Het blijkt wel weer dat iedereen haar eigen mening heeft over het wel of niet mee moeten doen met MvM....gelukkig maar dat dat gewoon mag. Maar ik krijg een bak commentaar over me heen als ik zeg dat ik een beetje boos kan worden over de slappe smoesjes die mensen gebruiken om niet mee te doen...maar dan wordt er wel gezegd dat mensen die medicijnen hebben moeten gebruiken omdat ze anders niet zwanger raakten, mee MOETEN doen met MvM....nou sorry....iedereen mag het nog steeds zelf weten, en ik denk dat juist die vrouwen er geen trek in hebben....omdat ze al zoveel heisa hebben gehad. En ik bewonder de vrouwen die dan nog gewoon mee doen, omdat ze weten hoe belangrijk het is.....respect dames!
Hallo allemaal, Ik ben ook op tijd aangemeld bij Moeders voor Moeders en doe mijn best voor iedereen die het nodig heeft. Het boek 'Paaseitjes zoeken in het AMC' heb ik in 1 dag uitgelezen! Ondanks dat mijn vriend meerdere keren is geopereerd aan zijn zaakje en er dus een kleine kans zou zijn om spontaan zwanger te raken, is het ons toch gelukt en zelfs binnen 3 maanden!! Wel moet ik kwijt, dat ik het een nadeel vind om elke keer kokhalzend boven die fles te hangen, maar ja, dat ligt aan mijn geur die veranderd is. Toch probeer ik zoveel mogelijk op te vangen, zodat anderen ook zwanger kunnen raken. Succes gewenst voor iedereen die met de behandelingen bezig is!
Nee Blondi, het is ieders eigen keuze. Je moet wel goed lezen. Je moet helemaal niks!! Maar omdat je HELAAS pregnyl gebruikt moet je dat volgens jou ook aanvullen?!?!?! Jij vult een antibiotica kuurtje ook aan?! En wat Chybou zegt: alle dames wel of geen MMM, dank dank dank voor het piezen!!!!!
Daar betalen we heeeel veel zorgverzekering en eigen risico's etc. voor. Wat een discussie zeg! Wat ik iemand al zeg schrijven; hormoonmonsters! whahahaha Ik doe mee, en ik ben er trots op dat ik mee mag en kan doen! Maar ieder voor zich, leven en laten leven!
@Meiden die niet meedoen; Je moet helemaal niets, en je moet het allemaal zelf weten hoor! Ik prijs me elke dag weer gelukkig dat ik 2 keer binnen 6 maanden zwanger was, elke dag! Want het kan zoveel anders.. Neus maar eens goed op ZP. Als ik ook maar iets heel kleins voor die meiden zou kunnen doen, waarom zou ik dat dan laten? Voor de stank in de flessen? Lekker belangrijk! Een seconde mijn adem inhouden en klaar is kees. Voor de misselijkheid? Misselijk ben ik toch wel! Je kan echt niet alles vermijden waar je misselijk van wordt. Dan zal je non-stop binnen moeten zitten en als je al een kindje hebt zal het je binnen ook niet lukken! Je zal toch moeten koken voor je eerste kindje Voor de angst dat je een miskraam krijgt? Wat kunnen de meiden die deze medicijnen nodig hebben er nou aan doen dat ik een miskraam krijg? Dat gunt niemand een ander! Als ik ze in die periode voor een eventuele miskraam ook maar een beetje heb kunnen helpen, dan is dat toch hartstikke fijn? Dat staat helemaal los van het feit dat je verdrietig bent om je miskraam! Omdat het vervelend is dat de buren het te zien krijgen? Ik woon in een appartement en heb bij Mira ook meegedaan (Ook al was het niet heel lang door 2 ziekenhuisopnames) en geen buurvrouw/man die het heeft gezien. Zak er omheen en voor de deur van ons appartement. Het kan wel van het hele appartement zijn dan. Tenzij ze zien dat je het neerzet.. Er kan makkelijk een vuilniszak om, ik neem aan dat niemand in jou vuilniszak gaat neuzen. Dus nee, ik vind het geen excuus.. Als je het niet doet, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten! Het zou wat zijn als we allemaal dezelfde mening hebben op de wereld zeg.. Maar om nou te zeggen dat mensen in de MMM het zelf moeten aanvullen.............. Nee dat krijg je er bij mij niet in..... Ik kan me half niet voorstellen hoe die meiden zich voelen, echt niet! Ik werd al gestrest van 6 rondes (bij Mira) en 4 rondes (bij deze zwangerschap) Ik heb respect voor ze en vind dat ik ze hoor te helpen.
Met Blondi ben ik het wel eens dat er openheid moet komen over het gebruik van hcg hormonen in andere toepassingen dan vruchtbaarheid van mensen. Ik pieste met veel plezier totdat ik hoorde dat het ook gebruikt wordt voor vruchtbaarheid bij paarden en andere dieren. En in tegenstelling tot het tekort aan pregnyl is daar geen tekort. Ik plas door, nog 6 weken en hoop mensen die onvruchtbaar zijn te helpen, maar heb wel een nare smaak over het niet transparant zijn van MvM over het gebruik van onze urine.
Ik wil graag mee gaan doen, maar wel na mijn 1e echo volgende week. Weet iemand of je mee mag doen als je medicijnen gebruikt? En wordt er discreet met het ophalen omgegaan? Wil het nog graag even stilhouden en zit niet te qachten op een auto met grote bestickering haha.
Om het kratje wat ik kreeg zat altijd al een grote vuilniszak. Maar het valt wel op als er een kratje recht op de stoep staat (wij hebben geen voortuin) Er is 2x bij me aangebeld dat er iets voor de deur stond door mensen die krantjes rondbrachten en een buurvrouw. Dus erg discreet is het hier niet. En ik gebruik dat niet als excuus want ik doe gewoon weer mee Logisch dat er meiden zijn die het niet met mee eens zijn over de pregnyl weer aanvullen maar dat is mijn mening en volgens mij mag ik die best delen. En respect voor de MMM meiden heb ik zeker, anders zou ik toch niet 2x meeplassen?
ik doe ook mee, heb bij mijn 2de mk ook ff meegedaan en kreeg van MvM toen ik doorgaf dat ik een mk had gehad een brief waarin ze me sterkte wenste en een cadeaubon van fleurop bij. vond ik erg netjes. hier kun je met de informatrice afspreken waar je de flessen neerzet, je kan ze ook "verstoppen" acfhter een struikje of achterom of iets dan geeft zei dat door aan de chauffeur. het is een neutraal busje staat niks van MvM op. zelf hou ik mijn adem in als ik de fles open draai schud snel de urine erin en draai em weer dicht dan ruik je er bijna niks van. en als ik erg misselijk ben(ben 's avonds vaak misselijk), of midden in de nacht op moet om te plassen dan plas ik gewoon in de wc en de rest van de tijd vang ik wel op. zo krijg ik de flessen evengoed wel gevuld en word het voor mezelf ook niet vervelend. misschien is het een idee om een informatrice hier op het forum een plekje te geven, net zo als de verloskundige enzo. zo kunnen meiden die er niet zo in thuis zijn toch al hun vragen stellen die ze willen en dan beslissen of ze meedoen. ik vind trouwens dat iedereen zelf mag weten of ze meedoen mmm-dame of eerste ronde meteen zwanger. zeker als je continu misselijk bent en veel moet overgeven snap ik dat je niet meedoet. waar ik wel een hekel aan heb zijn die dames die vanaf het moment dat ze gestopt zijn met de pil in de weer zijn met tempen en ovutesten, handstand na de sex, elke maand vanaf 10dpo elke dag een zwangerschapstest en weet ik wat nog meer en dan vervolgens zeggen dat ze MvM te veel gedoe vinden. dat steekt me dan wel een beetje, voor je eigen plas je maar al te graag over een stokje of in een potjeen is niks te veel gedoe en voor een ander heb je het niet over. en iemand zei nog iets over voor antibiotica betaal je je scheel aan de zorgverzekering en eigen risico, das bij pregnyl en alle andere shit net zo hoor. het is gewoon een medicijn wat van je eigen risico afgaat als je die nog niet op hebt net als antibiotica of wat dan ook. iedereen die meeplast al is het maar een week respect en dankjewel!
Ik heb vorig jaar bij mijn zoontje ook meegedaan vanaf week 7. Ben nu opnieuw zwanger maar mag nu helaas niet meedoen omdat ik antibiotica heb gekregen... Blij dat ik toch (deels) mijn steentje heb kunnen bedragen!
Nee, niks moet. En ik respecteer t ook als je niet mee zou doen. Maar met de reden aankomen "niet leuk" is voor mij op dit gebied echt heel fout, sorry misschien komt t omdat t een gevoelig punt is, maar ik kan daar met m'n verstand niet bij. Denk eens aan t doel waarvoor je plast. En de pregnyl word allang niet meer voor andere doeleinden gebruikt, dat is allang achterhaald. HCG prikken zouden t afvallen stimuleren, maar dit is toen ook bewezen dat t sowieso niet helpt, en toen zijn ze dr mee gestopt. De instructrice die bij mij thuis de intake kwam doen heeft me dit uitgebreid uitgelegd. Ook om deze reden doen veel vrouwen niet mee, terwijl t al een oude roddel is. Maar al komt er van alle plas maar 1 ampul terecht bij vruchtbaarheidsbehandelingen, dan is er toch hopelijk 1 stel heel erg mee geholpen. En daartoe je t toch voor?!
Ik vind moeders voor moeders een mooi initiatief. In mijn eerste zwangerschap heb ik dan ook tot 16 weken meegedaan. De tweede keer opgegeven, maar toen ging het gelijk mis. De derde zwangerschap weer meegedaan, maar toen ging het weer mis. In deze zwangerschap dan ook niet meegedaan. Het was al spannend genoeg zo! Normaal gesproken vind ik het een kleine moeite. Ok, die flessen stinken een beetje, maar even neus dicht en je hebt er geen last meer van toch?
Ik denk niet dat dat zo bedoeld is. Meer dat bepaalde opmerkingen verkeerd vallen. Ik ben absoluut niet van mening dat iedereen mee MOET doen, maar vind wel dat als je enigszins op kunt brengen, het een kleine moeite is. En je maakt het hiermee voor andere vrouwen mogelijk om ook te ervaren hoe bijzonder het is om zwanger te worden.
Dit is de 2e keer dat ik mee doe met moeders voor moeders, ik vind het wel een heel gedoe...van de geur van de flessen ga ik steeds bijna over mijn nek en hier worden de flessen niet thuis opgehaald (dat is alleen in grote steden en ik woon in de grote stad Groningen?!) ik moet dus met mijn kleine man een pokke end fietsen om die kratten weg te brengen.... Dus zeggen dat het een kleine moeite vind ik wat overtrokken Zeker als je dood en dood moe bent Maaaaaaaaaaaaaaar dat neemt niet weg dat ik het heel goed vind als je een ander kan helpen en doe dit dan ook met liefde Nederland is tegenwoordig al niet meer zo sociaal en ik nog wel Ik gun iedereen deze mooie ervaring van de zwangerschap maar ook van het ouderschap Is toch niets mooiers op de wereld dan je kindje(s)
Mijn MvM zit erop! 10 volle weken met heleeeee moeilijke kokhals momenten Maar blij dat ik mensen met hun kinderwens zo een klein beetje kan helpen
Ja dat kan ik me voorstellen! De kleine moeite was meer voor de mensen onder ons die het 'geluk' hebben niet te hoeven fietsen met 2 volle kratten Respect dat je het toch doet!!
Heb me vorige week donderdag aangemeld en a.s. woensdag komt iemand langs voor de test. Het lijkt me een heel gedoe en ben niet zo goed in ergens in plassen, maar ik wil het doen omdat ik zo iets terug kan doen voor de dames die me zo hebben gesteund en helaas nog niet zwanger zijn.