Ik doe mee omdat ik het iedereen gun om zwanger te mogen worden...dus ja, waarom niet helpen dan? Ik woon in een appartement dus moet de bakken elke week beneden zetten. De eerste x was dit vrij genant... nu boeit het me niet als iemand het ziet dat ik ze daar neer zet
@Suzemama. Ik begrijp je beweegredenen! Waar heb je die vrouw van MvM gesproken dan? Aangezien je aangemeld moet worden via verloskundig of jezelf. Ik heb bij de eerste zwangerschap meegedaan. Nu twijfelde ik wel... Na aanleiding van dit topic toch maar aangemeld vanavond
Bij mijn zijn ze maandag geweest was precies 5 weken en maakte al genoeg hcg aan gelukkig! Vaak maak je pas genoeg aan met 6 weken. Ik doe Mee omdat het bij ons in 1 x raak is en ik genoeg mensen ken waar bij het niet lukt
@Suzemama, ik begrijp heel goed waarom je niet hebt meegedaan. Ik zou ook niet ergens aan willen bijdragen als ik er niet achter sta. En ik vind het heel cru om te zeggen dat iemand dan een ander het geluk van een kindje niet gunt. Gelukkig zijn we allemaal vrij om deze keuze te maken. En persoonlijk vermoed ik dat er wel meer vrouwen niet hebben mee gedaan, maar dit liever niet zeggen vanwege de veroordelende reacties die kunnen komen. ontopic: zowel bij mijn eerste en deze zwangerschap heb ik niet mee gedaan met MvM. Bij de eerste had ik geen idee dat het bestond en deze keer heb ik het geprobeerd, maar kon de geur niet weerstaan. Om "mijn steentje bij te dragen" ga ik (als ik geschikt blijk natuurlijk) wel mijn eicellen doneren voordat ik me laat steriliseren.
Ik heb bij de eerste mee gedaan en bij de tweede niet. Schaam mij er niet voor dat ik niet heb mee gedaan.
Bij mij vroegen ze het ook bij de VK. Ik heb in mijn eerste zwangerschap niet meegedaan geen idee waarom niet eigenlijk. Deze zwangerschap heb ik wel meegedaan, zo'n 6 weken geloof ik. Was echt blij dat afgelopen vrijdag de laatste keer was. Ik heb regelmatig gesmokkeld, en kon er echt tegenop zien om thuis naar de wc te gaan. Maargoed ik heb mijn steentje bijgedragen.
Mijn reden om mee te doen was dat mijn moeder indertijd vele, vele jaren (meer dan 10) in de medische mallemolen heeft gezeten voor ze zwanger was. Ik was zelf heel snel zwanger en in onze familie is het door bovenstaande ervaring bijna vanzelfsprekend dat je meedoet met mvm.
Hier eerste zwangerschap maar liefst 11 weken meegedaan. Nu helemaal niet om de praktische reden dat mijn zoontje de hele dag om me heen drentelt en overal aan zit. Dan met bekers pies overgieten in kannen leek me niet zo handig.
Eerste zwangerschap meteen vanaf week 6 meegedaan. Waarom niet een ander helpen? Met 14 weken een miskraam en na thuiskomst uit het ziekenhuis na de curettage kon ik die flessen nog gaan wegbrengen. Dat hakte er wel in.... Dus bij mijn tweede zwangerschap niet mee durven doen. Bang dat de zwangerschap och niet goed zou gaan en ik weer met die flessen de straat op kon . Tot de dag van vandaag (24 wkn) nog steeds enorm onzeker over de goede afloop. Voel me hier overigens wel enorm schuldig over! Door allerlei complicaties na de miskraam ben ik uiteindelijk met iui weer zwanger geworden en heb 20 pregnyl spuiten gebruikt. Dus sorry aan alle wensmoeders die de pregnyl ook zo hard nodig hebben.
Hier heb ik al mijn zwangerschappen mee gedaan. De eerste keren gewoon zomaar, om andere te kunnen helpen. Bij deze zwangerschap miest ik door het ivf-traject. Heb dus zelf pregnyl gespoten, nu heeft mvm een hele andere lading gekregen Ik hoop dat ik nu weer iemand gelukkig kan maken, zoals anderen voor mij gedaan hebben.
Ik wilde heel graag meedoen, maar kon hier niet zo'n organisatie vinden (maar, eerlijk is eerlijk, ik woonde hier net drie maanden en sprak nog nauwelijks duits, dus erg effectief heb ik ook niet kunnen zoeken). Bij de volgende zwangerschap ga ik weer hard rondzoeken, anders houdt het helaas op..
Ik plas ook vrolijk mee. Had ik al besloten voor ik wist dat ik het zelf nodig zou hebben. Het is zo'n enorm kleine moeite waar je vrouwen als mij zo'n verschrikkelijk mooi cadeau mee kan doen, dus waarom niet? Dan neem ik die geur wel voor lief hoor.
Ik heb 3 x de volle 10 weken meegedaan. Ik stond zelf al met één been in de mmm vanwege mijn gehandicapte eileiders ( spontane zwangerschap was volgens gyn erg klein ) maar wonder boven wonder ben ik nu voor de 3e keer spontaan zwanger en ook nog alle 3 de keren best snel. Als ik vrouwen kan helpen die het wel nodig hebben op deze, eigenlijk heel simpele manier, dan doe ik dat direct.
Mijn reden: dankzij MvM ben ik nu zwanger van ons manneke..en wilde daarom wat terug doen zodat andere vrouwen ook op deze manier geholpen kunnen worden..zonder MvM hadden wij geen kans gehad. .