4 weken en test zegt zwanger 1-2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sparky, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb even een vraag. Als het goed is ben ik vandaag 4 weken zwanger (banner veranderd om 8 uur). Nou heb ik voor de 2e keer een clear blue digitaal gedaan. Zaterdag gaf hij zwanger 1-2 aan en nu ook weer. Dat kan toch gewoon? Of had hij nu al 2-3 aan moeten geven?
    Ik heb overigens buiten wat kramp om geen bewijs wanneer mijn eisprong geweest is.

2. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    De test vertelt je de duur van je zwangerschap na conceptie. Jij rekent waarschijnlijk vanaf je laatste menstruatie. Die 2 weien moet je er nog bij op tellen. Dan kom je ook aan 40 weken zwangerschapsduur anders op 38 weken

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat snap ik, maar had hij met 4 weken niet al 2-3 aan moeten geven? Dus dan tussen 4 en 5 weken zwangerschap? Nu staat hij op 1-2 en dus tussen 3 en 4 wekeb zwangerschap.

4. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Maar op je bannen staat 3 wk en 6 dgn. Als je daar 2 weken afhaalt, dwn is het tich precies tussen een en twee weken? Of begrijp ik het nu verkeert,?

5. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Ooh en 4-2 is ook 2;) ik snap je problem. Ik had dat ook maar misschien is je conceptie later geweest dan je dacht.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja mijn banner veranderd pas om 8 uur. Vandaag ben ik 4 weken als het goed is. Maar ja helemaal duidelijk is dat niet. Kan maar zo toch over 2 dagen zijn ofzo.
    En ergens weet ik ook wel dat het gewoon kan dat hij nu nog 1-2 weken aangeeft maar ben zooo bang dat het mis gaat.

Overigens wel al 2 dagen erg misselijk en moe en de wc al mogen knuffelen helaas. Maar toch nog onzeker...

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Stoppen met die domme testen hoor!!! Veeeeel te duur en zorgt vaak voor onzekerheid (lees ik hier).
    Als je dan echt perse door wilt testen (heb ik ook gedaan hoor), koop dan gewoon van die goedkope testjes (action of kV) en kijk of ze donkerder worden. Voor 1digitale heb je bijna 20 action testen!

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja het is dat ik deze nog had liggeh. Haal morgen actiontesten.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Waarom test je als je al weet dat je zwanger bent? Je wordt er echt niet zwangerder van. Wat je hcg ook doet, het zegt niks! De hoogte maakt niet uit, er moet een stijging inzitten. En zelfs al stijgt het kan het nog misgaan.
    Stop met testen, haal even diep adem en tel af naar je eerste echo.

10. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    bij mij stond er ook 1-2 met 4 weken.
    dat klopt ook want dan ben je 2 weken geleden bevrucht.
    ik ga er vandaag nog eentje doen benieuwd wat die nu zegt...

11. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik snap je helemaal! Met 4+0 weken is 1-2 weken keurig op een cb! Had ik ook bij mijn vorige zwangerschappen! Toen heb ik weer getest op 5+0, toen was het 2-3 en op 6+0, toen was het 3+.

12. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Dit dus!
    En vergeet niet dat niet iedere vrouw in een ander tempo hcg aanmaakt, zo'n test gaat uit van gemiddelde waardes!
    Het klinkt misschien heel hard, maar als t niet goed zit, helpt zo'n test je niets helaas... Bij mijn miskraam testte ik na ruim een week overtijd pas 1-2 weken zwanger met een cb digital. Werd daar ook heel onzeker van. Daarna verder getest met actiontesten. Die liepen niet op maar bleven vaag, dus ik wist dat t niet goed was...
    Bij deze zwangerschap meer dan een week overtijd getest met met een gewone test en dat knalde van t scherm. Na mijn miskraam had ik me voorgenomen om nooit meer een cb digital te gebruiken en ik was inderdaad veel blijer met die gewone knaltest. Zei voor mij meer dan zo'n dure 'gekmaker' ;)
    Ik snap je onzekerheid heel goed, maar door te blijven testen maak je (ik in ieder geval) je onzekerheid vaak alleen maar erger. De eerste zwangerschapsweken kan niemand die onzekerheid wegnemen, zelfs een vroege echo is geen garantie. Probeer jezelf dus niet gek te maken met die cb testen! Heel veel succes, hoop dat je snel kunt genieten van een fijne zwangerschap!

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik ga mijn best doen :)

14. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Die stomme testen hebben mij alleen maar stress opgeleverd. Toen ik ruim 6 weken zwanger was, gaf ie nog steeds 2-3 aan. Helemaal onzeker natuurlijk. Inmiddels 12 weken zwanger en tot nu toe doet de kleine het hartstikke goed! Stoppen met testen, zwanger is zwanger!! :)

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja maar het maakt mij zo onzeker dat ik alleen nog maar lichte streepjes heb gehad. Ik zie ze zo goed hoor, duidelijk roze en blauw en niks geen getuur. Maar ik denk dat als ik een knaller wil zien ik pas over een week ofzo weer moet testen. Denk dat ik dan toch nog action testen haal. Puur alleen voor de knaller. En dan proberen om morgen een test te doen en dan pas een week later.

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou stoppen met testen, het geeft alleen maar onzekerheid! Mn vk gaf aan dat ze die testen van de CB digitaal helemaal niet zo goed vond, die weekindicatie ia namelijk het gemiddelde Hcg en zegt dus niet zoveel, want dat maakt iedere vrouw op haar eigen tempo aan en kan dus net zijn dat je meer of minder snel wat aan maakt en dan een vertekend beeld hebt van hoe lang je zwanger bent volgens de test.

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had precies hetzelfde en vond het ook raar.
    En kijk nu naar mijn banner :) Deze test kan je onnodig onzeker maken.

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Stop met testen. Misschien volgende week voor de leuk nog een keer ofzo. Hier helemaal geen knaller gehad deze keer en zie mijn banner.

19. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Ik heb maar twee dagen getest! Eerste dag was nog de dag voor mijn nod.. Super licht! De dag later een clearblue en toen stond er zwanger.. Dat is echt genoeg! Toen moeders voor moeders kwamen met 7 weken toen moest ik ook een test doen en die was nog steeds niet een super knaller! Toen heb ik wel mijn eerste echo gehad en dat prachtige mini hartje zien kloppen.. Gewoon even afwachten en proficiat met je zwangerschap

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarschuwing: zw.testen worden doorgaans rond de 6e week weer lichter. Dit heeft niets mrt een dalend hcg te maken, maar juist met het feit dat je TE VEEL hcg hebt voor de test.
    Even als tip, haha. Want ook dan kun je je weer onzeker gaan voelen.

Deel Deze Pagina