@Fieneke; als je bereid bent om de kratten 1 keer per week zelf weg te brengen, kun je misschien best meedoen. Ik zou er eens een telefoontje of email aan wagen! Ik wil het ook wel rechtstreeks bij mijn consulente navragen, voor je. (Ik woon ongeveer 10 met aan de andere kant van de grens, dus zij weet dat vast wel.)
Ik doe ook mee! Wat voelt dat goed zeg. En het enige wat je hoeft te doen is in een kannetje te piezen. Ik moet het kratje dan wel zelf eens per week wegbrengen, word bij mij niet opgehaald. maar het ophaalpunt is in het dorp echt een paar min lopen van mijn huis. dus dat is ideaal. Ik ben er mee begonnen omdat mijn schoonzus al een paar jaar het medicijn gebruikt waarvoor wij aan het inzamelen zijn. en bij haar laatste pogingen was het middel bijna op!! Ik zag wat het met haar deed, dat er dus niet genoeg vrouwen bereid waren om hun urine op te zamelen, waardoor zij dus minder kans had op een zwangerschap. In de zelfde week dat zij de negatieve uitslag hebben gekregen van hun aller laatste poging teste ik positief! Hierdoor was ik er nog meer gedreven om mee te doen. Doordat ik op vakantie ging kon ik er pas met 10 weken mee beginnen, maar ben al druk twee weken aan het plassen voor het goede doel. Bij mij lukt ook niet alles, onderandere vanwege mijn werk. Maar alles wat ik kan doe ik. Want zoals ze op de site zeggen "ELKE druppel telt". Helemaal mee eens. You go girls, goed bezig allemaal.
Volgens mij had het te kort aan pregnyl toen trouwens niks te maken met het tekort aan urine van zwangere vrouwen hoor! Daar is toen een topic over geweest. Er was niet voldoende van een andere grondstof ofzo? Misschien weet iemand nog hoe het precies zat.
Hee meiden, ik ben net terug gebeld door MvM! Volgende week donderdag een test doen =) Ik vind dit echt een goed forum want ik had er serieus nog nooit over gehoord.. Zou vast wel komen bij de VK maar in mijn omgeving heb ik er nog niemand over gehoord maar ik ga het zeker iedereen vertellen!
Tupp, reuze als je dat zou willen doen! En, ik bel er in de week zeker eens voor! Als het dichtsbijzijnde inzamelpunt geen uren rijden is, zie ik 't heus zitten om 't zelf binnen te brengen! Nu al een goed weekend iedereen!! Liefs
Nou ik heb helaas toch maar moeten besluiten om niet mee te doen. De flessen worden niet thuis opgehaald, maar kunnen naar een verzorgingstehuis in een andere plaats worden gebracht. Hier werken veel bekenden dus dat zie ik echt niet zitten. En verder zou ik dan zoveel km moeten rijden dat het voor mij geen doen is. Echt jammer hoor, dat de deelname niet wat laagdrempeliger is.
Bij mij worden de kratten gelukkig wel opgehaald. 31 augustus komt de vrouw van MvM en dan kan ik meteen starten. Ik doe dus mee!
Maandag komt MvM bij ons langs. Ben zo blij, na jaren MMM dat ik eindelijk mee mag doen! Ik wist niet hoe snel ik me ervoor moest opgeven hahah.
Zo wat goed nieuws zeg! Zie je naam wel s voorbij komen en nu las ik ineens een ander onderschrift! Gefeliciteerd! Ook voor Tupp, leuk! Zelf heb ik ook meegedaan, met de volgende ook eer. Vond et een kleine moeite.
@Fieneke en andere zwangere Vlamingen; jullie kunnen meedoen, als je bereid bent de kratten zelf naar een depot te brengen. (Dat is dus wel in NL, dus waarschijnlijk alleen voor de 'grensgevallen' een optie.) Je kunt je gewoon opgeven via de Nederlandse Moeders voor Moeders site. (www.medersvoormoeders.nl) @AnneThamar: Dank je @Zara75: Wat een wonder dat je nu na al die jaren zelf de kans krijgt om mee te doen!
Goedemorgen! Tupp: heel fel bedankt!! Ik ga meteen kijken als er een ophaalpunt redelijk in de buurt is. Als dat zo is, schrijf ik me meteen erna in. Ik hoop het!! Hou je goed, Liefs!
Ik ben sinds eergister weer kannetjes vol aan het plassen. Na de eerste zwangerschap had ik voor mezelf besloten nooit meer mee toe doen, vanwege het 'gedoe', maar nu ik weer zwanger ben vond ik het niet meer dan logisch om gewoon weer mee te plassen. Ik ben alleen nog wel opzoek naar een tip. Hoe plassen jullie in die kan zonder 'staand' te plassen? In onze vorige toiletpot zat zo'n plateautje, daar zette ik de kan op en kon ik gewoon zittend plassen. maar in ons nieuwe huis hebben we dat niet meer en nu krijg ik elke keer 'van die trilbenen en als ik denk alles uitgeplast te hebben en weer ga zitten, blijkt er nog best wel wat te komen. Dus hoe doen jullie dat?
Hoi! Misschien dat het al ergens staat, maar als je een bloedtransfusie hebt gehad mag je niet mee doen! Ik had me opgegeven maar mocht helaas niet mee doen.
ik ben nu 3 weken onderweg voor MvM. het is echt maar een kleine moeite! en als je daarmee andere (aanstaande) moeders kunt helpen, waarom niet!! bij mij komen ze de kannen ophalen, super makkelijk!! ik zeg DOEN!!!
Ik heb mezelf vorige week afgemeld ivm een missed abortion... Ik moet zeggen dat ik hierdoor niet zo goed weet of ik een volgende zwangerschap weer zo snel mee ga doen. Ik ben juist heel erg voor, maar vond het vorige week erg zwaar. Helemaal als je dan af moet zeggen. Maar goed, misschien is dit nog wel even het dipje waar ik nu in zit. Na 2 miskramen in korte tijd zit ik er een beetje doorheen. Wel super lief trouwens. Bij het opzeggen moet je een reden geven, die van mij was duidelijk. Kreeg net een brief in de bus van MvM met een briefje erbij om sterkte te wensen, en een fleurop bon. Super lief!! Waardeer ik erg!
Ik ben blij dat ik kan deelnemen aan MVM. Bij de 1e zwangerschap heb ik het niet gedaan ivm teveel gedoe dacht ik, achteraf had ik spijt. Nu de 2e zwangerschap in record tempo een feit was heb ik geen moment getwijfeld en me aangemeld. Ik ben blij dat je zoiets kunt doen.