Harde buiken of baby die omhoog komt??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WmvSS, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Dames ik weet nou niet of ik last heb van harde buiken of dat het de baby is die zo nu en dan omhoog komt drijven ......... Het gebeurt zo'n 10x per dag en het voelt ongemakkelijk maar is niet pijnlijk. Het begint met een soort kriebelvlinder gevoel en dat gevoel komt dan van binnen langzaam naar de bovenkant van mn buik, mijn buik is dan wel hard maar niet als van steen.

Ik weet niet tot hoe hoog mn baarmoeder nu komt en weet ook niet zo goed of mn hele baarmoeder dan hard is ."..........het duurt meestal maar een seconde of 30. Hebben jullie enig idee of dit de beeb is of dat het harde buiken zijn?

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi,

Herkenbaar wat je schrijft, al heb ik het pas op een latere termijn gekregen. Hierdoor kon ik duidelijk voelen of mijn hele buik hard werd of alleen 1 kant waar dus de baby zit.

De vk tipte mij in de vorige zwangerschap dat je een harde buik weg kunt zuchten door tijdens diep inademen je buik maximaal te bollen en dan rustig weer uitademen. Met deze truc lukt het me meestal om een harde buik snel weg te laten zakken. Misschien kun je dat eens proberen en kijken of het gevoel dan minder wordt?

3. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook sinds een paar weken, ik heb zelf het idee dat t het kindje is. Als ik er op zachtjes op duw dan voel ik echt wat zitten, duw ik een paar cm naar de zijkant dan voel ik niks meer. Gebeurt bij mij ook eigenlijk alleen als ik rustig lig of zit.

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Niemand die het weet? Maak me soms zorgen .......

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    De enige die jou hierin kan helpen is de vk meis! Ik weet niet of het harde buiken zijn. Bij mij zijn harde buiken echt alsof er een basketbal in mn buik zit en voelt het alsof er een baksteen in ligt en regelmatig menstruatiepijntjes erbij. Maar das bij iedereen anders! Als het je onzeker maakt gewoon bellen! Baarmoeder komt bij 22wk tot bij de navel, al was dat bij mij weer niet zo omdat mijn navel heel hoog zit. De vk meet dat op vanaf je middenrif geloof ik.

Succes! En echt bellen want stress is ook niet bevordelijk!! ;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

Bij mij begon een harde buik met samentrekken aan de zijkant en,trok zo naar het midden en werd dan keihard.

Als de baby naar boven kwam voelde het alleen daar hard en stond de rest van mn buik dus niet strak

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Een harde buik is echt de hele baarmoer die hard wordt. Ik heb regelmatig harde buiken maar ook regelmatig wat jij zegt. De kleine gaat dan dwars boven in mijn baarmoeder liggen. Dan wordt het bovenste gedeelte heel hard, maar onderin is mijn baarmoeder nog gewoon zacht. Het voelt ook anders dan een harde buik, voelt echt ongemakkelijk.
    Je baarmoeder moet n inderdaad ne boven je navel uitkomen.

Maar ... als je het niet vertrouwd, bel de vk!!!

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik wou net dezelfde vraag stellen als TS, ze beschrijft precies hoe ik het ook heb, ik krijg het meestal als ik op de bank lig

9. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Kan ook zijn omdat het kindje juist actief wordt als jij rust. Bij beweging woeg je de kleine in slaap. Blijf goed voelen of het de hele baarmoeder is of een plek in je buik.

Deel Deze Pagina