moeders voor moeders.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evalyn, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

doe jij mee aan moeders voor moeders?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. evalyn

evalyn Lid

28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Ach, ik moet ook zeggen dat ik het heel fanatiek heb gedaan. Ik heb elke week mijn flessen vol gekregen terwijl ik toch ook werk.
    Wat dat betreft vond ik het wel een uitdaging om echt die volle rekjes buiten te kunnen zetten.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ook ik opgelucht ben als we er klaar mee zijn hoor.
    Nog twee weken geloof ik.
    Als ik ooit weer zwanger zou zijn (en dat zijn we absoluut niet van plan)
    dan zou ik toch weer meedoen.

gr, Evalyn

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb bij alle drie de zwangerschappen mee gedaan. En bij alle drie was ik dolblij dat ik er wee af was. maar juist voor het goede doel ben ik volblijven houden.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :D thanks ladies!
    Ook ik gebruik het hormoon dat ze hier mee maken!

Zal zelf ook zeker gaan plassen als ik zwanger ben! :D

4. meiske

meiske Lid

20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    hihi, nou hier is nog zo'n fanatiekeling hoor. Ik werk vier dagen, maar krijg toch maar mooi elke keer die acht flessen vol.

Hier in de buurt is pas sinds een maand weer een depot van MvM geopend, dus ik doe vanaf m'n 10e week mee. Ik moet zeggen dat het opsparen en de geur van de flessen mij erg meevalt.

Meedoen aan MvM is voor mij net zo vanzelf sprekend als het hebben van een donorcodicil. Het is voor mij bijna geen moeite en ik hoop er zo anderen mee te helpen.

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi, je hcg is niet weg hoor. Dat blijft gedurende je hele zwangerschap, maar tot de 16e week is de hcgspiegel een stuk hoger dan de andere zwangerschapsweken.

http://www.clearblue.info/nl/SnippethCGLevels.cfm

Via deze link kun je dat zien.

Ik plaste ook mee, ben net klaar. Ik vond het prima te doen al ben ik ook blij dat ik nu weer gewoon kan plassen. Maar t is voor het goede doel en ik zou zo weer meedoen.

groetjes sanneke

6. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    ik heb me ook aangemeld.
    bij mijn eerste zwangerschap heb ik het niet gedaan. ik was zo gestrest door de zwangerschap, dat ik er helemaal niet over na kon denken.

nu ben ik veel rustiger en wil het graag doen. had ik me al voorgenomen toen we nog bezig waren met zwanger worden.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kreeg die flessen echt niet vol. Hoe goed ik mijn best ook deed. Ik hoefde ook niet meer te plassen dan voorheen, hoogstens een keer extra in de nacht. Vond ik wel jammer, want ik dacht 'hoe meer hoe beter'. Maar volgens de vrouw van MvM was mijn hCG-concentratie waarschijnlijk wat hoger en zat er net zoveel in als in 8 volle flessen van een willekeurige andere vrouw. :p

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Alle beetjes helpen toch? volle flessen of niet!

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb 2 keer meegedaan en beide keren waren mk's. Ik heb last van bijgelovigheid dus heb bij mijn dochter en zoon niet meegedaan. Ik weet dat 't zeer belangrijk is, en dat er veel vrouwen zijn die ik zou kunnen helpen maar ik kon het niet. Sorry.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Super dat iedereen zo z'n best doet! Ik ben helaas ook een van de personen die veelvuldig van de hormonen gebruik heeft moeten maken! Ik ben erg dankbaar dat dat dankzij jullie allemaal kan! :thumup:

Ik weet alleen niet of ik zelf ook kan meedoen, als we eenmaal zwanger zouden zijn. In Friesland wordt er niet ingezameld, helaas. Er zijn wel een aantal depots, maar dat is voor de meeste mensen een ontzettend eind rijden, dus eigenlijk niet te doen. Hopelijk komt daar snel verandering in!

Groetjes,
    Jippie

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik ben blij dat we kunnen helpen. Hopelijk werpt het snel zijn vruchten af!

Het is echt zonde dat ze nog niet overal ophalen. Want je hebt zo ontzettend veel nodig voor 1 behandeling. Die vrouw van MvM vertelde dat voor 1 hormoonbehandeling 2 zwangeren 10 weken lang hun urine moeten verzamelen. Dan is toch elke zwangere mooi meegenomen?
    Ik begrijp niet dat ze geen betaalde krachten inzetten en het moeten doen van de hulp van vrijwilligers. Ik neem aan dat de farmaceutische industrie behoorlijk aan die medicijnen verdient?

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb me via hun website opgegeven en werd vandaag gebeld. Ze mogen donderdag al langs (wat snel :confused:).

Nu ben ik alleen vergeten te vragen of ze ook in amsterdam ophalen :(. Vraag ik donderdag wel.

Ik heb een collega die al jaren bezig is om zwanger te worden (8,5 geloof ik). En ik vind het een mooi idee om haar te kunnen helpen op deze manier.

13. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ook ik heb mee gedaan aan moeders voor moeders. kleine moeite, groot geluk! ;)

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook meegedaan. En doe nu bij mijn tweede zwangerschap ook weer mee. Vind het een kleine moeite voor zo'n groot geluk. Vond het idd ook stinken maar kneep vaak mijn neus dicht als ik het over goot. Ik had er een grote kan bij dus goed mikken was hier niet nodig hihihi.
    Morgen komt moeders voor moeders langs.

Gr. Bianca

Deel Deze Pagina