Moeders voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik doe mee maar als ik heel eerlijk ben dan doe ik het echt met tegenzin.
    Als ik had geweten hoe ontzettend die kannen stinken en hoe onhandig het opvangen is had ik er wel 2 keer over nagedacht.
    Ik weet dat het voor een goed doel is maar ik voel me er echt niet prettig bij.
    Ik denk dat ik het een volgende keer niet doe.

2. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb de eerste keer ook meegedaan maar durfte het nu niet ivm met de miskraam van de eerste. Het was zo emotioneel om alles weer af te moeten bellen.

3. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik doe ook mee. Ik vind het op zich reuze meevallen die stank. Ik hang er natuurlijk ook niet met mijn neus boven hihi. Mijn zus is met die medicijnen uiteindelijk zwanger geworden en aangezien het bij mij de eerste kaar gelijk raak was voelde ik me wel een beetje verplicht om te helpen. Ik vind het een kleine moeite en voor veel vrouwen een groot plezier.

Liefs Stasia

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hoewel ik het fantastisch vindt dat er mensen en instanties zijn die zich hiervoor in zetten heb ik niet mee gedaan..

Ik moest er niet aan denken om met die flessen te zeulen en ze regelamtig in het oog te hebben staan...elke keer tijdens het plassen opvangen en overgieten...neeeeeejjj niets voor mij...
    Petje af voor de zwangeren die het wel hebben gedaan

5. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    Ik doe wel mee vind het een kleine moeite.

Die lucht van die bussen ruik je wel maar ik ga er niet met mijn neus boven hangen.
    Ben blij dat ik op deze manier anderen kan helpen.

6. Niet meer actief

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap meegedaan, maar toen kreeg ik een MK, ik heb daar zon nare ervaring mee gehad ( het vruchtje kwam in de maatbeker) dat ik het bij deze zwangerschap NIET gedaan heb. Wellicht voor ons volgende kindje ;)

7. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Ik doe er sinds vandaag ook aan mee. De mevrouw die er in hoofddorp over gaat is net weg. Ze vertelde me dat er dit jaar een te kort is aan moeders die mee willen doen. Ik zou aan iedereen aanraden om mee te doen.
    Het is een kleine moeite, wij spoelen het anders toch door de pot, terwijl je anderen ermee kunt helpen.

Knuf Aisca

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik doe ook mee. Soms valt het best zwaar, met name vanwege de geur uit de kannen. Ik houd m'n adem maar in bij het overgieten. Zelf vind ik dat mijn kleine ongemakje niet opweegt tegen het verdriet van vrouwen die maar moeilijk zwanger kunnen worden. Overigens vang ik ook niet altijd op (op het werk niet en 's nachts sla ik ook nog wel eens over), maar ik denk maar "ieder plasje is er toch weer 1".

En wat betreft in geval van mk. Ik kan me levendig voorstellen dat dit je tegenhoudt om mee te doen, maar ik probeer ik maar een positieve gedachte aan te koppelen "Door mee te doen, heeft zelfs een MK nog wat positiefs kunnen betekenen voor deze wereld".

Hiermee bedoel ik niet dat ik vind dat iedereen dus maar mee moet doen. Ik vind het een zeer persoonlijke keuze waar niemand over mag oordelen!

9. Lisette

Lisette Niet meer actief

Ik heb zelf hcg hormonen gebruikt, voor deze zwangerschap dus hoefde niet na te denken of ik het zou doen of niet.
    En als ik dan lees dat er tekort is aan moeders die meedoen...voel ik me er nog beter bij.
    Gisteren wist ik zeker dat ik zwanger was en 1 uur later had ik mij al aangemeld bij MVM.

10. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Net voordat ik zou beginnen aan de 1e IVf behandeling...was ik spontaan zwanger! Dus de medicijnen liggen nog in de koelkast bij mij...
    Hoefde ook niet 2 keer na te denken of ik zou meedoen aan MvM...as woensdag komt er iemand langs en dan begint het opsparen voor mijn ex-lotgenoten!

11. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,

Ik had me ook opgegeven,
    maar helaas komen ze niet hier in deze regio,
    had graag mee gedaan.

12. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb ook mee gedaan!

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan, morgen komen ze voor de laatste keer de potjes halen. Vond het wel een gedoe hoor al die tijd in een potje plassen...

14. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik moet nog anderhalve week ben ik ook klaar maandag komen ze voor het laatst nieuwe brengen

15. Peppertje

Peppertje Lid

10 apr 2007
    5
    0
    0
    secretaresse
    Waalwijk
    Gisteren is er een mevrouw van MvM bij ons thuis geweest...helaasssss ik mag niet mee doen! Baal ik echt erg van...
    Ik heb in 1984 een bloedtransfusie gekregen en mag ik dus niet mee doen, jammer maar waar.

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb ook beide zwangerschappen meegedaan
    die 10 weken voor zoveel geluk bij een ander

17. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik heb ook meegedaan. Bij de eerste niet, want niemand had mij daarover verteld. Nu zit ik bij een andere vk en nu heb ik er wel aan meegedaan. Ik heb er vaak van moeten overgeven. Ik kon er ook echt niet tegen en was dan ook aan het aftellen tot ze voor de laatste keer kwamen, maaaaar ik héb meegedaan haha. Hierna wil ik geen kinderen meer denk ik, maar als ik weer zwanger zou zijn zou ik het wel weer doen, maar niet van harte. Alleen om andere vrouwen te helpen.

18. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    heb me aangemeld maar nog niks van ze gehoord. als ik vrijdag niks gehoord heb bel ik wel

jennefer

19. Niet meer actief

Vraagje:

Is er aan die informatrice te zien dat ze van MvM is dmv. koffer of tas ofzo?
    Want wil niet dat de buren er al achter komen
    Ze komt toch niet gelijk met die flessen aanzetten?
    Ze doen eerst een test met vragenlijst en dan wordt er pas echt concreet wat afgesproken toch?

Ik hoop dat er een depot in de buurt is, want ik ga die flessen niet voor de deur zetten, kan ik net zo goed de vlag uit hangen met 'ik ben zwanger' erop!
    (dat zou ik wel willen hoor, maar nog even niet ;) )

20. Niet meer actief

bij mij is ze maandag voor het eerst geweest en nee er stond niet heel groot op dr auto "moeders voor moeders" haha en ook niet op dr tas nee. En ik kreeg de flessen afgelopen woensdag (2 kratten met flessen) en ik had gevraagd om er een zak omheen te doen. Dus niks te zien!
    Nog een tip want ze stinken idd heel erg die flessen, omdat er een conserveringsmiddel in zit (wat je niet weg mag gooien) je mag de flessen open draaien en buiten neer zetten (als het niet regent) zodat de lucht er een beetje uit gaat....

Deel Deze Pagina