moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mirpat87, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb de flessen vanaf het eerste moment trots voor de deur gezet!

Een beetje het gevoel van 'ons-kent-ons': als je zelf hebt meegedaan herken je de flessen. Anders is het 'gewoon een kratje'.

Als ik die flessen bij iemand zou zien staan, zou ik zeker een goedkeurende knik richting adres doen..!

2. tulip

tulip Niet meer actief

haha wat mooi om te lezen;)

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Off-topic: Heee, Tulip! Weer zwanger? Goed man!

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het boeit me niets als anderen de flessen zouden herkennen. Ik , die gezegend is met makkelijk zwanger worden, doe heel graag iets voor hen die in een andere situatie verkeren. En dit is het enige wat ik voor ze kan doen. Als daarmee mijn buren vroegtijdig op de hoogte zijn van mijn zwangerschap, so be it..

5. chila

chila Niet meer actief

Ik heb me direct aangemeld toen ik wist dat ik zwanger was.
    Het doet me goed iets voor anderen te kunnen betekenen omdat wij zelf weten hoe moeilijk het kan zijn zwanger te raken. De kratten staan bij ons achter het huis (dat is iets makkelijker) maar voor de buren maakt het me niet uit. Ze weten het hier toch allemaal al.

6. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Die kratten is wel t laatste waar ik me druk over maak.
    Vind t ook fijn om iets te kunnen doen voor een ander.
    @lievemamatrix ik ben ook erg misselijk dus dat word ook leuk. :D Al ben ik niet zo heel moeilijk qua luchtjes enzo. ;)

Wat goed om te horen dat er zoveel t ook gedaan hebben.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb mijn eerste zwangerschap ook meegedaan en had er ook wel een fijn gevoel bij; alsof je straks iemand anders toch ook een heeeeeeel klein beetje mama hebt gemaakt. :)

Nu weer zwanger maar aan de antibioticakuur dus mag nu niet even niet meedoen.

Moet wel eerlijk zeggen dat die flessen waarin de urine bewaards wordt echt enorm stinken hoor!! :$

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Je moet er ook niet aan ruiken, haha.

Maar ik ben het wel met jullie eens, al lijkt het van week tot week te verschillen. Mijn huidige lading flessen stinken meer dan de vorige, echt!

En nu heb ik het geluk dat ik amper misselijk ben, maar ik kan me voorstellen dat dit mensen tegenhoudt om mee te doen.

Oplossing: zelf in kan piesen, vriend/man laten overschenken.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik doe nu ruim een week mee!

Ik breng de kratten zelf weg en haal nieuwe op, kan hier redelijk in de buurt. Ik kan hier de kratten voor de deur zetten maar dan moet de chauffeur wel de toegangsdeur door kunnen waarvoor hij aan moet bellen bij een andere woning als ik er niet ben. Daarnaast hoeft van mij nog het hele complex te weten dat wij een kleintje verwachten.

De flessen vind ik niet aangenaam ruiken, maar ik had het eigenlijk nog onaangenamer verwacht (viel me dus enigszins mee) maar erg bevorderlijk voor de misselijkheid vind ik het niet.
    So far vind ik het goed te doen en ben blij dat ik ook iets kan doen om andere stellen een beetje te kunnen helpen bij hun kinderwens als dat nodig is.

10. tulip

tulip Niet meer actief

dank je, ja zeker goed en nu hopen dat het ook zo blijft;)

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij wachten deze keer eerst een goede echo af en willen daarna mee doen.

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik vond het eerlijk gezegd wel een heel gedoe. Vooral toen ik misselijk was was het geen pretje. Ik heb wel meer dan 9 weken mee gedaan maar ben blij dat ik weer gewoon op de wc kan zitten. Ik ben wel blij dat ik het een keer heb mogen doen, maar bij een evt volgende zwschap ga ik dit niet nog een keer doen.

13. Alf

Alf Niet meer actief

Yep, ik doe ook mee!
    Net als velen hier (zo lees ik) moeite met de geur van de flessen..
    Ze komen hier ook niet halen, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn! Nu tenminste geen kratten voor de deur en een chauffeur in de straat :)

Ik hoorde dat ze een heel olympisch bad vol urine nodig hebben voor een klein flesje pergnyl :$
    Dus hoe meer MvM-ers, hoe beter!!

14. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    @katalaya als ik mn vriend t moet laten overgieten gaat m niet worden :D haha die staat kokhalzend boveb die flessen. ;)
    @zomerrr kan me voorstellen dat je nog even wil wachten.

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik heb mee gedaan! Gedoe viel wel mee, ik bedoel je hebt het over een week of 9/ 10.. was is dat nu op een mensen leven? Nou voor mij geen discussie mogelijk, volgende keer weer. Ik moest de flessen ook zelf weg brengen maar ach.. das 1 keer per week... 5 minutjes werk.. en dat 9 keer.. ach...

Ik kreeg geen boek meer.. daar was ik "te laat" voor.. die actie was afgelopen. Ik kreeg een ketting, en een sleutelhanger, en uiteindelijk een luiertas van Moeder voor moeders. ik heb van week 6 en een half tot week 15 en een beetje gespaard.

16. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Bij mij zijn vandaag de laatste flessen opgehaald.
    Ik vond het helemaal niet erg om mee te doen. Ik heb ook geen last gehad van de geur. Gewoon diepe hap lucht, dop open, ingieten, dop dicht (wcdeur dicht) en weer ademhalen. Kannetje omspoelen en klaar is het!

Zou zo weer 10 weken meedoen! Ik plaste ook wel eens gewoon, want vooral de laatste twee weken plaste ik per dag zo'n 1,5 kan vol!!! Hoe is het mogelijk hahaha.

17. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik heb het van begin tot eind volgehouden (zwangerschapsweek 6-16), en ben blij dat ik het gedaan heb :) Deed het alleen als ik thuis was en vaak kreeg ik met gemak de 8 flessen vol, vooral in het weekend als je veel thuis bent he :p

En ja, het is fijn om gewoon weer normaal op het toilet te plassen, maar opzich vond ik het geen probleem. Als ik er een keer 's nachts geen zin in had deed ik het niet, alles wat je opvangt kunnen ze goed gebruiken dus het geeft echt niet als je een keer wat minder inzamelt... Alles is goed!

18. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Maandag afspraak met moeders voor moeders!
    Plassen moet ik toch....:D

19. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Ik doe ook mee...Ben vanaf vorige week begonnen. Ook een sleutelhanger en armband gekregen.
    En net als jullie allemaal ga ik ook bijna over mijn nek van die lucht en ik ruik er echt niet aan maar als je overgiet dan komt die walm gewoon recht in je neus terecht. Dus ik hou mijn adem dan ff in ;) haha. Moet de krat ook zelf wegbrengen. Is dichtbij...En dat een paar weken..Ik heb er een goed gevoel bij, om zo iemand te kunnen te helpen.
    Maar wel fijn als het straks voorbij is ;)

20. judith1984

judith1984 Actief lid

14 mrt 2012
    128
    0
    0
    Ik zou willen zeggen tegen iedereen die zwanger is en het nog kan: doe alsjeblieft mee!!!! Ik werk in de apotheek en maak op dit moment mee dat er geen pregnyl te krijgen is en heb een huilend iemand aan de lijn gehad omdat zij dus nu nog langer moet wachten, rede? te weinig deelnemers aan moeders voor moeders! dat moet toch anders kunnen! ik doe zelf ook mee en heb in het begin ook getwijfeld maar dit vond ik hartverscheurend!

ik zou willen dat er minder werd geklaagd over de geur van die potten want als dat de rede is? wees blij dat je zelf zonder problemen zwanger bent geworden of misschien ook wel met behulp van pregnyl!

Gr Judith en succes met de deelname!

Deel Deze Pagina