Ik heb in 2009 10 weken meegedaan met MvM. Vond het helemaal geen probleem, je helpt er juist zoveel vrouwen mee. Nu heb ik weer 10 weken meegedaan, morgen komen ze de laatste kannen ophalen. Ik had er elke dag 1 in de wc staan en de overige kannen in kratten stonden bij mij gewoon in de slaapkamer. Ruik je helemaal niks van, en aan die geur in de kannen............ daar wen je wel aan hoor! Ik ben blij dat ik weer 10 weken heb mee mogen doen. Hier werden de kannen ook opgehaald, woon ook in een flat en ik zette de kannen 's ochtends beneden en 's middags werden ze opgehaald en weer lege kannen voor terug gezet!
Ik heb vrijdags toen positief getest en dinsdag had ik de consulente al aan tafel zitten. Ik pieste me een ongeluk en had elke week 2 kratten met flessen helemaal vol. Op mijn werk deed ik het niet dat kan echt niet. Het stinkt helemaal niet als de flessen dicht zitten. En zodra je de dop eraf haalt en even een hap lucht neemt heb je er echt geen last van. Je moet er niet met je neus boven gaan hangen! Helaas kan je hier sinds kort de flessen niet meer wegbrengen en ik ga bij een volgende zwangerschap toch echt geen flessen aan de straat zetten. Dat valt enorm op en ik wil het de eerste weken nog voor onszelf houden. Dat is echt een groot minpunt. Voorheen bracht ik ze zelf elke week naar het Groene Kruis maar dat kan dus niet meer. Een hele slechte zaak want ik denk dat ik niet de enige ben die ze niet bij de voordeur wil hebben!
Misschien kun je met ze afspreken dat ze het op een dag halen dat je thuis bent? Dan kunnen ze gewoon ff bij je aanbellen.
Dat kan volgens mij niet ze rijden via een route. Maar ik ga wel informeren tzt als het weer nodig is. Ik wil het graag weer doen nl.
ik heb tijdens mn voige zqangerschap ook meegedaan en toen moest ik de flessen zelf wegbrengen, nu ben ik verhuisd en ik weet dat ze ze hier komen halen maar ik zie het echt niet zitten om ze zo protificaal voor de deur te zetten, dan ziet iedereen gelijk dat je zwanger bent! (er wonen hier veel mensen in de wijk met kleine kindjes) dus vraag me af of ik het bij een evt volgende zwangerschap wel weer doe...
ik ga ook mee doen. Ik twijfelde eerst wel of ik mee wou doen. Toen ik gister de verloskundige belde voor een afspraak vroeg ze of ze me nummer mocht geven aan moeders voor moeders. Nu komen ze maandag bij me thuis uitleg geven. Vind het toch wel belangrijk om mee te doen als je zelf niet vanzelf zwanger kan worden ben je ook blijdat er mensen zijn die dat doen.
ja dat is ook , ben ik volkomen met je eens! maar vind wel dat je het voor je omgeving geheim moet kunnen houden!
ik weet dat je bij ons in het dorp bij haar van moeders van moeders de flessen mag brengen zodat je ze niet voor de deur hoeft te zetten want dat wil ik ook niet. maar dat zou wel per dorp/stad verschillen
Meedoen, want er zijn te weinig deelnemers... Mijn vriend werk bij de firma die het verwerkt in Pregnyl via een ingewikkelde en kostbare methode en er is echt heel veel urine voor nodig, in een beperkte periode van je zwangerschap. Alleen tm uiterlijk de 11e week vd zwangerschap (6e tm de 16e week), wees er SNEL bij dus... Check: www.moedersvoormoeders.nl Zelf had ik circa 1 krat per week/ 6 blauwe flacons. De flacons hebben een draaidop en daarmee kun je de stank goed weg houden, stond bij ons gewoon op de badkamer. Het meeste werk is dan nog het opvangen. Zelf heb ik gekozen het 1x per week door mijn vriend weg te laten brengen, omdat volgens mij de hele buurt niet hoefde te weten dat ik zwanger was, maar volgens mij haalt iemand het op met een blanco busje! Volgende x (als het lukt) maar laten ophalen.... En je krijgt een armbandje of ketting, heel leuk als attentie, maar doe het vooral om anderen ook een KANS te geven. Wat voor jou zo vanzelfsprekend is kan voor een ander een enorme wens zijn O ja, ik heb geen aandelen MSD en mijn vriend is niet werkzaam op de betreffende afdeling. Hij heeft me enkel aangespoord om mee te doen --> lief toch P.S.: ik hoorde dat er ook zo een initiatief is voor borstvoeding, moeders die voldoende hebben staan het af aan moeders waar het niet lukt....
Ik ben vandaag begonnen met MvM. Die geur dat uit de kannen komt vind ik wel meevallen maar heb op dit moment ook geen last van misselijkheid.
Ik heb maandag me ingeschreven en had vandaag (15 feb) al iemand die langskwam! Er is veel verteld, maar waar ik het meest van schrok is dat je voor een potje (die van de dr. ofzo waar je in moet plassen) met die hormonen die ze eruit halen, een heel zwembad aan urine moet hebben! Om zo'n klein potje eruit te halen, vanaf toen wist ik pas hoe kostbaar het dus eigenlijk is.(En echt nodig!) Dus ik zeg meiden doen, jij zou het toch ook fijn vinden dat het er is als jij het nodig zou hebben. Als je het in de tuin moet zetten, kun je dan niet afspreken dat je er iets omheen doet zoals en handdoek of een zak ofzo? Morgen kan ik beginnen!!
de eerste zwangerschap kwam ik er te laat achter dat ik zwanger was (pas met 8 wkn) nu zou ik zeker meedoen!
Ik ben net gebelt door mvm. Maar ze zei van te voren al dat het bij mij niet opgehaald kan worden. Terwijl 5min van mijn adres wel,maar ik lig er net buiten. Ik ga het niet wegbrengen omdat de lokaties best wel een eindje rijden zijn voor mij. Voordat ik het zei,zei ze zelf al dat ze het begreep als in het niet zou doen. Het enige wat in kan doen is aan een vriendin vragen of zij de kannen buiten bij haar wil zetten iedere maandag! Zo niet dan gaat het helaas niet door!! Ze belt woensdag terug!