistischer en wil dat ik wacht tot mijn pil op is. Ook omdat we dan hopelijk wat meer gespaard hebben en ik een baantje heb(gehad) Momenteel heeft vriendlief een baan van 3 avonden in de week mexicaans bezorgen en ben ik werkloos. We krijgen beide nog stufi maar dit is niet veel. Ook wonen we in een studenten flat wat alles behalve ideaal is om een kind te krijgen. Wie helpt mij om die maanden door te komen? Ik ben steeds dingen aan het bedenken om de pil uit te stellen/vergeten of te zorgen dat hij niet meer werkt. Ook speelt mijn lichaam spelletjes met me waardoor ik steeds denk dat ik misschien zwanger ben( bewegingen in mn buik, misselijk, kramp). Wie geeft mij tips om de maanden door te komen? Omdat ik mijn verhaal met een beetje haast heb geschreven was het misschien wat onduidelijk.
Lieve Fleurtje, Je bericht "klinkt" erg wanhopig.... Meid, ik snap je kinderwens, maar ik denk dat je beter eerst kan zorgen dat je alles in je leven op orde hebt; een huis, 1 of 2 fulltime inkomens en oprechtheid. En met oprechtheid bedoel ik dat ik het echt niet eerlijk en fair van je vind dat je probeert om je pil onwerkbaar te maken/vergeten etcetera..... Ik vind het een onverantwoord verhaal. ( de vent van je dromen ga je toch niet voor de gek houden?????? ) Je maanden doorkomen: opleiding afmaken, werk zoeken een woning zoeken en een zingeving aan je leven geven, in plaats van te bedenken hoe je de gevoelens van je vent kan omzeilen en je eigen zin door te drijven! Ik klink wellicht als moeder Theresa, maar dit is echt onverantwoord!
Ik weet hoe het is om een kinderwens te hebben maar ik denk dat je realistisch naar je situatie moet kijken. De reden om te stoppen met je opleiding kan ik niet helemaal volgen. En je pilgebruik ssaboteren is niet de basis voor een eerlijke relatie , toch?
tja... ik weet niet helemaal of ik je bericht serieus moet nemen.. Maar misschien komt dat omdat ik hoop van niet Laat ik voorop stellen.. Er zijn een aantal geweldige tienermoeders waar de gemiddelde 30 jarige nog wat van kan leren. Alleen lees ik in alle eerlijkheid in jou bericht nog een hoop zaken waar ik mijn vraagtekens bij zet. Geen studie afmaken geen baan geen huisvesting Meis mijn tip: Maak je studie af.. Zorg voor een stevige basis voor zowel jou, je vriend en jullie kind. Het leven wordt dan later een stuk makkelijker. Ik geloof best dat je een grote kinderwens hebt, maar je hebt nu nog de kans je leven goed op orde te krijgen. Daar heb je later alleen maar profijt van
In de huidige markt is een opleiding wel heel belangrijk. Dus ik zou echt niet stoppen! Verder sluit ik me bij taart en wachtende aan
Zorg dat je beide een baan heb, een huis waar ook plek is voor een baby en dat je iig financieel stabiel bent. Nu aan een kind beginnen vind ik onverantwoordelijk en ergens een beetje egoïstisch omdat je niet eens een goede stabiele basis heb/kan bieden.
Je bent nog geen 3 maanden samen, geen geld, geen opleiding, geen woning? Goede basis zeg voor een kind Wordt eerst eens volwassen en kom dan nog eens terug! Ongelooflijk dit..
Meid waar wil je het allemaal voor doen? Snap best dat je niet bakken emt gekd nodig hebt om kinderen groot te brengen en waar een wil is is een weg maar om er in deze situatie bewust voor te kiezen? Ook al zou jij thuismoeder worden, dan nog heeft je vriend een baantje van 3 avonden in de week? En stufi (die jij niet meer krijgt als je niet meer studeerd) en een studentkamer? Hoe zie je je dat voor je?! denk daar alsjeblieft eerst even over na! En je opleiding, ook als je jaren niet werkt is het altijd nog beter om in ieder geval een diploma te hebben! Dus stop niet hoor! dat is zonde! Echt meis, ga eerst even serieus nadenken over deze belangrijke dingen! Een kindje krijgen en kunnen laten opgroeien is niet zo maar iets.
Snap heel goed je kinderwens, maar dit is niet verantwoord. Zou nu puur egoïsme zijn om eraan te beginnen. Jullie hebben momenteel niet veel te bieden aan een kind. Net wat m'n voorgangers zeggen; het hoeft geen bakken met geld te kosten. Maar een woning/werk en geld zijn toch wel noodzakelijk. En je bent nog zooo jong. ALs je eenmaal een kind hebt is het niet meer terug te draaien, en zul je niet gauw meer een studie op kunnen pakken of iets dergelijks. En dat je redenen verzint om je pil niet werkbaar te maken is niet echt volwassen.
Waarschijnlijk vanalles wat je niet wil horen maar ik schrijf het toch... Waarom niet wachten tot jullie beide klaar zijn met school, een baan hebben, een woning en stabiliteit? Je wilt , neem ik aan, een stabiel en zorgeloos leven voor je kindje? Kijk, niemand weet wat de toekomst is qua baan, inkomen, relatie enz... Maar met een goede basis beginnen geeft toch veel rust? Meid, je bent nog zó jong! Als je straks een kindje hebt, en je wil toch weer studeren voor een leuke, goede baan... dat is erg zwaar hoor. Dan heb je én een inkomen nodig, én je huishouden runnen én een kind op te voeden én een relatie om op peil te houden. Kunnen jullie het straks redden met alleen de inkomen van je vriend? Of ga je een handje ophouden bij de regering? Denk aub niet alleen aan jezelf, en hoe leuk en goed een baby bij je outfit staat. Het is écht niet allemaal rozengeur en maneschijn hoor. Het is soms hondsvermoeiend als ik eerlijk mag zijn. Denk aan de toekomst, die van jezelf en zéker van een kind! Nu helemaal nu, die economie op zn reet ligt.
Sorry hoor.. Maar je wilt stoppen met je opleiding voor een kind omdat je denkt dat niemand je straks wil als je een paar jaar niks heb gedaan? Denk jij dat geen enkele moeder werkt? Andere moeders die een tijdje niet hebben gewerkt krijgen ook gewoon weer werk hoor.. En daarbij... Je kunt straks geen reet zonder diploma( spreek uit ervaring, en nee niet door kinderwens) dus zorg eerst dat je je opleiding afmaakt wsnt zoiets bizars als dit heb ik nog nooit ghoord... Punt 2: hoe achterbaks kan je zijn als je je pil wil saboteren..?! Wat denk je hoe je vriend reageert als ie dit ooit hoort.. Zou er niet eaar van staan te kijken als ie je dan zou dumpen... Punt 3: je heb niet eens geld.. Dus hoe denk je een kind te gaan onderhouden? Kost meer je dan je denkt hoor.. Bedenk even.. Alle uitzet(die je niet eens kwijt kan in e studentenhuisje) dat kost niet niks hoor.. Minimaal 1 pak luiers per week soms meer... Minmaal 10 euro per week.. Als jeflesvoeding wil geven 10 euro per week.. En zo zijn er nog 100 dingen! Nee hoor.. Vind dat jij echt heel dom bezig ben...
Owjaa en daarbij.. Weet niet of je het weet.. Maar als je stopt met je opleiding kan je alle stufi die je nu heb gehad terug betalen Word een beetje lastig zonder werk
Ik sluit mij ook bij al mijn voorgangers aan; sommige mensen overkomt het, onbedoeld zwanger worden in een vergelijkbare situatie. Maar hier bewust voor kiezen vind ik echt niet slim! En hoe lang ben je samen met je vriend? iemand zegt 3 maanden, maar ik zie dat niet terug in je verhaal..... Kijk eerst maar eens of je relatie stand houd zou ik zeggen, maak je studie af, zorg voor financiele stabiliteit en een betere huisvesting. (solliciteren na een paar jaar thuis te hebben gezeten is echt makkelijker wanneer je een diploma hebt, zonder kom je steeds moeilijker en moeilijker aan de bak!)
Echt werkelijk waar. Volgens mij weet TS echt wel dat dit totaal niet verstandig is om te doen. Zie groot gedrukte tekst. Ik krijg een onderbuik gevoel dat dit iemand is die aandacht tekort komt. Indien mijn gevoel misschien verkeerd is, excuus. Maar dit is de eerste gedachte die ik bij dit topic krijg.