Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wachtende, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Zo te lezen doen verschillende verhalen de ronde: je mag wel/niet beginnen voor je 6 weken bent, 10 weken flessen volpiesen is voor één/meerdere pregnylinjecties, er gaat wel/geen HCG naar andere 'doeleinden'.....

in de folder van mvm staat dat een heel klein percentage wordt gebruikt voor andere doeleinden (afvallen) en dat mvm zich daarvan distantieert....

over de beginweek, geen idee maar misschien zijn de voorwaarden aangepast, en kun je meedoen als je met 5 weken al een duidelijke test hebt?

wat de aantallen injecties betreft, zal vast ook uitmaken welke dosis. Voor 10.000 is het dubbele nodig dan voor 5000 en volgens mij heb je ook 2500... dus ja, dan kan ik me voorstellen dat misschien 10 weken piesen voor één van 10.000 is, dus even zo goed voor 2 of 4 van een lagere dosis. Of dat zo is weet ik niet hoor.... en bedenk je wel dat sommige vrouwen (waaronder ikzelf) één injectie van 5000 nodig hebben om zwanger te worden....!

Vandaag begonnen hier, en ik moet zeggen dat de stank me meevalt nu ik niet zo kotsmisselijk ben. Vorige keer weet ik dat dat echt heel naar was die lucht.... ; )

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hier is MvM geweest. Een mega knaltest. Hierdoor had ze eigenlijk wel vertrouwen in dit mini baby’tje en dat is natuurlijk fijn te horen. Hopelijk krijgt ze gelijk. Ga maandag beginnen.
    Gevraagd hoeveel stellen er geholpen worden met 10 weken plassen. Ze zei een stuk of 7/8. Toch vreemd dat ze allemaal wat anders zeggen.
    En ook gevraagd of je voor 6 weken mag beginnen. Ze zei dat dit de richtlijn is, maar er wel eens vrouwen eerder beginnen als ze niet weten hoe ver ze zijn. Zij houdt 6 weken aan.

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Heb me vandaag aangemeld het enige waar ik me ook druk over maak is de stank van de flessen. Vorige zwangerschap was ik niet misselijk maar kon ik de geur al haast niet verdragen, en nu ben ik wel snel misselijk.. Ik probeer t gewoon.

4. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Hier ook een super test en mag gelijk starten. Ik vind het prima :)

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

vandaag gebeld door MvM
    volgende week do een afspraak
    ben dan wel al bijna 8 weken maaja

6. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren MvM over de vloer gehad en ik mag ook direct beginnen! Ik had een mooie knaltest :) Ze zei bij mij ook dat er meerdere doses pregnyl gemaakt worden van mijn 10 weken plas ;)

7. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo!

Gister ook een MvM mevrouw over de vloer gehad. Erg gezellig en ook een knaltest! Altijd leuk om die bevestiging te zien... ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben maar volgens haar zat ik dichter bij de 6 weken dan de 4, hoera!
    Vanochtend voor het eerst een 'donatie' gedaan, maar meteen een fout gemaakt; ik dacht dat de fles niet goed schoon was gemaakt want er zat allemaal van dat spul in, dus ik heb hem eerst omgespoeld! Na wat gegoogle kwam ik erachter dat dat spul er dus wél in moet zitten... Snel een klein beetje uit een andere fles overgegooid, maar denk niet dat dat helpt. Hadden ze er wel even bij mogen vertellen, vind ik!

8. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    dit werd mij wel verteld, vreemd dat het dus niet altijd gebeurd

9. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hm, ja. Ze zei wel dat ik die opvangbeker niet met afwasmiddel mocht afwassen, dus daarom had ik die fles ook omgespoeld... Nouja, daar leert men van. Eén plasje verloren, maar er komen er hopelijk nog genoeg aan! ;)

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

Mooie test!
    Ze zei tegen mij dat ik door mijn 10 weken plassen één op de 6 stellen help met zwanger worden..

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik doe ook mee. Voor de 2e keer.
    Helaas mag ik al ruim een week niet opvangen ivm een AB kuur maar vanaf zaterdag mag ik weer!!

12. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik zou graag meedoen als ik hiermee moeders kon helpen en heb dat bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Wat me toen echter is tegengevallen is dat ik er achterkwam dat MvM een hele commerciele organisatie is die heel veel geld verdient met urine.

Ik weet dat dit voor veel boze reacties gaat zorgen, maar hoop dat jullie begrijpen dat ik heel veel moeite heb dat mede deze organisatie ervoor zorgdraagt dat de medicatie voor vrouwen die niet zomaar zwanger kunnen worden enorm hoog is.

Ook het feit dat de organisatie niet transparant is (we weten bijv. niet welk percentage er naar andere middelen gaat etc.) vind ik onjuist.

Mocht MvM besluiten ooit een stichting te worden, een nonprofit instelling of louter kostendekkend zouden werken ben ik deoverigens de eerste die me aanmeld.

13. danip

danip Niet meer actief

Zou je me misschien kunnen vertellen waar ik hierover meer kan lezen? Ik heb na je berichtje zitten googlen, maar ik kan alleen maar een heel klein beetje informatie op fora als dit vinden. Ik kan nergens een duidelijk verhaal vinden.

Maar evengoed plas ik bij een (hopelijke) volgende zwangerschap weer. Al zouden ze er 300,- per mililiter mee verdienen. Zonder plas geen pregnyl.

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    MvM consulenten zijn in elk geval geen vrijwilligers, dat weet ik wel.

Deel Deze Pagina