Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoontje1985, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik doe nu mee... maar bij mijn eerste twee niet. In eerste instantie niet eens aan gedacht en later vond ik het te onhandig omdat we op een flat woonden. Er was geen wisselplaats en met fulltime werken en zelf de logistiek regelen.. dat vond ik te veel gedoe.

maar nu wonen we in een huis met een grote tuin en een carport dus genoeg plaats om de kratten te plaatsen. Ik ben net begonnen (dag 1) en het valt me reuze mee... maar goed, ik heb dan ook genoeg ruimte, genoeg tijd etc etc.
    Fijn om iets te kunnen doen. Ik heb gemerkt hoe vervelend het is als zwanger gaan niet vanzelf / makkelijk gaat...

Maar... iedereen moet het voor zichzelf weten.

2. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik heb wel meegedaan en ik raad ook iedereen aan om mee te doen, echter is het wel je eigen keus. Ik vond het vies tegenvallen en veel werk.
    Weet ook niet zeker of ik de volgende keer (als die er mag komen) weer mee zou doen maar dat ligt aan de situatie. Iedereen mag zelf weten of ze mee doen. Er is ook een ernstig tekort aan bloeddonoren en mensen worden ook niet veroordeeld als ze geen donor zijn.
    Dus in het kort! Kies waar je je goed bij voelt!

3. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik krijg volgende week de consulente op bezoek voor uitleg enzo,maar mijn besluit is eigenlijk al gemaakt! Ik ga meedoen!
    Door eerdere gezondheidsproblemen en uitslagen was ik er eigenlijk al vanuit gegaan dat wij ook anderen nodig zouden hebben om zwanger te kunnen worden, ben nu zwanger,al is het nog maar net en wil heel graag anderen helpen die in die medische malle molen zitten.

Alleen nog even bedenken hoe we dit discreet kunnen doen,hihi, wil nog niet dat de hele buurt het weet...

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik ook de volle 10 weken (vrijdag laatste keer) vind het ook een kleine moeite en als je ziet hoeveel vrouwen je er echt mee helpt.

Ik zou zeggen niet twijfelen en gewoon doen.

5. blonky1986

blonky1986 Actief lid

20 jan 2011
    155
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan, voelde mij ook verplicht om te doen aangezien ikzelf Pregnyl nodig heb gehad :). Ik heb de volle 10 weken volgemaakt en ben blij dat ik toch iets 'terug' heb kunnen doen. Ik had ook niet elke keer twee volle kratten, maar elke druppel is meegenomen.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb en zou het zonder twijfel nog een keer doen (dat zou gelijk betekenen dat we nog een x een ivf kindje mogen verwelkomen, dubbel wonder ;)).

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik doe ook mee, kleine moeite en onbewust kun je levens gelukkig maken met je plasje :D Dan is het nooit te veel moeite, als ik hoor over een zwangerschap via mmm denk ik, misschien was het wel mijn plasje:D:D:D:D

(ook niet erg dat de buren dus veel te vroeg weten dat ik zwanger ben en er ook nog niet naar gevraagd hebben ;), ik vond de bussen zelf wegbrengen gedoe met een full time baan )

7. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het erg belangrijk om mee te doen omdat ik er anderen mee kan helpen die zonder pregnyl niet zwanger kunnen worden. Wij hebben zelf gelukkig het voorrecht dat het zonder hulpmiddelen gelukt is. Nu nog een zwangerschap uit zien te dragen zonder miskraam. Maar ondanks dat doe ik gewoon mee. A.s. vrijdag de eerste levering.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik doe ook mee. Je krijgt standaard twee kratten maar ik heb dit op de website meteen omgezet naar 1 krat. Leek me wel voldoende. En ja, ik had in een week tijd precies 1 krat helemaal vol! :D

Ik vind het helemaal niet veel gedoe maar ik kijk dan ook niet heel nauw... Ik vang het alleen thuis op, en dan ook alleen overdag. Tijdens mijn nachtplasjes ben ik zo slaapdronken dat ik dat niet voor elkaar krijg om netjes in het kannetje te plassen haha. En ben ik misselijk, dan vang ik het niet op omdat ik weet dat ik dan ga overgeven als ik het moet overgieten in de blauwe flessen. Dus heb echt niet alle plasjes opgevangen afgelopen week, maar vind 1 vol krat per week toch zeker niet slecht!

Alle beetjes helpen, dus ook al zou je bijvoorbeeld alleen maar je eerste en laatste plasje van de dag opvangen, dan is dat ook al heel mooi!

En ik heb het nagevraagd bij mijn informatrice, je hoeft niet elke dag een nieuwe fles te pakken. Mag ze gewoon bijvullen tot ze vol zijn :)

9. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Ik ben een dankbaar meisje die mbv MvM zwanger is geraakt, dank!!
    Voor mij was het dan ook een mijlpaal om ze te mogen bellen, doodeng, maar zo blij dat ik eindelijk terug mocht geven. Er is echt een tekort aan Pregnyl dus alle plasjes helpen. Ook ik werd misselijk van die lucht maar dat was niets in vergelijking met de pijn en verdriet van de jaren ervoor. Ik vond het een eer!

Ook ben ik trouwens bloeddonor maar heb ik vanwege te laag ijzer en nu zwangerschap nog niet eerder kunnen geven. Erg jammer!
    Waarom niet iets voor een ander doen als het een kleine moeite is? Je weet maar nooit wanneer je zelf hulp nodig hebt. Klinkt wat cru maar zo sta ik er in. Ik wil een ander daar dan ook niet in veroordelen :)

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb ook mee gedaan alle 3 de keren.
    Nu heb ik zelf ook pregnyl nodig gehad en was zeer dankbaar voor de dames die hebben geplast.
    Ik hoop dat ik nu zelf een stel(len) heb mogen helpen.

Als ik de blauwe bussen opende ademde ik langzaam uit terwijl ik het erin goot. Dan had ik niet zo'n last van de lucht en dan snel het deksel er weer op :)

11. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook meegedaan met Moeders voor Moeders. Ook omdat het bij ons ook niet helemaal vanzelf is gegaan, dus ik was ook blij om wat 'terug' te kunnen doen :)

Toch -- eerlijk is eerlijk -- vond ik het wel vervelend (stinken! Ieuw! En telkens in de weer met die witte bak en die kratten in de toch al kleine badkamer...) en naar het einde toe werd ik er wel slordiger mee... maar het is wat andere dames ook al hebben gezegd: elke druppel helpt toch :)

12. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb wel begin van mijn zwangerschap mee gedaan
    puur het feit dat ik ook meiden ken die erg veel moeite moeten doen om zwanger te worden en zo help ik wel andere a.s moeders er mee waar het allemaal niet zo makkelijk voor gaat.

tenslotte is kleine moeite om even te plassen in beker om je plas af te geven en je krijgt er klein presentje voor terug

13. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ook ik heb meegedaan en zou het zo weer doen!
    En ook bij ons ging het zwanger worden niet gemakkelijk.
    De laatste post op mijn blog gaat over mijn ervaring met MvM.

Heel veel meiden zullen je dankbaar zijn als je het doet!

14. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe momenteel voor de 2de keer mee. Ja, het stinkt. Maar ik hield steeds mijn adem in als de bus open was en dan ging het wel.
    Ik vang alleen op als ik thuis ben en in de mogelijkheid ben, ik heb hier ook al een kleine rondlopen.
    Zoals de anderen al zeiden, iedere druppel helpt...

Het is, mijn inziens, een kleine moeite om op deze manier andere vrouwen te helpen. Maar het blijft je eigen keus om wel/niet mee te doen.
    Daarnaast zijn er ook vrouwen dit niet mee mogen doen vanwege het één of ander.

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb ook meegedaan, de volle 10 weken. Voor mij niet meer dan vanzelfsprekend omdat ik zelf ook Pregnyl nodig heb gehad.

Maar ook al was ik op de normale manier zwanger geraakt, had ik het nog steeds gedaan. Kleine moeite vind ik. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik ben (nu ff pauze) ook bloeddonor en orgaandonor. Dat ligt voor mij een beetje in hetzelfde straatje. Als je het zelf nodig hebt verwacht je ook dat het er is, dus waarom niet zelf ook een beetje geven..

En het is zoiets makkelijks, iets waardevols wat je anders gewoon door de wc spoelt..

16. Ik ben ook bloeddonor en voor mij stond dus altijd al als een paal boven water dat ik ook mee zou doen aan moeders voor moeders als het lukte om zwanger te worden.

17. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe zelf mee sinds anderhalve week. Het is niet veel werk om even je urine op te vangen en om te schenken in zo'n fles. Enige nadeel vind ik dat ik het conserveringsmiddel in die flessen erg vind stinken. Maar dat los ik op door even aan een zakdoekje met wat chinese olie erop te ruiken en dan mijn adem in te houden. Ik heb het er graag voor over. Ik heb zelf maandenlang Pregnyl nodig gehad en weet dat er vaak een tekort aan is.

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik doe mee voor 10 weken en vind het echt nu al niet leuk meer! :( Ik moet echt 30 keer per dag plassen en dan telkens die maatbeker eronder. Ik doe het vooral voor andere vrouwen eigenlijk. Gelukkig drink en plas ik veel en ben veel thuis dus ze zullen bij MvM blij met me zijn. Ik heb elke week 2 kratten ramvol :D En ik blij als het erop zit:)

19. Zola

Zola Lid

22 mrt 2013
    24
    0
    0
    Verzorgende
    Ik twijfelde ook een beetje om wel of niet mee te doen,
    Vandaag toch me zelf aangemeld.. ik vind het een super goed gebeuren, alleen bij mij wordt het niet thuis opgehaalt, dit leek mij een beetje onhandig om dan met die flessen over straat te moeten..
    maar ik vind het doel zo goed, dat ik dat er wel een paar weken voor over heb :)

20. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties en het meedenken.;)

Ik weet het nog steeds niet of ik mee ga doen. Ga morgen eens bellen naar MvM.
    Heb zoveel vragen:(
    Ook heb ik een paar punten waarom ik het niet handig vind om mee te doen.
    -Ik werk fulltime
    -Ik ga eind april (dan ben ik 9 a 10 weken) 1 weekje met vakantie.
    -Eind mei begin juni ben ik ook 1 weekje weg (dan ben ik 14 a 15 weken) als alles goed gaat natuurlijk...:$
    Dat vind ik erg vervelend.:cool:

Ook vind ik het een apart verhaal dat er een HCG dieet bestaat.
    Wordt van de urine van de zwangere dames het HCG hormoon hiervoor gebruikt?
    Dat zou ik echt super erg vinden...:x

Deel Deze Pagina