Herkenbaar. Ik ken zelfs vrouwen die dankzij MvM zwanger zijn geworden en dan niet mee willen doen, want het is zo'n gedoe! Ik heb zelf meerdere keren Pregnyl moeten spuiten en ik weet ook dat er vaak leveringsproblemen waren.
Zo voel ik het eigenlijk ook gewoon. Het is zo'n kleine moeite en zo'n groot plezier voor andere vrouwen die hiervan afhankelijk zijn.
Ja dat begrijp je toch gewoon niet! Wanneer je zelf in de MMM hebt gezeten weet je hoe belangrijk MvM is. Ik heb ook een tijd Ovitrelle moeten spuiten omdat Pregnyl niet geleverd/gemaakt kon worden. En Ovitrelle werd een paar maanden geleden geleden nog steeds niet vergoed door mijn verzekeraar (CZ). Dus vrouwen allemaal heel veel plassen
Ik heb ook 2 keer mee gedaan, ben bijna klaar nog een paar daagjes... Heb ik mijn omgeving/familie ook mensen die de medicijnen die ze ervan maken, goed kunnen gebruiken... Ik gun het iedere vrouw die graag een kindje wil... Het is zo iets moois!!
Nou, einde vriendschap vind ik wel heel ver gaan hoor. We leven in een vrij land en iedereen mag zelf een keuze maken. Ik vind wel dat het een kleine moeite is die voor anderen veel kan betekenen (incl. mijzelf, ik heb denk ik wel 8x pregnyl gespoten), maar zal er een vriendschap niet om beëindigen.
Gaat eig ook te ver maar waars heeft die vriendin altijd geroepen hoe erg ze het wel niet vind dat jij niet zwanger kunt worden. En dan is het moment daar om iets te kunnen doen voor al die vrouwen die pregnyl zo hard nodig hebben en zou het een kleine moeite moeten zijn. Kan er meer begrip voor opbrengen wanneer het iemand echt niet lukt vanwege misselijkheid dan wanneer iemand het gewoon te veel gedoe vindt.
Tsja, zo zie je maar weer, mensen roepen makkelijk 'Als ik iets voor je kan doen ...', maar als het erop aankomt geven ze niet thuis. Ik ben het met je eens hoor: als je elke keer moet spugen als je die fles opentrekt, snap ik heel goed dat je niet (meer) meedoet. Maar 'te veel gedoe' vind ik inderdaad te makkelijk. Als je in de MMM zit, da's pas veel gedoe! Ik vond die flessen trouwens zelf ook niet echt fijn ruiken, maar gelukkig was ik amper misselijk.
Iedereen in mijn omgeving weet van ons verhaal. Ik heb zelf geen pregnyl nodig hoor, maar ze weten wel dat het ons wel moeilijk gemaakt word. Als ze dan plassen in een potje lastig vinden zou dat de vriendschap voor mij erg moeilijk maken.
Hier ook door mmm zwanger geraakt. Mij direct aangemeld en zelfs met de hg in het ziekenhuis doorgespaard. Als vriendinnen het niet doen, leg ik ze altijd uit wat ons mmm proces inhield. Meeste gaan dan overstag. Zo kleine moeite, zoveel vreugd! Als ze niet meedoen heb ik daar veel moeite mee en dat is idd niet goed geweest voor een vriendschap, tsjaaaa so be it!
Ik doe ook mee, ben nu bijna op de helft. Vind het ook een gedoe, met name het overgieten want dat loopt er soms nog wel eens op uit dat ik daarna boven de wc hang... Maar heb zelf ook meerdere keren pregnyl gespoten, en doe dus zeker mee.
Ik ook tot de 16 weken geplast in de bokalen van MvM. Geweldig om te doen. Wel jammer dat een gedeelte van de hormonen gebruikt worden voor HCG-afslankkuren. Daar doe ik het dan minder graag voor!o
Moeders voor moeders gebruikt de urine daar niet voor. Ze hebben ook gezorgd dat het bij wet verboden is.
oneigenlijk gebruik hCG -Moeders voor Moeders QUOTE=Smnee;16911882]Moeders voor moeders gebruikt de urine daar niet voor. Ze hebben ook gezorgd dat het bij wet verboden is.[/QUOTE] Het spijt me maar dat doen ze wel. Staat ook op de site. Ze staan dat absoluut niet achter, maar kunnen dat niets aan veranderen. Ze distantiëren zich hiervan, maar gebeurd wel degelijk. Waar halen ze anders het hormoon vandaan? Mijn "contactpersoon" van MvM heeft dit bevestigd. Zie bovenstaande link
Dat is wel apart. Mij verzekerde ze echt dat dit niet meer gebeurde, sinds ze die wet aangepast hadden.
Ondanks misschien oneigenlijk gebruik van de Hcg, plas ik toch de volle aantal weken voor moeders voor moeders. Alle mama's to be die je er mee kan helpen zijn er heel blij mee.
Ik heb het een paar weken geleden voor de tweede keer afgerond. 10 weken geplast voor andere vrouwen. Ik vind het echt super goed, dit initiatief. En ik had er geen moeite mee. Het was niet altijd fijn en het stonk in het begin vreselijk maar ik vind dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.