Is dat zo? Wat heeft een bloedtransfusie dan te maken met meedoen aan MvM? Ik had vanavond juist besloten dat ik vond dat ik daaraan mee moest gaan doen, in het kader van: doe iets goeds voor je medemens. Dus ik heb me per e-mail aangemeld. Maar na de geboorte van mijn zoontje heb ik dus een bloedtransfusie gehad! Waarom zou je dan niet mee mogen doen?
Ja, dat vond ik ook bijzonder van die bloedtransfusie. Ik had eerder gedacht dat ik niet mee mocht doen met mijn ene nier, maar dat was weer geen probleem.
wat vragen ze eignelijk tegenwoordig dan allemaal? toen ik zwanger was van mijn dochter (nu precies 3 jaar geleden zwanger geworden) hoefde ik helemaal geen vragen te beantwoorden, maar alleen een test te doen? ben erg benieuwt wat voor vragen ze stellen dan? Ik ga ook weer meedoen. Temeer omdat ik dankzij die medicijnen nu zwanger ben, en ook van mijn dochter ben geworden. Zonder die medicijnen was ik voor altijd kinderloos gebleven! Ben ontzettend blij dat al die vrouwen hun plas hebben willen opvangen zodat er medicijnen voor mij van gemaakt konden worden. Het leuke is dat twee vriendinnen van me ook mee hebben gedaan omdat ze hoorden dat IK mijn medicijnen ervan kreeg. Ze roepen nu beiden dat ze het super vinden dat ze aan mijn zwangerschap hebben meegewerkt! O
Ik heb ook meegedaan. Ze hadden ook wel wat vragen, weet niet meer precies wat, inderdaad ook over bloedtransfusies enzo. Verder heeft bij mij niemand er wat van gemerkt. Die kannen had ze allemaal in een tas en die zette ik in de achtertuin neer. Kwam er een man ze halen die zijn busje een straat verderop zette. Bij ons voor wonen wat van die nieuwsgierige bejaarden, dus was dit een prima oplossing.
Volgens mij vroegen ze ook naar of je een hersenoperatie hebt gehad en of je schildklierproblemen hebt. Dat is het enige dat ik me nog kan herinneren.
ik doe ook al 8 weken mee maar ben het nu wel een beetje beu aan het worden. Die kannen passen niet onder de wc als je erop zit, ne eerst kan dan gaan zitten dan opstan, kan ronderuit, afvegen en overgieten. Ik ben blij als ik weer eens 'normaal'naar de wc kan. daarom doe ik het alleen overdag, s'avonds slaap ik al niet zo goed.
sinds kort zijn mvm ook weer actief in friesland en groningen!. afgelopen week is er een meid langs geweest en doe ik dus nu ook mee. wel moet ik zelf de kratten bij haar thuis brengen en ophalen maar er komt straks een centraal punt. ik vind vooral de verhalen van ouders dat door dit medicijn kinderen zijn gekomen supper en wij als zwangere vrouwen hoeven er weinig voor te doen. groetjes
ze zijn heel erg bereid om mee te werken aan 'onzichtbare overdracht' van de flessen hoor! ik vind het allemaal super geregeld! Je kan van alles afspreken met de mevrouw van mvm over het ophalen enz. ik vind het ook wel lastig om steeds in die kan te mikken, maar ja, t is voor het goede doel en daarom kan ik het toch van harte doen (behalve snachts hihi is het dan wel van harte?)
Ik ben net klaar met MvM.Vind dat de tijd erg snel gegaan is en heb alleen de flessen gevuld in de tijd dat ik thuis was.Als ik moest plassen dan was t broek omlaag en kan er vlak onder. Dat ging allemaal simpel.En vind het mooi dat ik toch mensen hiermee heb kunnen helpen...
Ik had hier heel graag aan mee gewerkt, maar aan het begin van mijn zwangerschap was het nog onduidelijk of ik een bbm zwangerschap had. Bij een eventuele volgende zwangerschap ga ik me zeker opgeven. Ik vind het super van alle a.s mama's dat ze hier aan meewerken.
Ik doe er ook aan mee, het is soms weleens lastig maar ik heb het er graag voor over. Bij het kennismakingsgesprek ( overigens een ontzettend aardige vrouw) had zij het meteen al over cadeautjes. Ik heb toen voor het kleed gekozen. Ook omdat ik mij zo vroeg had aangemeld krijg ik nog een fotolijstje en een ontbijtsetje. Nog maar een paar weken en dan is het alweer voorbij, achteraf zal ik nog weleens denken: is het echt zo snel gegaan. We doen het allemaal voor een goed doel. Wij zouden het ook ontzettend fijn vinden wanneer het bij ons moeilijk zou gaan om kinderen te krijgen, dat er vrouwen zijn die dit voor anderen vrouwen over hebben. Dus zeer goed doel. Groetjes lucky.
Hier ben ik nu sinds 2 dagen aan het sparen (vandaag de 3de dag) en moet zeggen, ben blij met het idee dat ik anderen kan helpen. Ik heb in m'n omgeving veel mensen gezien die niet gemakkelijk zwanger kunnen worden en hier dus mee geholpen worden. Ondanks dat de lucht inderdaad misselijkmakend is vind ik het wel waard. Ook hier werd goed gevraagd of we er problemen mee hadden dat de buurt de flessen zou zien, als dit het geval was mochten we ze ook ergens anders op laten halen. Wij hebben iedereen zowat al op de hoogte gesteld dus vinden het geen probleem dat de flessen aan de voordeur staan. Ik vind het dus een goed iets, wel jammer om te horen dat ze veel te weinig aanmeldingen hebben hier in de regio... ook de verloskundigen willen hier in de buurt niet van harte meewerken, dat verbaasde me nog het meest!
ik heb ook mee gedaan aan MvM. ik ben ook heel blij dat ik het heb gedaan, maar ben ook heel blij dat ik er nu vanaf ben en gewoon kan plassen!
Ik doe nu ook bijna 2 weken mee, maar het gaat nog niet echt van een 'leien dakje' . Ik ben zo misselijk dat ik de geur van die groene flessen niet kan verdragen. Moet met dichtgeknepen neus de kan leeggieten. Misschien moet de wenning nog even komen, maar ik doe het graag. De verhalen die de vrouw kon vertellen over wie er allemaal bij geholpen waren, vond ik geweldig. Ik heb het er dan ook echt voor over. Dus ik ga zeker nog even door.
ik heb toevallig morgen avond een afsrpaak met een informatrice van moeders voor moeders... ik ga ook zeker wel mee doen
Ik heb me een week geleden al aangemeld, maar had nog steeds niets gehoord. Vandaag dus maar even gebeld en het blijkt dat er hier geen depot/informatrices aanwezig zijn. Ik had nou niet bepaald het idee dat ik hier in de middle of nowhere woonde De dame aan de telefoon zei dat ze wellicht in juni iets zouden opstarten. Afwachten dus maar....
heb ook meegedaan, maar wat vond ik het een ramp echt waar, bij het idee ga ik weer bijna over mn nek. Heb gedaan wat ik kon en hopelijk weer wat vrouwen blij gemaakt
Heb ook meegedaan en de volle 16 weken volgehouden. Vond het alleen soms geen "kleine moeite" had erg veel moeite met de geur van de flessen, ging me echt tegen staan op een gegeven moment en was toch wel erg blij dat ik er van af was... Mona
Bij de vorige zwangerschap vond ik die lucht ook verschrikkelijk en bij deze heb ik nergens last van (vandaag de laatste keer de flessen gekregen). Nog een tip voor 's nachts: ik moet altijd 1x en dan giet ik het de volgende ochtend pas over in de fles (anders word je zo wakker )