Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoontje1985, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ja helaas word het HcG ook gebruikt voor het dieet. MvM heeft gezegd dat ze het betreuren maar ze kunnen er niets aan doen. Dat staat op mijn MvM kaart. Ik vind het ook supererg maar vind het net wat erger dat er vrouwen zijn die niet zwanger raken en daarom doe ik mee.

2. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ook ik heb meegedaan, werd er soms wel een beetje gek van haha.. Omdat ik nogal een koukleun ben en een legging onder mijn broek aanhad werd het soms een echt een drama op de wc.. Eerst alles uit, plassen in die witte kan en dan alles weer aan trekken. Maar gelukt, ik had elke week wel 7 volle flessen. Ik heb het bij de 1e en 2e niet gedaan omdat ik steeds te laat was. Toen ik de verloskundige belde om de eerste afspraak te maken bij haar vroeg ze het aan me.. Zou je willen meewerken, wist niet eens wat het was.. Ik zo: oww die boekjes
    , nee hoor ik heb al genoeg boekjes en rotzooi hahaha... Beetje dom he..

3. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik heb 11 weken mee gedaan, was namelijk al gestart met 5 weken. Ik ben zelf via ICSI zwanger geraakt en heb mijn medicijnen hard nodig gehad.. ik had zowiezo wel mee gedaan, maar vanwege de manier waarop ik zwanger ben geraakt heb ik me gelijk aangemeld toen ik zwanger was :)

4. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ja ik ook hoor, hield mijn adem in.

Ik had ongeveer een halve fles vol elke dag, heb gedaan wat ik kon paar weken lang :)

5. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik werk ook fulltime. Maar ze zijn blij met alles dat ze kunnen krijgen. Juist omdat er zoveel vrouwen werken tegenwoordig, is het fijn als er toch zwangeren zijn die buiten hun werk hun urine opvangen. 2x de helft is ook een hele kan he ;) ? In de folder die ik heb gekregen stond ook iets dat je niet hoeft op te vangen als je bijv. met vakantie gaat. Het moet wel te doen blijven voor je. Dus als jij 2 weken weg bent in de periode van 10 weken dat je kunt opvangen, dan blijven er altijd nog 8 weken over waarin je heel veel kunt betekenen voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken. Bel MvM gerust op en leg het uit, kun je altijd daarna nog een beslissing nemen.

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Volgens mij kun je ook op de site doorgeven als je met vakantie bent? Dat ze ook weten dat ze niet langs hoeven te komen.

En fulltime werken, ach dan vang je toch alleen je eerste en laatste plasje op? Heb je toch zo een half krat per week hoor!

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik doe nu voor de 2e keer mee.
    Je krijgt een mooie, handige wikkeldeken voor je baby als cadeau.
    Maar ik doe het vooral omdat ik zelf het medicijn wat ze maken, Pregnyl, heb gebruikt. Vorig jaar was hier een tekort aan! Dus ook als je fulltime werkt of een paar weekjes op vakantie gaat, blijft het welkom.

's Nachts vang ik het ook niet op. Dan moet het licht aan en door het vrij grote ruitje in de wc hier, ben ik bang dat mijn dochtertje denkt dat het tijd is om op te staan! (Ook zij heeft zo'n ruit in haar deur en die staat ook nog open).

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @simoontje: misschien kun je vragen of er een informatrice langs wil komen, dan kan ze in alle rust al jouw vragen beantwoorden.

Ik doe zelf ook mee met MvM. Voor mij een waardevolle manier om iets terug te kunnen doen na enkele jaren MMM. Ik heb ook meerdere malen pregnyl nodig gehad (denk wel 7 keer in totaal) en ben uiteindelijk met ivf zwanger geworden.
    Ik denk dat ik ook meegedaan zou hebben als ik op de natuurlijke manier zwanger geworden was. Ben ook bloeddonor en orgaandonor en voor mij is dat de normaalste zaak van de wereld. Uiteraard mag iedereen daar een eigen keuze in maken. Maar meestal is het een kleine moeite en voor de mensen die ervan afhankelijk zijn, betekent het veel. Een kinderwens is tenslotte een hele diepe wens.
    Ik werk 4 dagen per week en toch krijg ik meestal wel 4 flessen vol. Dat heeft zeker zin, lijkt mij!

9. Masika

Masika Niet meer actief

Ook ik heb meegedaan en vond het een kleine moeite. Gewoon de gedachte dat je er andere vrouwen mee helpt die, net als jij, zo graag een kindje willen en niet het geluk hebben dat het vanzelf gaat.

Ik gun iedereen dit geluk en ik kan niet meer doen dan duimen en hopen, soms meeleven en dus plasjes verzamelen.. ;) En van alles is dat laatste eigenlijk het enigste dat echt helpt.

Verder vond ik de "stank" dus best meevallen.. :D Zal wel de enigste zijn.. :D Maar was ook niet echt heel misselijk... ;)

10. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    De eerste keer heb ik onwijs getwijfeld, maar uiteindelijk niet meegedaan. Werkte toen nog fulltime en ik wilde niet dat onze buren eerder dan mijn ouders wisten dat ik zwanger was. Ik woon in een bovenwoning en kan de kratten niet discreet kwijt (wist toen ook nog niet dat je de kratten zelf weg kon brengen).
    Nu doe ik wel mee. Ik heb ook Pregnyl nodig gehad om voor de tweede keer zwanger te kunnen raken, dus ik ben blij dat ik iets terug kan doen en vind ook dat ik het verplicht ben. Het is wel even een gedoe, maar een kleine moeite ten opzichte van de grote moeite die het 1 op de 6 stellen kost om zwanger te raken.

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit dus, al verzamelde ik doordeweeks niks dan kreeg in in het weekend nog bijna 2 kratten halfvol gepiest. Met de nachtpies van doordeweeks erbij hadden ze toch elke week een beoorlijke opbrengst.

12. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Doen! Er worden zoveel vrouwen (waaronder ik) mee geholpen. Niet iedereen is gezegend met al dat moois en om deze dames dan toch te helpen zou ik niet eens twijfelen. Je gunt een ander toch ook het geluk? En het is zo'n kleine moeite....

13. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En anders vang je het alleen smorgens op want dan is de hormoonconcentratie het hoogst

14. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik heb 10 weken mee kunnen doen! Eerlijk is eerlijk, ik was ook blij toen het weer voorbij was! ;)

Maar het is een kleine moeite, en een mooi doel!

Ik werk ook 40 uur, maar had iedere week minstens 6 kratten vol. Hier komen ze niet aan huis ophalen, dus ik ruilde de kratten zelf om eens per week.

Een tip voor de dames die nog meedoen... Zet je nieuwe kratten een nachtje buiten zonder deksel (als t niet regent!!) dan is de ergste chemische lucht eraf! (tip van mijn informatrice)

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Goeie tip, firsttimemom! Ik durf het alleen niet aan, met loslopende katten enzovoort ... Ben bang dat het een puinzooi wordt.
    Ik heb net vandaag m'n krat weer omgeruild voor een frisse en mag nog 3 weken meedoen. En eerlijk gezegd ben ik ook wel blij dat het dan klaar is. Maar het was het minste dat ik terug kon doen en ik zou het zo weer doen. En ook iedere zwangere in mijn omgeving aanraden.

16. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik heb twee keer meegedaan en geen spijt. Ik heb voor mijn dochter zelf pregnyl nodig gehad en nemen is geven toch?!

Het is een kleine moeite en je maakt er heel veel vrouwen blij mee! Deze keer kreeg ik trouwens een hele fijne zachte wikkeldoek (heel wat beter dan de tas vorige keer;))

Als ik nog een keer mee kan doen doe ik het weer (eerlijk is eerlijk, ben wel blij als die 10 weken voorbij zijn iedere keer..)

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik kan mij niet vinden in de uitspraken, het stinkt of rotwerk etc etc het enige nadeel bij mij was het wegbrengen.

De flessen ruiken heel sterk naar alcohol, ik pieste eerst in het kannetje daarna gooi ik het in de kan, zat er niet met mn neus boven maar hield wel afstand, je kan eventueel een luchtverfrisser van te voren spuiten maar nogmaals ik vond ze echt niet zo stinken dat ik over mn nek ging, viel enorm mee!
    Ik werk ook dus ik kreeg niet alle kannen vol maar zeker wel tot de helft dus so what? alle beetje helpen.

vorige week was mn laatste week.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb er bewust voor gekozen om NIET mee te doen.
    Want, wie help je hier nou eigenlijk mee?
    De farmaceutische industrie toch òf mensen met die af willen vallen(HCG Kuur Forum: alles over afvallen met HCG en het dieet)

De farmaceutische industrie wordt er alleen maar rijk van.

Nee, walgelijk idee!

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je vergeet alle mensen (inclusief jezelf) die betalen voor een zorgverzekering. Die help je ook.

Voor Ovitrelle (in plaats van Pregnyl dat gemaakt wordt van de urine van Moeders voor Moeders) betaal ik 40 euro bij. Dat betekent dat Pregnyl per shot 40 euro goedkoper is dan het chemisch geproduceerde Ovitrelle.

Als er geen Pregnyl zou bestaan, dan zou Ovitrelle het voorkeursmedicijn zijn. Want dan was er geen alternatief. Dan zouden we zelf niet meer bij hoeven betalen voor Ovitrelle. En dan zouden de premies omhoog gaan, hoe gering dat bedrag misschien ook is.

Willen we de zorg betaalbaar houden, dan is MvM een prima idee.

Overigens wordt maar een heel klein gedeelte van de Pregnyl gebruikt om af te vallen. De rest wordt gebruikt door mensen zoals ik, die dolblij zijn toch een wondertje te mogen ontvangen.

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

+1 :)

Deel Deze Pagina