Ik ben zo dom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mats79, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mats79

Mats79 Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb lekkere varkenshaas gegeten uur in pan zacht pitje gebraden.

Nu was hij erg lekker echter achteraf gezien hij was rosé.

Ik ben 28 weken zwanger wat kan ik doen behalve huilen. Ben zo dom kan mezelf voor mijn kop kan slaan

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    als hij rose is, is het goed!

NIKS!! aan de hand!
    zo'n ding is in een uur echt wel gaar!!

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Je kunt er nu niks meer aan doen, en de kans dat het kwaad kan is echt minimaal. Al snap ik wel dat je ervan geschrokken bent! Maar als het een uur heeft gebraden een hete pan, lijkt het me heel sterk dat je varkenshaasje nog echt rosé was :) het zal dan in ieder geval voldoende verhit zijn. Dus ik denk echt dat je je nergens zorgen over hoeft te maken!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Das knap als een varkenshaas na een uur in de pan nog rosé is!
    Ik wil het niet minder maken dan het is. Tuurlijk moet je oppassen, maar de risico-kansen zijn zo ongelooflijk klein! Dat is jouw huilen en stress niet waard hoor!

5. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Wij hebben net ook lekker een.varkenshaasje gegeten en die van mij was gewoon roze vanbinnen maak me daar niet zo druk om hoor. Tis vast niet heel erg!

6. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Maak jezelf niet te druk meid! Als hij een uur in een verhitte pan heeft gelegen is hij écht wel oke hoor!!
    Dikke knuffel.

7. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is varkenshaas niet gewoon rozig van kleur als het gaar is?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Woow een uur waa die niet hartstikke taai :p
    No worry !

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn verloskundige zei dat ik varkenshaas gewoon rose mocht hebben hoor.. ik zou me dus niet zo druk maken..

10. Mats79

Mats79 Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel ben geruster.

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Knappe bacterie die een uur braden in een pan overleeft ;)

12. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Hier bij de vk ook hoor, zelfs dat je filet americain en gerookte zalm mag mits je het vers eet en de volgende dag niet meer. Kan echt geen kwaad hoor en helemaal niet als je als zo ver bent!!

13. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik werk in een slagerij en ik kan je vertellen dat varkenshaas na een uur echt niet meer rose is.. En anders is ie zo goed verhit dat het echt geen kwaad kan.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Rose is niet rood en dus is het verhit geweest :D

15. Linana

Linana Niet meer actief

Die stress is schadelijker dan het stukje vlees.
    Niet druk maken dus!

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is al die stress echt niet waard hoor! De kans dat je iets oploopt van de sla die ernaast lag is bij wijze van spreke net zo groot/minimaal! Iedereen eet of drinkt in de zwangerschap wel eens iets waarvan ze achteraf dacht 'oeps'. Echt, helemaal 100% 'perfect' eten en drinken is onmogelijk. Nu loslaten en lekker van Pasen genieten.

17. guz3

guz3 Actief lid

17 feb 2008
    304
    0
    16
    Vroeger moesten ze juist rauwe biefstuk eten in de zwangerschap voor het ijzergehalte....nie tobben!! Je kindje hoeft alleen nog maar te groeien, aanleg is verder klaar!!

18. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet mijn filet pur al de hele zwangerschap blue-chaud, net zoals ervoor. Met lamsvlees doe ik net hetzelfde en ik eet ook gewoon gerookte vis, alle kazen, rauwkost, enz..
    Ik ben voor de zwangerschap nooit ziek geweest van voeding en nu ook niet. Mijn baby en ik zijn tot nu toe perfect gezond!

Ik begrijp wel dat je bezorgd bent, je wil de best mogelijke mama zijn voor dat kleine mensje. Maar je mag je niet te bang laten maken! Stress en angst zijn zeker zo schadelijk.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja precies! Het overkomt de meeste vrouwen wel een keer. Ik stak vorige week zonder nadenken een vinger met beslag (waar 5 rauwe eieren doorheen zaten) in mijn mond. Oeps! Dat mag ik ook niet meer.
    Ik maak me er niet druk om, kan er niks meer aan veranderen. Volgende keer even beter opletten.

20. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0

Dat begrijp ik niet... Dat je dat zelf doet moet zelf weten ook al zou het persoonlijk NOOIT bewust doen als ik zwanger ben... Maar ik snap niet dat je schrijft dat je gerust deze producten kunt nuttigen. Het wordt niet afgeraden omdat het toch geen kwaad kan... Als je per wat eet wat niet helemaal gaar is zal dat niet meteen consequenties geven maar bewust ervan gaan eten met enige is wast mij betreft de kat op het spek binden.

Ts maak je verder druk hij heeft lang in de gelegen niks aan de hand.

Deel Deze Pagina