Dag dames, nu ik zwanger ben van de 2e vroeg ik me af, of de weeen van een 2e (of 3e, 4e enz) bevalling anders zijn dan van de voorgaande? Dus zijn ze anders van intensiteit of plek? Had bij mijn dochter rug-, been-, en buik weeen tegelijkertijd, hele sterke, en mede daardoor ben ik helemaal uitgeput geraakt. Uiteindelijk is dat een ks geworden. Ik vraag me dus af, of ik mag hopen dat het de volgende keer iets ruster gaat??
Kan allemaal denk ik. Ik hoop ook dat ik nu persweeen heb de verdere ontsluitingsweeen mogen zo gaan zoals bij de eerste maar je heb het niet voor het kiezen. Denk dat het hetzelfde kan gaan of juist helemaal anders. Sneller is vaak wel het geval dus we zullen zien
de weeen voelde ongeveer hetzelfde. alleen bij de eerste had ik 6 uur lang flinke weeen om de 3 min. laatste uren om de 2 min. en laatste stuk zat er geen stop meer op! bij de 2e bleven ze om de 5 a 6 min. wel heftig, maar goed te doen als er 5 min tussen zit! dus was eigenlijk best relaxed. had het gevoel dat t niet op schoot, maar ze is toch binnen 6 uur geboren! heel verschillend dus...
Bij de eerste heb ik rug weeën gehad en heb ik 4 uur en 50 min over de hele bevalling gedaan (van 1e wee tot geboorte). Was goed te doen. Bij de tweede heb ik alleen een weeënstorm gehad in buik en benen. En heb ik 50 min over de hele bevalling gedaan. Ook heel verschillend dus...
Bij de eerste buikweeen gehad, en bij de 2e rugweeen, dus ja hier bij beide bevallingen andere weeen gehad. Hoop nu eind september van de 3e te bevallen, dus ben benieuwd
Ik heb bij de eerste rugweeen gehad en hoop op buikweeen dit keer omdat die beter weg te puffen zijn. Wow, MrsDee, 50 minuten!! Heb je toen veel naweeen gehad?
Ah hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik hoop dat t ongeveer net zo gaat als de eerste, alleen dan een iets mindere weeenstorm, maar wel 3 keer persen en eruit
Mijn moeder heeft van mij en mijn zusje en rugweeën gehad en van mijn broertje buikweeën, en die vond ze toen heerlijk vergeleken met de rugweeën hahaha. Ik vroeg me weer af of de ligging van je placenta hier weer iets mee te maken kan hebben? Ik had bij mijn zoontje de placenta aan de achterzijde en nu aan de voorzijde. Met deze zwangerschap heb ik ook enorme rugpijn met flinke uitstralingen naar mijn benen en billen. Daarom vroeg ik mij dit weer af
hier 3x rugweeeen... maar toch heel verschil van weeeen hoor... in de eerste bevalling zat meer "opbouw"... (wel snelle bevalling) tweede was storm... (nog snellere bevalling, 2,5 uur) derde was ongi-rugpijn.... half uurtje weeen 3 minuten persen.... nu afwachten hoe het nu gaat? ligging placenta heb ik idd meer gehoord dat dat ermee te maken heeft.... nu hier voor 4x keer placenta aan buikzijde.... dus tja....
Hier bij de eerste alleen maar rugweeen gehad, toen de bevalling begon kwamen de eerste weeen gelijk om de 3a4 minuten. bij de tweede had ik rug en buik weeen, maar 26 uur lang heel onregelmatig, daarna kwamen ze om de 2 minuten, en dan alles tegelijk. dus in 1 wee buik rug en beenweeen. als je vanaf de "echte" weeen rekent dan duurde de tweede bevalling 6 uur bij beide zwangerschappem had ik de placenta aan de rug liggen
Was wel een beetje anders. Beide keren trouwens placenta aan de achterkant. Bij de eerste bouwden ze veel geleidelijker op, qua frequentie, tijdsduur en heftigheid. Bij de tweede ging het meer pats-boem-au. De eerste keer bouwden ze rustig op en duurden ze vrij lang (al gauw tegen de minuut); en kwamen ze heel lang zo om de 6 minuten. De tweede keer deden ze meteen pijn en bleven ze maar 20-40 seconden, maar ik kreeg ze al gauw om de 2-3 minuten. Qua gevoel: eerste keer beetje richting de rug, tweede keer echte rugweeën. Moest ze ook in andere houding opvangen. Qua reactie op de weeën: eerste keer bleef ik heel bewust, tweede keer raakte ik steeds een beetje in een roes tussen de weeën in (het laatste uurtje vooral, daarvoor ging het nog wel).
hier bij allebeide rugweeën maar had bij de tweede ook persweeën en die heb ik bij de eerste niet gehad. placenta 1ste keer achter 2de keer voor en nu ook weer voor.
Valt eigenlijk wel mee, had het wel verwacht! Maar niet meer last van gehad, als na mijn eerste bevalling.
hmm, valt dus weinig over te zeggen.... Als het aan de placenta zou liggen heb ik goede hoop, vorige keer aan de voorkant, nu aan de achterkant! wbt de persweeen, daar ben ik de vorige keer nooit aan toegekomen, geen idee dus wat ik wat dat betreft moet verwachten!
Hier 2 heel verschillende bevallingen. Bij de eerste buik en beenweeen, niet uit te houden, en na 6 uur een ruggeprik gehad. Bij mijn zoontje buikweeen zoals ze in het boekje staan, ze komen, piek, en gingen weer. Dit heb ik echt ervaren als een "ontspannen" bevalling.
Ben bij allebei ingeleid. Eerste bevalling duurde 7 uur en had ik al die tijd rugweeen (m'n moeder heeft zich een ongeluk gemasseerd ) en de tweede bevalling duurde 3 uur en had ik alleen buikweeen (zat moeders er dus voor niets bij hihi)...denk dat er maar weinig over te zeggen valt.