Moeders voor moeders.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daycey, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Ik ga nog een keer de tip geven ;) als ze de flessen komen brengen, doe dan de dop even open. Laat ze een paar minuten buitenstaan. De lucht die je ruikt is van het reinigen en zal voor een heel groot deel vervliegen..

Dames lekker door plassen :D daar wordt ik erg blij van.

Nee ik val niemand aan en veroordeel ook niemand die het niet doet..

2. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Afgelopen dinsdag voor de laatste keer de kratjes buitengezet;). Maar ik vind het toch ook wel weer fijn om´normaal´te kunnen plassen hoor. Iedere keer als ik die fles opendraaide kreeg ik echt kokhalsneigingen. Maar ik heb het er graag voor over gehad.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goede tip HopeFaith. Ik zal het maandag even aan de consulente navragen. (Niet dat ik jou niet vertrouw, maar ik hoor dat soort dingen graag van verschillende bronnen. ;)) Als zij zegt dat het kan, zal ik dat zeker proberen.

En dan wil ik je tip gelijk aanvullen:

Laat de toekomstige vader de flessen even buiten opdraaien. ;) Dan heb je er nog minder last van, haha.

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Maar er zit ook een laagje speciaal conserveringsmiddel onder in iedere fles. Als je de fles open laat staan vervliegt dit misschien, wat de kwaliteit van de verzamelde urine weer verstoort. Dat zou toch zonde zijn. Dus die lucht komt er niet voor niets uit.

5. loetjemegs

10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Toevallig net telefoontje gehad..woensdag komt er iemand langs :) Heb dit keer wat langer gewacht, omdat mijn vorige zwangerschap eindigde in een miskraam..wilde eerst een goede echo..maar gelukkig..het hartje klopt en vind het een kleine moeite om mee te doen met Moeders voor Moeders.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik kreeg die tip van openzetten ook van de consulente van MvM.

Ik snap beebie op zich wel, of zij vrijwilligerswerk doet, doet er nu ff niet toe of bloed doneert, we zitten niet op een forum van sanquin. Maar iedereen heeft wel last van kwaaltjes, heb zelf ook enorm veel overgegeven en zo. Maar iedereen die geen zin heeft heeft zo wel een smoesje. Je hoeft er niks extra's voor te doen, ook als je ziek en depressief bent moet je plassen hoor. Hoe vervelend en verdrietig ik ook van dat overgeven werd, des te meer besefte ik mij ook dat velen nog verdrietiger worden van het feit dat zij niet ziek worden;)

Nee, ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen niet mee zouden doen en ik vraag mij echt af hoe zij zich zouden voelen als ze de mededeling kregen dat er geen pregnyl meer te krijgen was.

7. BEEBIE1601

6 nov 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    precies, dat bedoel ik! maar goed, mag je blijkbaar niet zeggen. ik doe nog steeds mee en blijf het doen tot het niet meer kan!!!

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Bij mijn dochter vanaf 6 weken meegedaan.
    Bij deze zwangerschap wacht ik nog even, na de vmk ben ik nog voorzichtig en kijk even de kat uit de boom.

Ik begrijp het best als er vrouwen zijn die niet meedoen. Zo leuk is het niet. Heel de buurt weet meteen dat je zwanger bent, wegbrengen is hier een eindje vandaan dus worden ze opgehaald.

Misschien heel stom van me om dit te zeggen maar ik vind wel dat als iemand pregnyl heeft gebruikt, ze het ook weer mee aan 'moet' vullen.

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben het met Tulip eens. Ben 2 keer heel makkelijk zwanger geraakt en voel me verplicht om mee te helpen.. Mocht het mis gaan heb ik toch nog iets positiefs gedaan. De vrouwen die ik op deze manier help kunnen er zoals Tulip zegt niets aan doen dat ik een miskraam zou krijgen.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dus omdat iemand vruchtbaarheidsproblemen heeft, waar ze niks aan kan doen, moeten ze t maar aanvullen.
    En omdat t bij een ander dr in waait zou t dan weer niet hoeven?!
    Beetje scheef gedacht denk je niet?
    Ik heb zelf ook niet om IVF gevraagd.

Je kan ook zeggen dat de mensen die t medicijn niet nodig hebben, verplicht zijn om mee te doen, omdat hun wel t geluk hebben, en dit dan ook moeten delen.
    Ook net zo scheef als wat jij poste.

En sorry, maar jij schrijft, zo leuk is t niet?!
    Weet je wat niet leuk is?
    Kijk maar diverse onderschriften hier op t forum, DAT is niet leuk.

Het hoeft ook niet leuk te zijn hè?

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wat kortzichtig Blondi :(. Komt over als totaal geen empathie kunnen hebben voor een MMM dame.

Iemand die al 7x iui heeft gehad en 3 icsi's met ik weet niet hoeveel terugplaatsingen en echo hier en echo daar. Soms nog met miskramen tussendoor....die dus HELAAS pregnyl nodig hebben gehad en waarvan het een wonder is dat die zwanger zijn geworden.....juist van hen begrijp ik dat ze even geen poespas meer willen!!!!! Dat het voor hun net ff teveel is om in een bokaal te plassen.

Laat duidelijk zijn, ik als MMM vrouw heb voor MvM geplast met liefde. Maar iemand die pregnyl gebruikt en daarom weer moet aanvullen raakt bij mij even een gevoelig punt!!

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Zonnetje en Brabbel: Helemaal met jullie eens!

Gelukkig zijn heel veel MMM dames meer dan bereid mee te doen met MvM. Niet omdat ze zich verplicht voelen de hoeveelheid verbruikte Pregnyl aan te vullen. Maar juist omdat zij héél goed begrijpen waarom het zo belangrijk is.

Het aanvullen is trouwens volstrekt onmogelijk. Mijn consulente vertelde dat je een zwembad urine nodig hebt om één ampul Pregnyl te maken. Ik weet niet of het waar is. Maar ik kan wel vertellen dat ik in die 10 weken geen zwembad heb volgeplast... ;) Laat staan een stuk of 8!

Ik vind het heel fijn om hier te lezen dat veel vrouwen wel (ondanks de ongemakken van nare luchtjes, weg moeten brengen, hele buurt weet dat je zwanger bent, in kannetjes plassen, angst voor MK ect.) mee willen doen en zo andere vrouwen voor wie zwanger worden niet zo makkelijk is willen helpen.

Echt dames, heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt! :D

13. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik vond het totaaaal geen ongemak, elke keer als ik een kannetje volpieste dacht ik aan de meiden die in de MMM zaten.

Dus geen dank!

Hoest verder met je Chybou jij zit ook int twente meiden topic toch ? :p

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    pff wat een discussies boven mij...

Ik snap het echt niet... Iedereen die ook maar enige moeite heeft gehad met zwanger worden snapt toch hoe kl*te het is als het niet lukt?! Hier 1,5 jaar elke keer weer in spanning gezeten, en elke keer weer teleurgesteld. Dat was dan nog 'maar' 1,5 jaar.... Laat staan als je al 4 jaar bezig bent. De wanhoop, het gevoel van falen van je eigen lichaam, de onzekerheid.... Ik begrijp niet dat er vrouwen zijn die niet meedoen.
    Aan de andere kant is het ieders keus. Maar pas een beetje op met wat je zegt... Als je niet meedoet prima, maar veroordeel de mensen die vragen om het wel te doen alsjeblieft niet... Je weet blijkbaar niet wat deze mensen dag na dag meemaken....

15. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik doe ook zo lang mogelijk mee! Kleine moeite toch!?

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Madelein; ik krijg juist het gevoel dat de vrouwen die ervoor kiezen om noet mee te doen door een paarnschrijfsters hierboven veroordeeld worden.

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Maar omdat ik toevallig makkelijk wakker word zonder poespas moet ik wel in kannen pissen?
    En omdat zwanger worden voor iemand niet zo leuk is moet ik tijdens mijn zwangerschap maar iets gaan doen wat niet leuk is? Dat is pas scheef.

En genoeg MMM meiden in mijn familie maar die denken er hetzelfde over als ik.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wakker moet zwanger zijn.

19. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ze zouden eigenlijk standaard in moeten stellen dat je mee doet, wil je dit niet dan moet je je afmelden ,net zoiets als het donorcodicil :)

20. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Haha,leuk idee. Maar dan zouden ze het eerst moeten verbieden dat pregnyl voor andere doeleinden gebruikt word!

Deel Deze Pagina