moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieke1989, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 10 weken meegedaan aan moeders voor moeders,die weken waren voor mij heel zwaar,ondanks het luchten van de bussen werd ik al misselijk als ik op de badkamer kwam,in die weken ook veel moeten overgeven en veel afgevallen( 8 kg). Nu ik weer zwanger ben twijfel of ik toch weer meedoe,vind het een kleine moeite om ff de urine op te vangen maar aan de andere kant ben ik bang dat ik er weer zo misselijk van ga worden.
    Zijn er meer dames die bewust hebben gekozen om NIET mee te doen?
    zou graag anderen hiermee willen helpen maar vind ook dat k een beetje aan mezelf en mn kindje moet denken. Ben echt een twijfelkont.

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb bewust niet mee gedaan, omdat ik al misselijk genoeg was.
    Daarnaast ook veel verhalen gelezen over gezeur met ophalen of wegbrengen verweg. En dat als ze komen ophalen op een dag dat je niet thuis bent de flessen voor je deur staan, ik heb nogal een erg nieuwsgierige buurman, die alles in de gatne houd en wou m'n zwangerschap toch echt tot na de 13 weken geheim houden.
    De combi van die factoren maakte dat ik niet mee deed.

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Lieke,

Ik kom zelf uit de MMM en ik ben zelf van mening dat als jij er ziek van word en 8kg afvalt in 10 weken omdat je mee doet aan MvM het dit niet waard is. Ik als voormalig MMM'er heb liever dat een vrouw van haar zwangerschap geniet en voor het kindje gaat want dat is het belangrijkste en dat kindje heeft niks aan een zieke mama.

De beslissing ligt bij jou, maar persoonlijk zou ik in jou situatie de keuze maken om niet mee te doen. Ik werd zelf ook heel ziek en denk ondanks mijn ervaring in de MMM dat ik de volgende zwangerschap, als die mij gegund is, niet meer mee doe.

Succes met je keuze maken :)

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik kom ook uit de MMM en heb uiteraard ook meegedaan aan MvM.
    Gelukkig had/heb ik geen enkele last van misselijkheid en dus ook geen problemen met de kannen, al ruiken ze natuurlijk alles behalve lekker;)

Maar als ik jou verhaal zo lees....nee ik denk niet dat ik dan mee zou doen
    ookal zou ik dat persoonlijk wel echt erg vinden:(

Misschien is het nog een optie, als je echt graag meedoet, dat je man de witte kannetjes leegt in de blauwe flessen??

5. Lieke1989

Ik vind het ook heel erg,daarom ook dit topic,deze keer ging het zwanger worden best makkelijk.de vorige keer duurde het bijna 2 jaar,stonden op het punt de mmm in te gaan en als ik dan hier lees hoeveel vrouwen het nodig hebben om überhaupt een kans te kunnen hebben voel ik me schuldig om het "gewoon" weg te spoelen.ik heb de 6e de eerste echo dus als het goed is nog ff tijd om er over na te denken.iniedergeval bedankt om mee te lezen en denken.

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het natuurlijk eerst proberen.. Elke zwangerschap is anders, wie weet vind je de blauwe bussen nu wel heerlijk ruiken.. Kan het me voorstellen jakkk.
    als je er weer misselijk van wordt kun je er toch gewoon mee stoppen? Aan de andere kant, het is gelukkig geen verplichting en als je er tegenop ziet doe je het gewoon niet.

7. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik hoor vaak verhalen over mensen die kotsmisselijk worden van de geur uit die containers. Nou ben ik nauwelijks misselijk geweest toen ik zwanger was, dus dat zal er mee te maken hebben, maar ik hield gewoon mijn adem in met overgieten en dat was dat. Ik heb ook echt geen idee hoe die bussen ruiken als ze open zijn, serieus!

Misschien kun je idd doen wat een ander ook suggereerde, proberen of het gaat en ermee stoppen als het niet lukt. Het moet ook niet ten koste gaan van jezelf.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik kom ook uit de MMM, en vond mezelf ''verplicht'' om mee te doen. Ik heb ongeveer 2 weken met moeite voor MvM geplast, met 6 weken werd ik erg ziek, en spuugde zo'n 30/40 x per dag. Ik droogde uit, en kon nog geen 1 bus vullen in 4 dagen omdat ik te weinig plaste, uiteindelijk heeft MvM gezegd dat ik aan mezelf moest denken, (werd nog extra misselijk door de bussenlucht) en MvM heeft gezegd dat ik moest stoppen.

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk had geen last van de lucht, maar het schijnt te helpen om de bussen een nachtje zonder dop buiten te laten staan. De ergste geur is er dan vanaf. Succes in ieder geval :)

10. Lieke1989

Dat luchten deed ik al.ik denk dat ik het gewoon ga proberen en als het niet gaat is dat jammer dan,elke kan is er een toch?

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik word niet echt misselijk van de geur, maar lekker is het zeker niet.
    Ik neem meestal een diepe adem en dan houd ik hem in totdat de fles weer dicht is. Zo ruik je het minst.

12. Princess1980

11 mrt 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Bij de eerste zwangerschap had ik HG. Alles doe ik ervoor om niet weer zo ziek te worden... Ben nu net weer zwanger en nog geen klachten, maar ik weet dat dat pas over een week begon vorige keer. Het was toen welliswaar een (Vanishing) tweeling. Maar gatsie, de gedachte alleen aan die geur. Ik doe het deze keer dus ook niet. Vorige keer heb ik een dubbele portie gegeven! En ik vind ook dat andere zwangeren die nergens last van hebben best meer mogen geven aan MvM. In mijn omgeving heb ik te veel mensen gezien die t 'vergeten' waren of 'gedoe' vonden. Dat vind ik dus geen goede reden. Wel als je zo ziek bent. Zorg goed voor je zelf!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Probeer het gewoon ;) stoppen kun je altijd nog. Dan heb je het tenminste geprobeerd toch?

14. Aeowyn

Aeowyn Lid

9 aug 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze zwangerschap heb ik ook meegedaan met MvM omdat ik het een kleine moeite vond maar ik ben na een week of 4 afgehaakt, omdat ik zo misselijk was dat ik steeds moest spugen als ik al in het bakje plaste.

Je kan het altijd proberen en er dan nog mee stoppen maar als je ervoor kiest om het niet te doen...dat is je eigen keuze en je moet je er niet schuldig over voelen om het niet te doen!

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Proberen kun je altijd toch?
    Ik kreeg ook als tip eerst de flessen buiten te laten luchten zonder dop voor de geur.
    Persoonlijk nooit last van gehad hoor. Heb bijna 11 weken meegedaan.
    Sucses!

16. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Ik vind MvM een super mooi initiatief, maar ik heb er toch voor gekozen om deze keer niet mee te doen!
    De eerste keer dat ik zwanger was, had binnen de kortste keren de halve buurt in de gaten dat ik zwanger was doordat die bussen zogenaamd "discreet" voor de deur stonden. Toen ik een miskraam kreeg vond ik het toch wel lastig om die mensen die je zo half kent ook weer op de hoogte te brengen.
    Nu ik weer zwanger ben, heb ik niet meegedaan omdat ik erg bang was dat ik weer een miskraam zou krijgen en spookt er vanalles door je hoofd dat je misschien weer een miskraam zou krijgen en iedereen vanaf de tribune mee kan genieten van de soap. Jammer, want ik werd beide keren wel heel snel zwanger en gun dat andere vrouwen ook, maar dit deed me besluiten nu een keer over te slaan.

17. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik liet de bussen bij mijn ouders ophalen. Die wonen een wijk verderop. Bij ons in de straat zou het echt niet te missen zijn, wij hebben geen voortuinen, dus alle deuren grenzen direct aan de stoep. Dat zou ook niet echt discreet zijn geweest :D

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.008
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    tja ik doe wel mee, ik ben ook behoorlijk misselijk geweest, maar vooral aan het einde van de dag, terwijl mijn "grote plassen" juist meestal sochtends zijn ;)
    Ik mocht dan van mezelf als ik heel misselijk was smiddags ook weleens plassen zonder het op te vangen.. om het een beetje dragelijk te houden.

Mijn moeder heeft in de MMM gezeten om zwanger van mij te raken, zonder MvM was ik er zelf niet geweest, dus de druk om mee te doen is wel erg hoog ;)

19. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Plus 1

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik kom uit de mmm en wil wel meedoen, zou je de flessen in de tuin mogen bewaren? Scheelt geur in huis..

Deel Deze Pagina