Moeders voor moeders.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daycey, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb beide zwangerschappen meegedaan en vond het heel vanzelfsprekend hoor!! Als ik maar 1 vrouw heb kunnen helpen, dan is het waard geweest. Bovendien is het geen enkele moeite, plassen moet je toch en om dat even op te vangen en in een kan te gieten...ach, dat kan iedereen.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga er weer met veel liefde aan meedoen dit keer.
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er niet lang aan mee kunnen doen door opnames in het ziekenhuis.
    Nu hopen dat ik gelijk van 5 tot 16 weken mee kan doen!

3. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp

E is idd ook een synthetisch middel, maar dat kan alleen ipv de lagere doseringen pregnyl gebruikt worden. Om een eisprong op te wekken en sommige meiden daarna nog, heb je een minimale hoeveelheid nodig. 5000 tot 10000 eenheden. Hier heb je echt hcg voor nodig en werkt de synthetische stof niet. Dit is nl geen hcg, maar een vervanger.
    Super dat je mee doet!

4. BEEBIE1601

6 nov 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat heb je zo mooi beschreven! helemaal met je eens. maar goed, iedereen mag het zelf weten natuurlijk, ondanks dat ook ik vind dat iedereen gewoon mee zou moeten doen!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Lousa; ik begrijp je helemaal hoor! Bij de zwangerschap van mijn zoon heb ik ook niet mee gedaan omdat ik daarvoor een vmk had gehad. Daar heb ik zo'n verdriet van gehad rn ik ond de zwangerschap erna zo verschrikkeling. Ik kon het toen echt niet opbrengen.
    In mijn omgeving hoor ik veelmvn vrouwen ie bij de eerste zwangerschap meededen en bij de tweede niet meer, toch vnwege de stank en gedoe. Ik heb bedacht het maar om te draaien en dan bij de olgende zwangerschap mee te doen. En het goede nieuws is, dat ik me eergisteren heb mogen aanmelden. :D Ik ga dus plassen voor de vrouwen die het nodig hebben.

Ik weet trouwens al sinds de middelbare school dat MvM bestaat, was gewoon onderdeel van de bio-lessen over voortplanting en seksualiteit. Er haangen ook posters en folders bij de huiartsen die ik ken en bij de apotheken. En de vk vraagt het geloof ik ook gelijk als je je aanmeldt. (Weet ik niet zeker, want daar heb ik nu nog niet mee gebeld.) ik geloof dat mijn moeder ook al eplast heeft voor MvM.

Ik hoor trouwens dat het tekort aan pregnyl niet komt door te weinig urine, maar door gebrek aan een andere grondstof. Ik zal het maandag eens navragen aan de consulente.

6. vlindertjuhh

vlindertjuhh Actief lid

6 apr 2011
    317
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik doe ook mee was voor mij vanzelf sprekend ben door middel van icsi zwanger geworden.
    kleine moeite en voor andere een HEEl groot plezier.

7. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Wat ik heb begrepen van de synthetische versie, is dat deze niet vergoed wordt door verzekeraars en minder goed werkt. De informatrice vertelde mij ook dat de pregnyl ook voor mannen met verminderde vruchtbaarheid en jongetjes waarbij de balletjes niet zijn ingedaald, wordt gebruikt.
    De moeite die het kost is haast verwaarloosbaar moet ik zeggen. Ik ben blij dat ik mee doe!

8. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij m'n dochter meegedaan en ga nu ook weer meedoen. Ik las ergens een commentaar dat alleen vrouwen meedoen die m.b.v. MMM zwanger zijn geworden en dat vrouwen die niet makkelijk zwanger worden niet meedoen. Vind ik een beetje kort door de bocht. Ik ben toevallig 1 van de gelukkigen die snel zwanger wordt, maar ik doe wel mee, juist omdat ik het een ander ook zo gun...

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ben het met die vrouwen eens. Ik wil ook niet meedoen en vind het ook een hoop gedoe.

Ach ja, het doel vind ik dan wel weer goed dus heb ik wel meegedaan......Maar blijf het een crime vinden.

10. tulip

tulip Niet meer actief

dat gevoel had ik dus ook precies. Ik vond deze zwangerschap in het begin ook doodeng, en nu nog soms. Maar plassen moet je toch, of je nu een mk gehad hebt of niet. En ik had zoiets, moest het weer misgaan, dan heb ik er iig die positieve draai aan kunnen geven. Dat ik een mk gehad heb, daar kunnen al die vrouwen die dolgraag zwanger willen worden niks aan doen..

11. BEEBIE1601

6 nov 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verwondert me gewoon echt dat mensen nog steeds zeggen dat het een hoop gedoe is en dat het stinkt.....sorry maar daar kan ik best wel een beetje boos om worden. Zoals ik altijd zeg, het is ieders eigen keus....maar ik vind het excuus dat het teveel moeite is en dat het stinkt erg slap...
    Ik vind koffie lucht nu ook stinken, ik werk in een kapsalon, daar komen ook niet altijd fijne luchtjes voorbij...vooral mensen die het niet nodig vinden hun haar te wassen....het zijn maar enkele voorbeelden.
    Ik hoop gewoon dat de mensen die zo'n simpel argument gebruiken om niet mee te doen eens beter na gaan denken....
    Zwanger willen worden als het niet lukt, dat is pas een gedoe!!!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ben jij bloeddonor? Collecteer je voor de hartstichting of doe je ander vrijwillgerswerk? Veeg jij keurig je stoepje schoon als het heeft gesneeuwd? Want ik vind het nogal wat om voor een ander te beslissen wat die wel of niet zou moeten doen en welke redenen je wel of niet als "excuus" mag gebruiken. Want er zijn misschien ook dingen die jij teveel moeite vindt, die een ander weer wel doet!

13. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Enne... Het stinkt toch ook... Degene die zeggen dat het stinkt doen toch ook mee.... Is toch geen excuus maar een feit? Ik doe ook mee, maar ik vind die flessen ook een rare lucht hebben.....

14. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Ik heb ook mee gedaan maar die geur die uit flessen kwam...menn dat was niet te harde! Maar mocht ik ooit weer zwanger raken, zal ik toch weer mee doen.

15. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Ik heb niet meegedaan aan MvM. Ik Ben tot 16 weken doodziek geweest, zo depressief als wat en woon in een appartement midden in het centrum waar ik de flessen dus niet voor de deur kon zetten. Wie ben jij dan om voor mij te bepalen dat het niet veel moeite is om mee te doen? Ik krijg een heel naar gevoel van je dwingende houding en het feit dat je er boos om kan worden.

Verder ben ik het helemaal met Tupp eens!

16. BEEBIE1601

6 nov 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie lezen duidelijk mijn mening niet goed....juist ja MENING.
    Ik zeg elke keer nadrukkelijk dat iedereen zelf mag beslissen of ze mee wil doen...
    En of ik vrijwilligerswerk doe....ja...als ik vind dat mijn hulp dan goed terecht komt doe ik dat ja! Blijkbaar mag je hier je mening niet geven....en zeg nou niet dat ik dat ook beweer want nogmaals: ik vind nog steeds dat iedereen zelf mag weten of ze mee doet, alleen vind ik de excuses die ervoor gebruikt worden een beetje slap. De komende poepluiers ruiken ook echt niet naar bloemetjes. Ok, ik vind dat luchtje wat uit die flessen komt ook niet te harden, ma ik hou mijn adem in, giet mijn urine over....dop erop...klaaaaar!! En ik dwing niemand af om mee te doen.....laat dat duidelijk zijn!

17. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, hormonsters:)

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik pies me rot voor jullie hoor!! Hopelijk helpt het!

19. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Vanaf 5 tot 16 weken mee gedaan :)

20. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Super! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, haha!

Deel Deze Pagina